• Posted by aghori-baba on 2003-06-13 at 15:02

    Du bör nog boka innan, jag var i Köpenhamn förra helgen och ringde för att boka på Sleep in heaven, de var fullbokade flera dagar innan.

    Vi bodde istället på City public hostel, ca 6min gångväg (åt fel håll ;-)) från centralstationen. De tar 130 dkr för en säng och har en schysst gräsmatta framför där man kan softa.

    replied 20 years, 8 months ago 4 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • Skunken

    Member
    2003-06-13 at 15:21

    asså du får inget eget rum… :(
    ta in på ett hotell vid centralen istället…
    kostar 150kr för en natt… OBS det är inga lyxhotell… långt ifrån… men man får vad man betalar för… man “får” röka på rummen =)

  • Skunken

    Member
    2003-06-15 at 06:11

    @Pimplarn wrote:

    Nice! Då verkar det ju som att även om Sleep in heaven är fullt så finns det andra softa alternativ!

    Kommer bli krångel hitta dom bara..hehe…

    precis bakom stationen finns säkert 20 mindre hotell det är bara att välja och vraka… lite varning dock… vi snacka om kvarteren vis Istergade.. typ en horgata….. myk folk som vill sälja droger och sånt.. MEN KÖP INTE AV DEM dem blåser till 100% dig!!

    mvh skunken

  • reaper

    Member
    2003-06-16 at 18:38

    Tänkte bara säga att SleepInHeaven ligger inte ens i närheten av Christiania, det är en bra bit o gå. Men det finns ju bussar :)

  • bane

    Member
    2003-06-17 at 00:18

    Har precis varit på ovannämda “sleepin” och kan bara säga så här.
    Lite kort om stället !

    Alla är välkomna (har du och “damen” bestämt dig för att sova där !,betala bara för 1 !!!) dom har/vill inte ha nån som helst koll.
    Du sover ant. i stora salen, (finns en på 90 bädd & en på 16 bädd), så finns alla rummen i små kvarter på 6 sängar, 3 *3 i vardera kvarter.
    Man ska inte tro att man kan gå runt o garva i sovsalarna då det alltid finns nån som behöver i sova där & just då. Då finns det ist. en relax avdelning man kan sitta spliffa loss på :), men inget ljud inne i sovsalarna.

    Och som sagt det ligger en 15min gång ifrån Centralen och sen till Chriss, Ja ska du gå den biten, lycka till !!! (tog mig en timma lätt !,och då ville jag verkligen dit !).

  • reaper

    Member
    2003-06-18 at 13:30

    Det har öppnat ett nytt ställe på Christianshavn som heter Luftmadrassen, det ligger på Strandgade, bara några kvarter från Christiania. Kostar 200 dkr natten, inkluderat frukost och lakan. Ska vara bra, har inte själv varit där.

    Fidel

  • bane

    Member
    2003-06-18 at 19:49

    Pimplarn , om du ändå tänker ta och sova på sleepinheaven, så ett par tips.
    1 sov inte mer än ett par nätter där, vet inte hur härdad du är på att sova på danska gamla millitär bäddar men två nätter räcker för att knäcka den starkaste rygg, kan bara inlägga och säga att SV militärens sängar är i jämnförelse för ung. “Hästens Vs bokhyllan Billy”, men ekonomin får väl avgöra.

    2 Ta flera skåp om det finns, dom kostar 20dk och du får tillbaka pengen när du öppnar, 1 för kläder samt en mindre för “stach” (unviker onödiga lukter när du ska tillbaka).

    3 se till att hålla dig ute i köpenhamn under dagarna, det händer inget där förrän folk börjar vandra tillbaka efter Chriss/ströget/tivoli m.m. d.v.s. 22.00 och framåt (iaf. under helgerna).

    4 Tjacka upp dig rejält på bra röka i Chriss (inte på nått gatuhörn, du blir FET lurad varje gång !) och håll en juste profil inne på Sleepin…, dom säger inget om folk som röker på, bara du inte däckar/spyr/gör andra oroliga när du går loss!. (satt med personalen och boffade loss på 5g Super marocan och diskuterade Chriss framtid :)).

    Ang. driva på stan, passa på att vika av från det vanliga “ströget” in på bakgaterna runt (inte för långt) med mycket bra stämmning på bättre priser !.

  • Weasel

    Member
    2003-09-08 at 01:25

    @Skunkjävel wrote:

    @Pimplarn wrote:

    Nice! Då verkar det ju som att även om Sleep in heaven är fullt så finns det andra softa alternativ!

    Kommer bli krångel hitta dom bara..hehe…

    precis bakom stationen finns säkert 20 mindre hotell det är bara att välja och vraka… lite varning dock… vi snacka om kvarteren vis Istergade.. typ en horgata….. myk folk som vill sälja droger och sånt.. MEN KÖP INTE AV DEM dem blåser till 100% dig!!

    mvh skunken

    finns det horor där?

  • reaper

    Member
    2003-09-08 at 15:25

    Ett tips för er som bor i sleep in heaven. Ta med er lite röka och gå till den otroligt stora kyrkogården 2-3 minuter bort. Hur kul som helst att flumma runt där. :D

    Mvh. Zcrash

  • Skunken

    Member
    2003-09-08 at 16:12

    @Sirsmokealot1 wrote:

    @Skunkjävel wrote:

    @Pimplarn wrote:

    Nice! Då verkar det ju som att även om Sleep in heaven är fullt så finns det andra softa alternativ!

    Kommer bli krångel hitta dom bara..hehe…

    precis bakom stationen finns säkert 20 mindre hotell det är bara att välja och vraka… lite varning dock… vi snacka om kvarteren vis Istergade.. typ en horgata….. myk folk som vill sälja droger och sånt.. MEN KÖP INTE AV DEM dem blåser till 100% dig!!

    mvh skunken

    finns det horor där?

    mm en hel del. jag skulle röka en cigg på natten. tittar ut i fönstert…. precis utanför så blir en prostituerad påsatt. mitt ute på gatan. ingen trevlig syn :(

    mvh skunken

Log in to reply.