• delta-9

    Member
    2003-05-31 at 12:15

    Haze är allmänt mycket uppåt och har en speciell känsla som gör den unik bland cannabisvarianterna. Gillar man uppåt/energi/psykadeliska effekter blir ofta Haze ens favoritröka.
    Den är i allmänhet svårare att odla med lång blomtid, små buds och extrem utsträckning… men värd besväret. Kolla odlingsinfo specifikt för Haze innan du sätter igång att odla den.
    Det finns också Hazekorsningar som behåller effekt från Hazen men är lite lättare att odla som t.ex NL5XHaze eller Blue Haze(BH har en mixeffekt av Haze och Blueberry som är mycket behaglig- avslappnad och glad. En favorit.).
    En bra Haze har definitivt sin plats i finsmakarens stash.

  • funk-doctor-spock

    Member
    2003-05-31 at 18:16

    Ja nog är Haze mitt favoritröka alltid. Har inte mycket till övers för nedåtrus, med mycket få undantag.

  • okkolokko

    Member
    2003-05-31 at 18:27

    Jag rökte Haze förut och det ligger på en klar 2a plats av alla sorter
    jag rökt! Det säger endel.

    Annats tycker jag:
    Uppåt: Medic, Skunk#1, Powerplant.

    Neråt: Libanes, Marock, Snakebite.

    Mvh, okko

  • fr

    Member
    2003-06-08 at 20:41

    @microdot wrote:

    Jag tror att ‘Medic’ är Powerplant x Northern Light special

    Det här vad var Carlse sa till mig om fröna:

    Jag odlade samtidigt 4 olika sorter, och det var Sweet Dreams, Northern Light Special, Powerplant och Cyber Crystal. Mest frön fick jag av Cyber Crystal, därnäst av Northern Light Special, därnäst av Sweet Dreams och minst av Powerplant.

    Så medic kan väl vara någon av dessa. Men jag håller med om att den medic jag har provat (samma som okko 😉 ) har ett mycket positivt och uppåt rus.

Log in to reply.