Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan 500:- för VIP!

  • 500:- för VIP!

    Posted by evilganja on 2009-02-06 at 02:40

    Eller kanske en tusenlapp så att man menar allvar och vill stödja. Vad sägs om en extra fond för utgifter…. nu har jag inte pluggat företagsekonomi så jävla mycket, men det kan faktiskt vara bra i ett ekonomiskt perspektiv. Jag kan vara först in med stålar. Även om jag har dålig kontakt med huvudmännen så litar jag på dem. Men det måste hända saker, mer än året som var……..

    replied 15 years, 2 months ago 10 Members · 17 Replies
  • 17 Replies
  • PappaBjorn

    Member
    2009-02-09 at 15:18

    “Så att man menar allvar”?
    Skall stödmedlemskap endas vara till för dem med
    tillräckligt god ekonomi för att “mena allvar”?

    /PB

  • drullper

    Member
    2009-02-09 at 15:28

    Är du redan vip finns det alltid en möjlighet att utnyttja den “Donations” knapp som finns på Magazine sidan, där går att donera valfri summa.

    Vad avses med att hända saker? Konstruktiva förslag mottages gärna.

  • greensymphony

    Member
    2009-02-09 at 20:11
    Drullper wrote:
    Är du redan vip finns det alltid en möjlighet att utnyttja den “Donations” knapp som finns på Magazine sidan, där går att donera valfri summa.

    Vad avses med att hända saker? Konstruktiva förslag mottages gärna.

    Fixa eller i sin helhet ta bort “veckans bild” som varit Bubbelgum sedan dackefejden!

    Man kanske kan se över samarbetet med Hipersemillas om hurvida det fortfarande gäller eller inte.

    Ny grafik, forumsknappar t.ex som är på Engelska, medan resten av siten/forumet är på svenska.

    Donationsknappen kan man väl använda även om man inte är vip? Jag kan se den på Magazine iaf.

    Quote:
    Det är inte tillåtet att annonsera om köp, försäljning eller byte av cannabis på Swecan

    Numera är ju försäljning av odlingsutrustning även otillåtet på Swecan, så texten bör väl ses över lite grann på första sidan.

    Det handlar inte om att Swecan ska genomgå någon majure extreme makeover (eller? ;) ), utan snarare hålla sidan “up to date”.

    Fred!

  • reaper

    Member
    2009-02-09 at 21:27

    Ja det känns som om swecan är nere i en svacka där ingen riktigt sköter om siten. Det skulle behövas! :)

    Menar inte forumsdelarna utan siten som helhet, tycker förövrig att det modereras bra.

    Peace

  • Trestor

    Member
    2009-02-09 at 23:50

    Det mesta du nämner ska / håller på att fixas.

    greensymphony wrote:
    Ny grafik, forumsknappar t.ex som är på Engelska, medan resten av siten/forumet är på svenska.

    Det fanns en tanke bakom detta och det är att göra det enklare för utländska besökare och andra som inte kan svenska så bra. Nu kan man ju ha flera knappar för olika språk men jag tyckte inte det var värt att fixa svenska knappar, så mycket engelska kan de flesta ändå… men visst, det ser ju mindre “polerat” ut. Det kanske fixas framöver, får se :)

    greensymphony wrote:
    Numera är ju försäljning av odlingsutrustning även otillåtet på Swecan, så texten bör väl ses över lite grann på första sidan.

    Njae… texten stämmer fortfarande. Reglerna för köp & sälj-forumet har ändrats bara. Må så vara att vi inte har något annat liknande forum men reglerna gäller för hela sajten. Man har ju en möjlighet fortfarande att köpa annonsplats…

    greensymphony wrote:
    Det handlar inte om att Swecan ska genomgå någon majure extreme makeover (eller? ;) ), utan snarare hålla sidan “up to date”.

    I fallet med “veckans bild” och lite annat som borde fixats för länge sen ger jag dig rätt, men vad många glömmer är att hela swecan bygger på ALLA medlemmars arbete. Det var aldrig tänkt att vår redaktion skulle ensamma hålla Magazin uppdaterad utan att medlemmar skulle skicka in nyheter där istället för forumet. (för att nämna en grej som inte funkat)

    Till sist måste jag säga att man ska inte behöva uppdatera sidan bara för uppdateringen i sig, det måste finnas en bakomliggande mening. Om allt redan är perfekt är det bara dumt att ändra något

  • reaper

    Member
    2009-02-24 at 23:14
    Trestor wrote:
    Till sist måste jag säga att man ska inte behöva uppdatera sidan bara för uppdateringen i sig, det måste finnas en bakomliggande mening. Om allt redan är perfekt är det bara dumt att ändra något

    “En uppdatering i sig” är minst lika viktig som vilken annan uppdatering som helst. Och sen att allt skulle vara perfekt är ju förvisso relativt men hos de flesta långt ifrån ett faktum.

    Det jag menar är att mycket skulle kunna göras. Har personligen blivit aktiv nu på senaste men ändå vetat om sidan, ja om inte sen begynnelsen så åtminstone, sen de första ljuva åren. Och mig veterligen har sidan sett likadan ut hela tiden.

    Missförstå mig rätt nu, den tydliga profilen uppskattas och i det stora hela trivs jag när jag besöker swecan. Men det är detaljerna, de små men ack så viktiga detaljerna som är viktiga. För mig iallafall.

    Med tanke på att swecan är Svergies enda forum i sitt slag borde det hända mer. När till och med media associerar Monas “S we can” med swecan förstår man att denna sida är vida känd utanför “sin krets”.

    Det är lätt hänt att man glömmer bort det ibland, dels pga. som jag tidigare nämnt detaljerna, men också pga. en skrämmande inaktivitet. Att ändra detta ligger ju på användarnas axlar i slutändan. Men det måste ju finnas en anledning till att det är så. Man kan vid vissa sökningar i forumet skönja swecans storhetstid där trådarna var fulla av liv och engagemang, där nybörjare med de mest basala av frågor bemöttes med värme och en hjälpande hand… dessa tidigare så utmärkande egenskaperna känns inte längre (lika) närvarande. Är det en svacka? Eller har folk helt enkelt tröttnat? Och isåfall, varför har de tröttnat?

    Sidan står på något sätt stilla. Det är iallafall intrycket jag får ibland. Jag har blivit medveten om att nya moderatorer är på väg och det är en glädjande nyhet.

    Men jag tror det behövs mer än så. Ett ansiktslyft skulle inte skada. Öppna fönsterna och vädra… in med frisk luft.

    Börja med layouten. Inget fel på den i sin helhet, men putsa gärna upp kanterna. Jag hade gladeligen hjälpt till om jag kunnat knacka kod.

    Som någon nämnde, forumknappar. Personligen kan jag inte låta bli att irriteras över smoketowerbannern längst upp i mitten. Förskräcklig rent utsagt!

    Jag skulle kunna fortsätta rabbla detaljer men ni förstår poängen.

    Sökfunktionen är däremot en väldigt viktig del som jag tror många skulle vilja se en klar förbättring på. Man skriver in ett ord och det känns som man får hela forumet kastat framför sig i en stor klump.

    Om jag förstod dig rätt Trestor så är någonting iallafall på gång och det känns ju spännande att se vad resultatet blir.

    Tills dess ville jag bara ventilera lite tankar som har snurrat runt ett tag…

    :hippie: Keep on groovin

  • hank_moody

    Member
    2009-02-24 at 23:23

    Förutom att du skrev ner det mesta av sånt som även snurrar i mitt huvud, tänkte jag kommentera följande:

    mrglowingoak wrote:
    Börja med layouten. Inget fel på den i sin helhet, men putsa gärna upp kanterna. Jag hade gladeligen hjälpt till om jag kunnat knacka kod.

    Jag kan båda väl. “Ledningen” är välkommen att höra av sig om det är aktuellt. Men det vet den nog redan eftersom jag påpekar det så fort jag får chansen.

    Även jag har synpunkter men jag orkar inte skriva ner dem nu. Och det känns även som att det är för “stora” grejer för att de ska “åtgärdas” så frågan är om det ens är någon idé.

  • mellow

    Member
    2009-03-05 at 15:48
    mrglowingoak wrote:
    Som någon nämnde, forumknappar. Personligen kan jag inte låta bli att irriteras över smoketowerbannern längst upp i mitten. Förskräcklig rent utsagt!

    Dissa inte smoketower, utmärkt butik o shjyssta bongar ;)

  • holken

    Member
    2009-03-05 at 16:14

    Jag tycker nästan att Swecan skulle kunna ta på sig The Marijuana March (helt glömt bort vad den heter offentligt) för bra publicitet, känns inte som det skulle kräva så mycket från swecan.

    Kränga lite merchandise också kanske, ex sälja rullpapper mm. Sådana produkter som är lätta att hantera. Fast detta tar ju tid, tid som kanske inte alla har…

    Köp&Sälj av odlingsutrustning för betalande medlemmar kanske?
    Ett sätt att få väck de problem som varit och få tillbaka utrustningshandeln.

    Ta ut en provision på det som säljs på forumet. (Kanske kan bli grymt svårt och genomföra)

    jaja..

    Hoppas på det bästa!

    fridens.

  • drullper

    Member
    2009-03-05 at 16:20
    Holken wrote:
    Jag tycker nästan att Swecan skulle kunna ta på sig The Marijuana March (helt glömt bort vad den heter offentligt) för bra publicitet, känns inte som det skulle kräva så mycket från swecan.

    Inte skulle krävas så mycket? 😯

    Sen så är frågan vem som skulle vilja lämna in en lapp till polisen med ansökan om demonstrationstillstånd där det står att de är representanter (ansvariga) för SweCan. En sak kan jag lova, det blir inte jag 💡 8)

  • atouk

    Member
    2009-03-05 at 17:07
    Holken wrote:
    … känns inte som det skulle kräva så mycket …

    Då kan du ju lika gärna göra det själv?

  • reaper

    Member
    2009-03-05 at 18:19

    engagemanget brukar vara väldigt dåligt när det kommer till kritan.Folk är rädda helt enkelt.

  • holken

    Member
    2009-03-06 at 19:44
    Atouk wrote:
    Holken wrote:
    … känns inte som det skulle kräva så mycket …

    Då kan du ju lika gärna göra det själv?

    Visst. Men jag tänkte mer på att marknadsföra Swecan och det känns som om det finns tillräckligt potential och kunskap inom moderator och admin sfären för att genomföra det. Ett namn är inte allt för svårt att styra, tänk efter lite..

    Så visst kan jag vara med o styra upp det inga problem, men lite hjälp vore inte heltokigt, sugen Atouk?

    fridens.

  • atouk

    Member
    2009-03-06 at 20:45

    Bra att du inser att du behöver hjälp om du ska ro iland med ett sånt projektet eftersom ingen lär klara det ensam. Jag inser hur mycket jobb och engagemang det skulle kräva och det har jag inte utrymme för även om jag skulle vilja. Så tack, men nej tack. Du får hitta andra som vill hjälpa till om det ska bli något.

  • PapaiNoel

    Member
    2009-03-07 at 15:38
    Quote:
    Ett namn är inte allt för svårt att styra, tänk efter lite..

    I stället för att leka gissningslek så kan du ju berätta hur du resonerar…

Page 1 of 2

Log in to reply.