• Posted by aghori-baba on 2003-05-07 at 06:44

    Jag har också upplevt detta, men bara med vissa sorters gräs. Har dock aldrig vetat vad det varit för strain, det har heller aldrig varit mitt egna så jag har inte kunnat prova om det beror på annat än just gräset.

    Men visst är det en underbar känsla. :pleased:

    replied 21 years ago 3 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • reaper

    Member
    2003-05-07 at 07:17

    andas normalt o bra men när jag röker brunt, blir de så extremt mycket klegg o kladd i halsen att jag måste stå o harkla o spotta ut allt hela tiden.

    men inte med gräs

  • PachiPachiHand

    Member
    2003-05-07 at 12:34

    Jag har rätt hög salivproduktion och det kan vara ganska jobbigt ibland (även fast tandläkaren
    säger att det är jättebra mot karies o sånt), men det försvinner nästan helt när jag röker lite grann.
    Jätteskönt att slippa massa saliv i munnen jämt o ständigt.

  • reaper

    Member
    2003-05-07 at 14:00

    För inte så länge sedan lyckades cannabis mirakulöst nog lösa en kompis mun/halsproblem.

    Han en hel del förkylningsblåsor i munnen och alla utom några stycken var borta dagen efter. Tyvärr kom de tillbaka igen, men efter en andra kur så var de försvunna för gott :)

    Tycker det hela är lite skumt egentligen.

  • reaper

    Member
    2003-05-09 at 07:24

    THC och möjligen viss andra cannabinoider lindrar och utvidgar luftstrupen hos bl a asmatiker och folk med halsproblem.

    I USA (förmodligen California) finns det receptbelagda THC-tabletter, som sälj enligt lag av läkemedelsföretag!

    THC lindrar också trycket på ögat så att det även bra för bl a grön starr.

    Astra har även satsat pengar på att forska i cannabinoiders metabolism.

  • carlse

    Member
    2003-05-09 at 08:34

    @Gandhi wrote:

    THC och möjligen viss andra cannabinoider lindrar och utvidgar luftstrupen hos bl a asmatiker och folk med halsproblem.

    Det verkar allmänt kärlvidgande men har ingen dokumenterad effekt på just halsproblem.

    @Gandhi wrote:

    I USA (förmodligen California) finns det receptbelagda THC-tabletter, som sälj enligt lag av läkemedelsföretag!

    Marinol är rent THC och har funnits länge på marknaden, och det ordineras mot illamående och aptitlöshet vid s.k. kemoterapi vid cancerbehandling, och inte mot astma eller halsproblem.

    @Gandhi wrote:

    THC lindrar också trycket på ögat så att det även bra för bl a grön starr.

    Ja, och av samma anledning – det verkar kärlvidgande och därmed även trycksänkande.

    @Gandhi wrote:

    Astra har även satsat pengar på att forska i cannabinoiders metabolism.

    Om det är sant (vilket jag betvivlar) så kan du vara vänlig och ange källa till detta.

  • reaper

    Member
    2003-05-09 at 08:45

    @Carlse wrote:

    @Gandhi wrote:

    I USA (förmodligen California) finns det receptbelagda THC-tabletter, som sälj enligt lag av läkemedelsföretag!

    Marinol är rent THC och har funnits länge på marknaden, och det ordineras mot illamående och aptitlöshet vid s.k. kemoterapi vid cancerbehandling, och inte mot astma eller halsproblem.

    @Gandhi wrote:

    Astra har även satsat pengar på att forska i cannabinoiders metabolism.

    Om det är sant (vilket jag betvivlar) så kan du vara vänlig och ange källa till detta.

    Tack Carlse för att du preciserar.

    Jo, förlåt jag glömde källan (dålig stil).

    Detta har jag hämtat från boken “Droger A-ö”, uppslag “Cannabis”, vidare till “THC i medecinskt syfte” jag tror det stod så, iallafall så hittar du det.
    Boken finns nog på ditt lokala bibliotek, om du inte hittar den på nätet.
    I boken står även att det är bra för astmatiker, och det lossar i halsen (enligt vissa) efter en spliff.

  • carlse

    Member
    2003-05-09 at 08:55

    @Gandhi wrote:

    Detta har jag hämtat från boken “Droger A-ö”, uppslag “Cannabis”, vidare till “THC i medecinskt syfte” jag tror det stod så, iallafall så hittar du det.
    Boken finns nog på ditt lokala bibliotek, om du inte hittar den på nätet.
    I boken står även att det är bra för astmatiker, och det lossar i halsen (enligt vissa) efter en spliff.

    Den bok du hänvisar till finns även på nätet på adress…

    http://hem.passagen.se/lisens/drogera_o_del1.html

    …och den innehåller så mycket konstigheter och felaktigheter att man bör vara ifrågasättande till allt som står i den. Det finns heller ingen anledning till att hänvisa till den här på Swecan när det gäller just information om just Cannabis, detta eftersom det finns så många andra bra och vederhäftiga källor.

  • reaper

    Member
    2003-05-09 at 09:03

    @Carlse wrote:

    @Gandhi wrote:

    Detta har jag hämtat från boken “Droger A-ö”, uppslag “Cannabis”, vidare till “THC i medecinskt syfte” jag tror det stod så, iallafall så hittar du det.
    Boken finns nog på ditt lokala bibliotek, om du inte hittar den på nätet.
    I boken står även att det är bra för astmatiker, och det lossar i halsen (enligt vissa) efter en spliff.

    Den bok du hänvisar till finns även på nätet på adress…

    http://hem.passagen.se/lisens/drogera_o_del1.html

    …och den innehåller så mycket konstigheter och felaktigheter att man bör vara ifrågasättande till allt som står i den. Det finns heller ingen anledning till att hänvisa till den här på Swecan när det gäller just information om just Cannabis, detta eftersom det finns så många andra bra och vederhäftiga källor.

    Ja, tack och åter förlåt, detta var ett misstag.
    Den boken låter vettigare än många andra böcker som jag läst.
    Här på Swecan glorofiserasofta droger, så jag tänkte bara,, jaja skit samma.

    😳 (Gandhi) 😳

Log in to reply.