• wayne

    Member
    2012-01-12 at 10:38

    Är inte de psykoaktiva ämnena borta ur det runa klägget? Annars är det ju bara att slå på vaporizern och suga så länge man har skit i slangen? (Fan äckligt det där lät, haha.)

  • jimpa

    Member
    2012-01-12 at 11:03

  • wayne

    Member
    2012-01-12 at 12:43

    Jag gör ren mina slangar och munstycken genom att låta dem ligga i sprit. Kan man inte bara göra så och sedan låta spriten dunsta?

  • aztek

    Member
    2012-01-12 at 14:58

    det eller aceton om det fungerar på materialet skulle ju funka, det är väl bara testa? :)

  • smogmeister

    Member
    2012-01-12 at 15:09

    Koka din volcanopåse eller vaporizer i mjölk och gör varm choklad.

  • jimpa

    Member
    2012-01-12 at 18:18

  • kweed

    Member
    2012-01-13 at 20:56

    @jimpa wrote:

    Jo visst kan man använda olika lösningsmedel men det tar ju bort poängen med denna metoden =) Då kan man ju lika gärna göra acetonhash direkt.

    Det vore ju fint att kunna göra hash utan kemikalier alls!

    Varför inte göra en stor behållare i ex plexiglas som du fyller med rök?
    Säg typ, ha denna behållaren och ha din tesil med knark i, sedan suger du underifrån tills hela behållaren är fylld. När den är fylld så slutar du suga och låter behållaren stå bara. Sen bör du väl kunna skrapa ut alles från väggar och tak, eller?

    /kweed

  • kweed

    Member
    2012-01-13 at 21:01

    typ såhär

  • teslakid

    Member
    2012-01-13 at 22:33

    Skulle också kunna ställa två plåtar eller glas formar och ställa dessa så det blir en smal luftspringa mellan dom å låta ånga blåsa in mellan dessa.

    Har man två ungnformar så lägger man en uppochner med en några kylklampar i den, tex 2st pennor för att hålla en luft spalt, och ställer en till form på den och fyller även den med kylklampar eller is :P

    Sen borde det gå lätt att skrapa bort allt klet :)

  • kweed

    Member
    2012-01-13 at 22:44

    Varför ska ni alltid kyla allting? Visst går det snabbare men vafan :)

    /kweed

  • doctordoom

    Member
    2012-01-13 at 22:50

    @kweed: upplever det lenare när jag kyler ner röken, men efter något års rökande börjar man få “iron lungs” :) Tänk på ungdomarna!

  • kweed

    Member
    2012-01-13 at 23:13

    @DoctorDoom wrote:

    @kweed: upplever det lenare när jag kyler ner röken, men efter något års rökande börjar man få “iron lungs” :) Tänk på ungdomarna!

    Min uppfattning på hela detta konceptet var att göra hash på grönt utan att använda några kemikalier, eller i alla fall ditåt vi har kommit hitils.

    TS wrote:
    Nä man vill på något sätt leda varm luft genom meck, sedan in i någon slags kammare av metal kanske där det får kondensera.
    Denna kammare måste på någotvis gå att öppna så man kan skrapa rent den från hash och samla upp det.
    Någon mer som tänkt på detta och fundera ut nån smart lösning? =)

    /kweed

  • jimpa

    Member
    2012-01-14 at 07:35

  • hexlax

    Member
    2012-01-14 at 15:59

    har dy tillräckligt tjockt plexiglas borde du kunna borra.skruva ihop och limma från utsidan.
    Om du kör med akvarie så behöver du ha ett helgjutet i plast annars får du samma problem med limkanter-

    när jag säger helgjutet tänker jag mig denna modellen.
    http://www.pwss.se/files/images/t_6290.jpg

    fast då skulle du lika gärna kunna använda en stor guldfiskskål som du vänder upp och ner på

  • kweed

    Member
    2012-01-14 at 17:49

    Vill du köra med vapoiser bara för att det blir renare hash eller just för att man kan?

    Bra ide med att koka för att allt ska rinna ner men blir nog svårt då väggarna knappast kommer bli helsvarta.

    Nu när jag skrev de, varför inte göra det typ 20ggr och sen koka? Då borde man få en hel del klägg på väggarna som är redo att sjunka ner.

    Dock mycket jobb för sakens skull.

    /kweed

    ps. hur ska du kunna koka en glascylinder på 1m i höjd? Eller du kanske tänkt koka i botten och hoppas att värmen såklart går upp och blir tillräckligt hög för kletet att rinna ner?

Page 1 of 2

Log in to reply.