• reaper

    Member
    2003-05-21 at 16:03

    Är Northern Lights verkligen sativa?

  • skunken

    Member
    2003-05-21 at 16:24

    @Dude wrote:

    Är Northern Lights verkligen sativa?

    nej det är den inte… det är en mix men mestadels indica..

  • trestor

    Member
    2003-05-21 at 19:12

    För det första är det god sed att inte skriva hela sin text med fet stil, och för det andra kan det vara en bra idé att läsa reglerna för forumet och universitetet här.

    Med det sagt, följ nedanstående instruktioner:

    1. Läs ett flertal odlingsguider, bl.a kommande cannabisodling.swecan.org.
    2. Läs på forumet en stund, speciellt posterna i Arkivet.
    3. Planera ditt odlingsutrymme, fundera över budget, storlek, stealth etc.
    4. Köp in odlingsutrustning och frön (länkar finns på framsidan).
    5. Odla.

    (jag har flyttat tråden till nybörjarforumet)

  • reaper

    Member
    2003-05-22 at 05:08

    @karmosin wrote:

    Jag kan inte låta bli att påpeka att det är kanske är bättre att ha lite tålamod och nöja sig med fågelfrö eller frön anskaffade i samband med köp av gräs första gången. Gärna att man provar odling på fönsterbrädan så att man har ett hum om vad man håller på med innan man ger sig på att utrusta en garderob och köpa dyra frön på internet.

    Håller inte riktigt med. Åtminståne fröna kan väl slänga några hundralappar på. Resten är en budgetfråga med det är kul att slänga pengar på odlingen. Lysrör kan kan alltid använda som tilläggsbelysning senare när man har köpt sig en HPS.
    Hmm ja frön och enkel belysning kan man lägga en del på, det är pengar som lönar sig. Resten kanske man kan vänta med. Tycker ja.

  • reaper

    Member
    2003-05-22 at 07:06

    @karmosin wrote:

    Vem har förresten sagt att man överhuvudtaget måste ha en HPS?

    Vet inte, men många har tydligen lyssnat på honom. Jag undrar lite själv över det där, hur stor skillnaden blir mellan lysrör och HPS blir. Själv tänker jag köra en 110W HPS (så fort ett visst skitföretag i england skickar mig en hel lampa) och lysrör på sidorna.

Log in to reply.