• ganjasmurfen

    Member
    2003-06-02 at 09:57

    hehe finns många bra coffeeshops :)

    Centralt..
    Rokerij
    Dampkring (dyrt)
    Blues Brothers (underbar Blue berry, dom säljer även vit hasch)
    Grey Area
    Tweeede Kamer

    Sen har du många bra utanför, tar vanligtsvis “tram” till dessa.

    Dom är lite mer personliga, mer pratvänliga och har ofta ypperlig kvalitet…

    Du har även coffeeshop dictonary på denna sidan:

    http://www.coffeeshop.freeuk.com/ACDfrmGu.html

    Hoppas du hittar en trevlig coffeeshop att shilla på..

    -Smurf

  • funk-doctor-spock

    Member
    2003-06-02 at 10:51

    Grey Area är väl kanske inget ställe man direkt sitter o myser på. Jävligt sunkig miljö, och sist så var det ett gäng amerikanska bikers där som var minst sagt lite väl aggro. De har grym stash dock!

  • reaper

    Member
    2003-06-02 at 12:20

    Glöm inte Rusland, trevligt ställe, snäll personal, i två plan med lagom gott med plats. De har massor av téer, goda milkshakes och bra gräs. Inte så jättedyrt heller :)

    Adressen är Rusland 14-16

    Cat

  • ganjasmurfen

    Member
    2003-06-02 at 15:34

    Funk Doctor Spock..

    Sant men dom har ypperlig röka där. (vad gör man inte för kvaliteten ;)..)

    Men som sagt, om du vill ha mycket bra Blue berry gå då till blues brothers.

    Väldigt lätt att hitta, om du vill veta hur så kan jag nog förklara.. :)

  • reaper

    Member
    2003-06-03 at 11:37

    håller med om att dampkring är bra, men såååå dyra är dom väll ändå inte?
    4 euro grammet för YPPERLIG bubblegum, ochg bra sortiment har de åxå :)
    sunkigaste stället måste väll dock vara “la canna”
    nånn som ska “ner” i sommar? ;)

  • reaper

    Member
    2003-06-03 at 16:06

    Jag bor i Amsterdam sen ett halvår så här får du lite inside info.

    Alla CS i centrum är för turister och är extremt varierande i kvalitet. Dock inte i priser – alltid 30-50% dyrare. De som håller måttet och bara sitter på världsklassröka är ganska lätträknade;

    *Dampkring o Tweede Kamer – Bra kvalitet allover men dyrt (7-9E/g) och inte så chilligt.

    *Blues Brothers – Bra tunes och bra kvalitet på röka, inte lika stort sortiment

    *Dutch Flowers – ligger mittemot Tweede Kamer. Grymma sativa sorter!

    Om du vill få tag i billig röka i samma klass ska du bege dig till;

    The Noon – Alltid fina buds och mycket fint hasch. 5g Blueberry för 21 E.
    Bra stämning och lätt att bli kvar.

  • ganjasmurfen

    Member
    2003-06-04 at 09:13

    Amsterdamguy..

    Jag slår dig bodde där i 1.5 år 😉

    Kut Kanker Nederlander

  • reaper

    Member
    2003-06-08 at 16:16

    well jag har bott har i over ett ar och bor fortfarande har. Och jag anser att det spelar mindre roll.. Jag har aven jobbat pa Coffeshop sa jag VET att namnen har mindre betydelse.. coffeshopen bestammer sjalva vad dom vill kalla rokat… ga mer efter sjysst roka an sjyssta namn pa roka. For ovrigt rekomenderas Dutch Flower pa Singel

    l8t3rz

    btw gansjasmrf det vita hashet pa BB heter Skuff lr nederhasjh

  • reaper

    Member
    2003-06-27 at 21:39

    Det var skön läsning. Jag måste ta mig ner till A-dam snart.

  • reaper

    Member
    2003-06-27 at 22:41

    Jag var på Dutch Flowers två gånger på samma dag och det var som att gå in på två helt olika ställen. Första gången tittade folket på fotboll och personalen var inte direkt välkomnande. Kändes som att ha klivit in i någons vardagsrum mitt under “helkväll med familjen” och stört.

    Nästa gång jag gick dit så var det annorlunda. Jag köpte något där som jag var nöjd med, vad det var minns jag inte. Stället är fint, om man sitter ute vid deras bord så har man bra utsikt. Det är fint inne också, att det är fönster på alla sidor gör det ljust. Dagsljus är trevligt :)

    Cat

  • reaper

    Member
    2003-07-08 at 21:55

    Nyss hemkommen från Amsterdam och jag har absolut inte sett många coffeeshops men Rusland och De Rökerij 1 är värda ett besök. Väldigt trevligt och blueberryn jag fick på Rökerij var världsklass. Delade nyss det sista med brorsan. Skönt sväng.

  • reaper

    Member
    2003-07-08 at 23:28

    Later som en trevlig resa rokerij ar juh mkt trevligt :-). Jag antar att du va sarkastisk nar du sa att du inte sag manga coffeshopes med tanke pa att det finns 4 coffeshopar pa mindre an 3 min gangvag fran rokerij tex.

    Sammanlagt 298st pa en stad halften sa stor som sthlm.. Sthlm innehar ett 20tal mc donalds you do the math :-)

    l8t3rz

  • reaper

    Member
    2003-07-09 at 09:30

    När jag var där under Cb-cupen i vintras fastnade jag för BlueBird (Ligger Vid Waterlooplaan, på Breestraat tror jag) Där har de trevlig personal, schysst käk o weed, bra musik o stämmning. Deras egna strain StarWars var riktigt nice + att den vann pris på cupen!

    Ska dit igen nästavecka på lite “semester”… hehe!

  • reaper

    Member
    2003-07-09 at 12:27

    Zipcode: Jag sov bara två nätter i Amsterdam… 298 coffeeshops… 2 stycken som var skittrevliga. Spenderade mkt tid på de Rökerij och Rusland. Då blir där inte så mycket tid över. Visst, jag såg nog en 10 cshops ungefär men det är inte så många av 298, right? ;)

    Får nog ta mig dit igen om nån månad

Log in to reply.