• Posted by brassman on 2003-03-30 at 10:08

    Det finns lite olika typer av ställen som är bra. Du kan odla i toppen på en gran, du kapar bara toppen på granen och sätter din några plankor som du kan ställa krukorna på bara det inte ser för misstänksamt ut från helikopter. Sen kan du plantera på en åker eller inte på utan vid dreneringsdiket eller nått. Sen kraftgator brukar vara soliga å fina. Sen kan du ju plantera i kruka så att jordkvaliten på odlingsplatsen har ingen betydelse. Se bara till att du inte får artificielt ljus på plantorna tex från bilar eller gatlyktor eller bebyggelse…

    replied 21 years, 1 month ago 4 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • reaper

    Member
    2003-03-30 at 17:28

    Menar du de öppna platser där strömledningarna går, Brassman?
    Bara som en liten notis så brukar elbolagen göra regelbundna kontrollering.
    Iaf där vi bor.. dom brukar köra med helikopter och grejer och såga ned träd som är för nära osv. osv.

  • draken

    Member
    2003-03-30 at 19:13

    :D Vid en bäck eller liten å e inte fel de heller,om där e nån! 😯

  • okkolokko

    Member
    2003-03-31 at 15:23

    Hej!
    Jag har spanat på många ställen ut med diken runt odlingar, fotbolls
    planer, bangårdar, övergivna hus osv. Det är några ställen jag
    rekomenderar.

    Mvh, okko

  • reaper

    Member
    2003-03-31 at 22:13

    Eftersom jag numer har bil så tänker jag ta mig en bit ut på landet för att finna bra ställen. Jag har sett ett par, men alltför ofta har det legat hus inte så långt bort eller så. Men en del har sett tomma ut och om man åker dit på natten borde det väl inte vara trubbel.

  • reaper

    Member
    2003-04-01 at 12:53

    Jag har också tänkt på kalhyggen. Hur mycket kalk är det frågan om i såfall? För kalhyggen är ju jävligt schysst, förutom att det är just barrskog.

  • aghori-baba

    Member
    2003-04-01 at 13:08

    Jag tror att man inte ska vara FÖR nojig när det gäller placeringen av sina plantor. Om man bara placerar plantan strategiskt bredvid ex brännässlor el liknande buskage väcker de inte så stor uppmärksamhet, även om det råkar befinna sig nära en plats där folk passerar dagligen.

    Jag kommer att försöka mig på ganska djärva platser i år… vore kul att kunna driva upp en planta bakom kyrkan 😈 det är värt ett försök i alla fall. Annars ska jag försöka mig på lite små skogspartier här och var. Någon planta ska jag iaf pacera på en någorlunda säker plats, men det vore kul om några av de andra skulle få överleva stoners och farbror pållizen. 😆

    Om jag hittar något väldigt fyndigt ställe ska jag ta kort på det och posta här på forumet…. EFTER skörd alltså 😉

    Varför inte utlysa en informell tävling om att hitta och lyckas genomföra en plantas hela livscykel på det roligaste stället? Typ polishusets tak, de stora krukorna som brukar finnas på stan eller kanske rent av… tja använd fantasin 8)

Log in to reply.