• Posted by kimblah on 2003-07-10 at 14:49

    Visst är det så , jag tror dock att det har mycket att göra med vilken inställning man har och hur man brukar cannabis , det kan ofta tendera att bli ganska enkelspårigt och man vänjer sig vid att berusa sig med cannabis och förknippar fest och stunder då man ska ha roligt med cannabis, vilket inte är fel men man måste också hålla en viss distans till drogen för att kunna uppskatta och bruka den på ett förnuftigt sätt. Jag tvivlar inte på att det finns människor som klarar av att bruka cannabis dagligen men för min egen del planerar jag och väljer hellre de stunder då jag är berusad numera, det gör det hela lite mera spännande och intressant (samt att man blir ordentligt mycket mer stukad :)

    Jag har även perioder då jag röker konstans t.e.x under sommaren men man måste även kunna koppla bort tanken på att man alltid måste röka för att ha roligt , i vissa situationer passar det helt enkelt inte att röka och det blir oftast bara jobbigt att göra det.

    Jag har ingen lösing på ditt problem med dina vänner men försök få in dom på swecan så kanske som lär sig lite om drogen och kan hantera den bättre :)

    Bless Kimblah

    replied 20 years, 10 months ago 4 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • z0rdim

    Member
    2003-07-11 at 09:37

    Rökt dagligen i några år nu… (2 eller 3?) Och visst blir man väl en aning mindre intresserad av vissa saker. Fester/grillpartyn är fullständigt förståligt om dinna vänner inte vill komma på, Alkoholpåverkade människor tenderar att bli ganska jobbiga, särskilt när dem börjar upprepa sig osv… En sådan situation utan att vara något nedrökt kommer göra situationen väldigt jobbig och tråkig. Jag tycker dock att jag själv gör rätt mycket grejer. Dock så är det offtast sådana grejer som jag väljer själv och kan tycka är intressant. Typ att träffa nya rökare, rita och ta långa promenader (med röka =) ).

    Fast jag vet ju att det inte skulle vara särskilt svårt att röka ned sig morgon till kväll och inte göra annat än spela tv-spel och kolla på tv. Men tycker sånt blir ganska tråkigt efter ett tag.

  • ashtray

    Member
    2003-07-11 at 10:04

    Jag personligen känner att det till stor del beror på vad jag röker. Det är därför jag väldigt ogärna röker hasch eller indicadominerat/sent blommat gräs som gör mig seg och senare trött. Jag gillar strains som är uppåt och gör mig aktiv och kreativ.

  • funk-doctor-spock

    Member
    2003-07-11 at 16:12

    Tycker som ashtray. De gånger jag har odlat feta indicor har jag varit närmast zombiefierad i flera veckor efter skörden, WW förvandlade mig nästan till ett riktigt skräckexempel. Därför hållar jag mig numera till sånt man inte blir så himla seg av.

  • reaper

    Member
    2003-07-13 at 20:41

    Jag tycker hasch ger mer av den sega effekten än gräs. Jag röker mest sativa sorter och är aktiv hela dagarna trots att jag rökt i ett par år. Gillar att sätta upp små mål att göra under dagen så man är produktiv och sen fira med en goding när man är klar. 8)

Log in to reply.