• legalize-marijuana

    Member
    2003-07-14 at 12:41

    Det är som att reggae & röka sitter ihop på något sätt.

  • token

    Member
    2003-07-15 at 08:14

    Jag har snurrat inte rejält på “The botten is nådd
    Hur lågt kan man gå
    hur lågt kan man sjunka,
    Hur kasst kan man må.
    Kändes fördjäligt innan men det börjar bli lite bättre nu min vän.(filur)
    Om jag tappar fotfästet och trillar ner så skall jag klättra upp igen
    Vi tittar uppåt uppåt uppåt”

    Efter Arvika, MASSOR med minnen sitter i den låten mina vänner 8)

    Annars brukar Cypress vara en höjdare.
    Kan rekomedera deras DVD box, bästa låten på den DVD´n måste vara “hits from the bong live”.
    Där de bjuder upp en kille ur publiken för att få smaka på King Arthur….

    Att jns inte gillar reggae vet vi nu iallafall. 😯 😉 😆

    //Tok

  • reaper

    Member
    2003-07-15 at 11:24

    Själv tycker jag mest om (black/death-)metal just nu. Men det mesta låter helt ok, gärna bankig tekkno men absolut ingen psy/trance..

  • reaper

    Member
    2003-07-15 at 14:43

    måste säga Massive Attack, Portishead, Pink Floyd (dark side of the moon), The Streets (deras lugna typ “It´s too late”) Uhhhh det finns så mycket grym musik

  • reaper

    Member
    2003-07-15 at 19:35

    Just nu är det infected mushroom och Miraculix som spelas mest i mitt hus :) Älskar det

  • token

    Member
    2003-07-15 at 21:43

    @keysersoze wrote:

    Just nu är det infected mushroom och Miraculix som spelas mest i mitt hus :) Älskar det

    Gillar Miraculix

  • fr

    Member
    2003-07-16 at 00:15

    @Token wrote:

    @keysersoze wrote:

    Just nu är det infected mushroom och Miraculix som spelas mest i mitt hus :) Älskar det

    Gillar Miraculix

    Samma här, gillar även Infected. Psytrance passar alltid bra. :)

  • reaper

    Member
    2003-07-16 at 09:08

    Gruppen MUSE – Äger.

    Deras album heter: Origin of symmetry
    : Showbiz

    Ladda ner dem och smaka på kakan!

  • powerpuffgirl

    Member
    2003-07-17 at 20:13

    För er som gillar tysk skämt-reagge, så kan jag tipsa om låten “Gibt das Hanf frei” med slagersångaren och stå-upp-komikern Stefan Raab.
    Har inte rökt på till den, men jag kan tänka mig att det är kul till max, man hör inte vad snubben sjunger, utom på nått ställe där han säger “gibt das Hanf frei, und dann, müssen wir nicht nach Amsterdam far’n.” På nåt ställe säger han vissst att han skulle bygga en jättefet om hampan var fri. 😆

  • sativan

    Member
    2003-07-18 at 12:09

    Jag måste bara säga “The groove corporation” 😳 :shaking

  • reaper

    Member
    2003-07-18 at 14:30

    @DickHardon wrote:

    Någon som kan rekommendera någon djup, instrumental hip-hop föresten? Typ Dj Shadow, men djupare än så…

    DJ Vadim och DJ Krush är helt ok. RJD2 kör inte riktigt samma grej men är definitivt värt att kika på. Kolla efter RJD2’s “Smoke & Mirrors”.

    Förresten, jag råkade somna till Selected Ambient Works II på repeat en gång och var helt bränd i huvet när jag vaknade på morgonen.

  • reaper

    Member
    2003-08-23 at 11:36

    Jo.. Reggae tycker jag e jävligt skönt..
    Men psytrance och progressive är cp sjukt skönt 😆
    Lätt det fetaste
    Men då ska man vara riktig bäng och lyssna på Psy. Då flummar man bara iväg :D

  • reaper

    Member
    2003-08-23 at 12:33

    Jag föredrar lugn musik så som Julee Cruise, Radiohead etc. Men ett bra film Sound Track från t.ex Trainspotting eller Sagan Om Ringen sitter som gjutet.

  • reaper

    Member
    2003-08-26 at 11:46

    Måste slå ett slag för Plaid som jag såg live första gången jag var på roskilde. Hade inte hört dem tidigare och blev helt bortblåst när jag hörde dem. Härlig elektronisk, melodisk och utomjordisk musik. Perfekt om man är pårökt. Jag rekommenderar starkt skivorna “double figure” och “rest proof clockwork”.

  • reaper

    Member
    2003-08-26 at 20:47

    PLAID, visst. Ett av mina favvoband. såg dom oxo på roslkilde 2001, fan va bra.

    andra favoriter är ju gamle Aphex twin, orb, Biosphere.

    kolla in FFWD, plaid och orb från 94 om jag inte minns helt fel, löjligt bra!

    peace

    l8r

Page 1 of 3

Log in to reply.