• stickyicky82

    Member
    2011-03-14 at 09:06

    mycket enkel och begripligt utformad guide.

    Mycke snack om perlite å så, själv tänkte ja blanda ut jorden med stora leca istället, funkar inte det med?

  • abflex

    Member
    2011-03-14 at 10:40

    ..

  • stickyicky82

    Member
    2011-03-14 at 17:55

    tack för den, lugnar mina nerver :)

  • bongomongo

    Member
    2011-03-14 at 18:25

    sweet

  • rikskriminalen

    Member
    2011-03-14 at 18:54

    Det finns ett 10 tal såna här guider, varför skulle den här vara så speciell till skillnad från dom andra?

  • abflex

    Member
    2011-03-14 at 18:59

    ..

  • frilansaren

    Member
    2011-03-14 at 19:09

    visst det finns flera guider redan, men denna är riktigt bra dessutom kan man inte få förmånga guider heller.
    tummen upp till Abflex.

    bless

  • doctordoom

    Member
    2011-03-14 at 19:36

    Abflex, tycker den är bra. Väldigt bra men vad jag tycker saknas är en KORT, då menar jag väldigt kort, guide som går genom det absolut mest basic man kan tänka sig. Så även en lat stoner som sitter redo att skapa en tråd “jag har frö, vad nu?” tråd orkar läsa.

    Gillar att den är kort men om du kan klippa lite till så tycker jag den förtjänar lite klister :)

    d(0_o)b <- Fuck´d up but still two thumbs up´d

  • baronen

    Member
    2011-03-14 at 21:49

    Right on. Guider kan man inte få för många av.

    En sak som ofta nämns är ju det faktum att Cannabis är ogräs. Så hela den här grejen med att man ska ha så mycket odlingsutrustning är ju motsägelsefullt.
    Det är egentligen bara att ta några krukor, hälla i jord, trycka ner groddarna, ställa in det i garderoben hänga över några/någon LE-lampor/lampa, in med reflektor och sen vänta på skörd. Även om det självklart inte är optimalt så funkar det.

  • abflex

    Member
    2011-03-15 at 00:14

    ..

  • baronen

    Member
    2011-03-15 at 06:38

    Tjena!

    För en nyfrälst odlare känns det nog lite överväldigande med alla dessa prylar på listan. Innan jag drog igång min första odling som är igång nu så läste jag många guider och det var så mycket utrustning man ”skulle” ha, blev lite för mycket hehe. Just nu kör jag väldigt simpelt utan någon köpt utrustning förutom lampan. Ska dock införskaffa mig en billig luftfuktare och hygrometer, det kan inte skada :)
    Ah eller så kan du ju bara lägga till vid utrustningslistan att allt detta inte är måsten för att odla utan ökar bara effektiviteten på odlingen :)

    Peace holmes

  • wayne

    Member
    2011-03-15 at 07:36

    @Baronen wrote:

    En sak som ofta nämns är ju det faktum att Cannabis är ogräs.

    Vad odlar du för någonting?

    “Ogräs” är inte en familj eller så inom växtriket. Ogräs är oönskad växtlighet i ens odling. Odlar man cannabis är det således inget ogräs.

    Cannabis är en ört.

  • baronen

    Member
    2011-03-15 at 08:47

    Cannabis.

    Det jag menar är att cannabis tål väldigt mycket stryk och dåliga förhållanden utan att stryka på foten, liksom ogräs gör.

  • wayne

    Member
    2011-03-15 at 10:42

    Säg det då, inte att det är ett “faktum att cannabis är ogräs”.

  • baronen

    Member
    2011-03-16 at 14:25

    Cannabis och ogräs har så många likheter att det kan kallas odlat ogräs enligt mig.

Page 1 of 3

Log in to reply.