• Posted by dormin on 2003-05-05 at 09:30

    Jag skulle inte lyckas lura mina nyfikna föräldrar. Dom vet att jag odlar och det var det ända sättet för mig att kunna odla. Men om du vil tabort lukten så föreslår jag att du bygger en kolfilter låda. Jag har själv byggt en som funkar utmärkt!!!

    replied 20 years, 7 months ago 3 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • reaper

    Member
    2003-05-05 at 10:19

    @Dormin wrote:

    Jag skulle inte lyckas lura mina nyfikna föräldrar. Dom vet att jag odlar och det var det ända sättet för mig att kunna odla.

    Schysst med föräldrar som låter en odla gräs! :)

  • reaper

    Member
    2003-07-16 at 15:19

    vad sägs om wunderbaum granar i massor??dom luktar juh as om man har många….och om man öppnar dom helt…

  • dr-snuggles

    Member
    2003-07-16 at 15:41

    Skaffa någon laglig växt som doftar och står helt öppet i ditt fönster. På så sätt kan du skylla på den.

  • reaper

    Member
    2003-07-17 at 01:15

    är det helt uteslutet att bara slå upp ett par plantor helt synligt i rummet?

    gjorde själv det då jag bodde hemma hos pärona.

    och dom sa inte så mycke men då det började lukta mycke så bad dom mig att kasta bort dom eller köra ut dom.

    så dom åkte ut i naturen och har visat kön för några veckor sen.

  • reaper

    Member
    2003-09-09 at 15:09

    det e juh det som e problemet liksom.. min morsa som var tonåring på 70talet vet hur det luktar.. och då hon var tillsammans med farsan under en längre tid som rökte varje helg så bör hon känna igen dofterna.. så om jag skulle börja odla så skulle det verkligen inte få lukta NÅTT och tror ni att en avjonisator eller vad det hette kan fixxa bort lukten så extremt att sånna som själva rökt inte känner nånting? :)

  • 108

    Member
    2003-09-09 at 17:58

    @sckr wrote:

    tror ni att en avjonisator eller vad det hette kan fixxa bort lukten så extremt att sånna som själva rökt inte känner nånting? :)

    Nupp, inte en billig variant i alla fall, knappast en gammal proffsmaskin heller. Men en ozongenerator kan, om du vågar bo med den. :)

  • reaper

    Member
    2003-09-10 at 01:01

    en ozongenerator… hur mycket går en sån på och hur stor är den egentligen? :p den måste kunna få plats i ett relativt litet utrymme och inte göra något ljud av sig typ :D..

  • 108

    Member
    2003-09-10 at 09:26

    Den enda jag har sett i aktion går på nästan 4000kr, är 15x15x10cm stor och låter en del, som en PC ungefär.
    Ljudet är dels ett rytmiskt tickande (den producerar ozon genom sk “corona discharge”), dels ett surr från den inbyggda fläkten.
    Förmodligen kan du hitta en som är både tystare och lite billigare om du letar runt på nätet.

  • reaper

    Member
    2003-09-11 at 09:14

    tackar så mycket.. får väl ta och kolla upp det där om man orkar sätta igång o odla.. eller så väntar man tills man flyttar hemmifrån :D .. yeah tack tack!

Log in to reply.