• Trestor

    Member
    2003-07-01 at 02:11

    Som sagt… SÅ stor risk är det inte att åka fast att det motiverar detta, speciellt om man odlar utomhus, då är risken helt försumbar. Jag tycker faktiskt att det låter helt groteskt att spendera så mycket tid och jobb på att få fram så lite när en enda potent planta förmodligen ger mer än dina 10 kvadratmeter. Denna enda planta löper förmodligen också 10 gånger mindre risk att bli upptäckt än ditt tänkta fält, och vips så försvann poängen helt :D

  • reaper

    Member
    2003-07-01 at 23:47

    @JM wrote:

    @Trestor wrote:

    Som sagt… SÅ stor risk är det inte att åka fast att det motiverar detta, speciellt om man odlar utomhus, då är risken helt försumbar. Jag tycker faktiskt att det låter helt groteskt att spendera så mycket tid och jobb på att få fram så lite när en enda potent planta förmodligen ger mer än dina 10 kvadratmeter. Denna enda planta löper förmodligen också 10 gånger mindre risk att bli upptäckt än ditt tänkta fält, och vips så försvann poängen helt :D

    Poängen är väl att man kan få fram röka “lagligt” om man har licens.
    Det är säkerligen olagligt när man tillverkar oljan men just odlingsprocessen (även under blomning) är laglig.

    Well, bara en liten tanke :D

    Visst. Men det är inte hur lätt som helst att få licens. Man kan bara hoppas att det blir lättare framöver, så att bönder lite överallt kör igång.

    Det fina, tycker jag, är att det kommer att bli lätt att sätta en “vanlig” sticklingshona vid kanten utan att få den borttagen. Enda problemet blir då att undvika pollinering.

  • reaper

    Member
    2003-07-06 at 19:14

    Jag tror inte du får så mycket buds på industrihampa i vårt klimat. En och annan kanske, men mest en massa blad och stjälkar. Vidare lär budsen ha pollinerats och kommer att vara smockade med frön. Att odla hampa i Sverige i syfte att röka stuffet funkar nog inte så bra, tror jag. Visserligen finns det ju lite godsaker i resten av plantan också, men då får man dra igång ett industriellt storkok för att få rätsida på det hela. Nog bättre att odla en enda olaglig planta hemma i så fall… Dessutom lär polisen ställa till trubbel ändå om dom upptäcker ditt fält, vare sig det är lagligt eller inte.

Log in to reply.