• reaper

    Member
    2003-03-24 at 03:13

    det är en annan bok. “Stenad – Ett reportage om Cannabis” är inte en skönlitterär bok utan en slags blandning av reportage och assä. Helt OK, tar väl inte helt ställning för eller emot, om jag minns rätt??

  • powerpuffgirl

    Member
    2003-03-24 at 05:51

    Det finns några andra trådar om “Stenad” av Pelle Olsson. Han är emot cannabis, och boken är utgiven av RNS. Jag tycker, likson Bahlgar, att man blir bara mer för legalisering efter att ha läst boken, eftersom det kommer fram många exempel på att ett cb-förbud är skadligt. Det som är bra med boken är att både motståndare och förespråkare får komma till tals, och trots att författaren är motståndare, så vinner förespråkarna i sina argument.

    En av de tidigare trådarna om detta är https://swecan.org/forum/viewtopic.php?t=7158&start=0&highlight=stenad+pelle+olsson

  • reaper

    Member
    2003-03-24 at 08:37

    Det finns redan en tråd om detta.

    /Gandhi 8)

  • powerpuffgirl

    Member
    2003-03-25 at 05:42

    Jag funderade först på att slänga denna tråd, eftersom det redan finns trådar både om “Stenad” och “Turist”, men jag nöjde mig med att flytta tråden till Musik, film och livsstil.

    Hoppas att det är ok.

  • powerpuffgirl

    Member
    2003-03-26 at 20:48

    Passade också på att ändra titeln på topicen, eftersom den ju tar upp två böcker.
    Hoppas på att inte heller det gör något.

    Ha en bra kväll! PPG

Log in to reply.