• Posted by MrY on 2003-05-16 at 11:57

    Ja men det som upprörde mig var att medan alla tycker att man ska få ha röka för egen konsumtion, så vill de ha hårdare straff för de som importerar och distribuerar cannabisen. 👿

    replied 21 years ago 3 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • jack-the-tripper

    Member
    2003-05-16 at 12:08

    Jag tycker de hade fulat till det ganska mycket på vissa frågor. Det var vissa påståenden som egentligen innehöll två påstående, där det ena var bra, och det andra kasst. Kommer inte ihåg exakt vad det handlade om längre, men jag blev förvirrad iallafall.

  • Raja Ram

    Member
    2003-05-16 at 13:30

    Var kan man läsa om det här?

    Edit: Ojdå, läste visst inte igenom inlägget riktigt. 😳

  • reaper

    Member
    2003-05-16 at 14:51

    Jo, en del av frågorna var konstigt ställda så man höll med om en del men var emot en annan…

  • reaper

    Member
    2003-05-18 at 10:51

    @MrY wrote:

    Ja men det som upprörde mig var att medan alla tycker att man ska få ha röka för egen konsumtion, så vill de ha hårdare straff för de som importerar och distribuerar cannabisen. 👿

    Jag kanske var en av dom…

    Motivering: om just cannabis smugglare ska ha högre straff vet ja inte,
    tänkte mest på smugglingen i stort. Jag tycker att det ska vara tillåtet
    att odla själv! De som smugglar CB har oftast inga problem att bryta
    mot andra lagar, och vem vill de!? Hoppas ni hänger med i mitt resonomang?

  • reaper

    Member
    2003-05-18 at 14:49

    Jag hittar inte denna omröstning, snälla hjälp mig!
    Tack på förhand!

  • reaper

    Member
    2003-05-18 at 15:49

    Så som det ser ut nu i frågan om att legalizera cannabis i eu ser det ju riktigt bra ut. :)

    (Under tre dagar ska borgmästare från hela Europa diskutera hur städer tillsammans effektivare kan bekämpa ökade drogproblem.)

    Undar va dom kommer fram till, egentligen så bryr jag mig inte om det blir lagligt jag har det lungt med polisen och så iaf skulle bara vara skönare om det va lagligt och man kunde få röka utan att ens behöva tänka på att torska för att röka. Men det skönaste måste ju vara att man kan få odla i fred. 😆

    ine på http://evote.eu2003.gr är det mest röster på att legalizera small amounts of marijuana i eu. Dom här rösterna räknas dom eller vill dom bara se hur vi i samhället tycker & tänker?

Log in to reply.