• reaper

    Member
    2003-08-27 at 13:21

    Ambient bruka jag lyssna på, dock inte raggae. Jag gillar raggaemusik, men av någon anledning funkar den inte riktigt när jag är nerrökt. Jag lyssnar mest på goa- och psytrance. 8)

  • reaper

    Member
    2003-08-27 at 13:45

    Det här är väl ungefär den femtioelfte tråden om detta, så jag orkar inte rabla alla igen men jag kan tipsa om Mc Solar – Hasta la vista.

    Edit/ Kom på en till jag inte nämnt tidigare. Seeed – Waterpump. Jäkligt skön låt faktiskt.

    “Police in Helicopter” med John Holt. Rekommenderas. Av Eek-a-mouse kan jag rekommendera Terrorist in the City. Horace Andy – Spying Glass (original, även om mixen med Massive är tung den med). Barrington Levy – Here I come. Israel Vibration . Why you so craven, Soldiers of Jah army, Borderline, vultures, terrorist. Don Carlos – Chant down, Young girl, knock knock. Alpha Blondy – Peace in Liberia, Miwa. Black Uhuru – abortion, What is life, Every Dreadlocks, faktiskt hela “Red” skivan är grym. Michael Rose – Bad luck. Ijahaman – Marcus Hero, Bob and friend over there, Africa. Gregory Isaacs – Ooh what a feeling, Feeling Irie, Idlers corner. tiken jah fakoly – Politiciens. Peter Tosh – Downpressor man, Crystal Ball, Maga dog. Kalle Baah – Ugly girl, Cloak and Dagger.

    ett litet axplock.

  • reaper

    Member
    2003-10-14 at 11:11

    Satt igår och drog ett par feta jollar och lyssnade på gammal metal. Hade glömt hur bra band som Slayer och Queensryche är. Låg i soffan med hörlurar på huvudet och krämade på av ett helvete! Sweet! Annars är ju Snoop Doggs “tha last meal” en skiva som jag alltid får en skön känsla av när jag puffar.

  • reaper

    Member
    2003-10-20 at 19:45

    phataste tipset hittils:cosmic gates verision av world in my eyes, ouh! lyssna och njut ❗

  • grandnastyb

    Member
    2003-10-20 at 20:07

    Halvt oseriös rap som Redman eller Alkaholiks (Liks).

  • groddarn

    Member
    2003-10-20 at 22:16

    Har aldrig rökt på och riktigt lyssnat på nån musik… tro det eller ej :? Men bodde ihop med en kille 1 år ungefär som rökte på rejält, aldrig gräs, bara hasch och han lyssnade ALLTID på jazz. Det kan jag faktiskt tänka mig vara jävligt schysst iom att man måste vara i ett visst “state of mind” när man lyssnar på jazz. Jävligt mycket instrument, skumma takter mm som man kan upptäcka med ett öppet sinne…

    Men,men… vad vet jag! 😉 (jag ska ialla fall testa jazz när mina fina små plantor e klara)

  • airfrog

    Member
    2003-10-21 at 18:53

    Tja..
    Min teori med musik är att det inte är rökt som styr det utan vad man faktiskt gillade innan….. alla vet ju var dom alltid tyckt mest om att lyssna på ..
    THC bättar ju på sinnena så den musik man tycker om bäst blir ju ännu bättre osv…..
    Man kan väl inte säga att när man röker ska man lyssna på de och de och det är bra och det är bra…

    När man däremot rökt ett par år och märker att man byter musik hela tiden ska man nog tänka till lite…
    Det sitter som sagt inte i rökat det sitter i SJÄLEN !!!!

    Själv föredrar jag musik efter tillfälle …reggae/dub när jag är hemma med bruden……
    Aphex twin funkar asbra till efterfesten när man stampat loss ett tag…
    Jungle när man sitter med polarna o pyr o dricker folköl !!!!!!

    som sagt don efter person !!!
    mvh
    airfrog

  • reaper

    Member
    2003-11-13 at 17:02

    Ett antal som funkar !

    Portishead
    Bobban såklart
    Misfits
    ramones
    max romeo
    Lee perry

  • reaper

    Member
    2003-11-18 at 13:43

    Latin grooves! Vänd på en aukistisk gura och trumma med fingertopparna i takt till musiken. Euforin letar sig in till grannarna som därefter bakar goda kakor som dom bjuder snälla barn på. Och sen börjar hela världen le mot dig.
    /brajjamajja

  • reaper

    Member
    2003-11-18 at 19:34

    första låten jag måste lyssna på är einsturzende neubaten – silence is sexy.

  • reaper

    Member
    2003-11-20 at 07:04

    Den här går 24/7 hemma hos mig… 8)
    http://www.bigupradio.com/bigup_roots_high.pls

    Förresten vart blev det av Swecan´s radiokanal?

    Fridens

  • Legalize Marijuana

    Member
    2003-11-21 at 06:52

    http://www.bigupradio.com/bigup_roots_high.pls rullar hemma hos mig med sedan en tid tillbaks, efter någon vänlig själ här på wecan tippsat om den, kommer ej ihåg vem.

  • reaper

    Member
    2003-11-21 at 18:34

    Musik när man röker??

    här får ni några säkra tips, garanterad hundraprocentig musikalisk njutning!!

    the Doors – Waiting for the sun (!!!)
    Pink Floyd. Dark side of the moon (!!!)
    Mazzy Star- alla album
    the Cure- Disintegration (släpp alla Cure-fördomar i detta sammanhanget!!!)
    Massive Attack: No Protection
    Type O Negative- October Rust ( Fenomenal att röka på till!!)

  • reaper

    Member
    2003-11-21 at 19:21

    m3t3ors, cypress hill, all möjlig punk, slipz, vikingarna etc

    Cypress Hill DVD:en som Token nämde är en höjdare(ligger den kvar hos dig förresten?)

  • reaper

    Member
    2003-11-21 at 19:34

    :)

Page 2 of 3

Log in to reply.