Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan 420-Dating?

  • 420-Dating?

    Posted by richtmeister on 2010-11-30 at 11:28

    Haha, ja, ni kan ta det som halvt ironi, men jag tror faktiskt att det skulle kunna vara en bra idé!

    Jag har sett några amerikanska hemsidor som håller på och parar ihop kärlekskranka rökare.

    Varför skulle det inte gå att ha någon form av del eller tråd där likasinnade kan finna varandra, och då människor med liknande hobby som en själv?

    Anonymitet skulle kunna vara ett problem, men skulle det inte gå att göra som gamla tidern annonser i dagstidningar “Svar till “Chubbylover69” tex. Så kan admin föra meddelandet vidare till berörd person.

    Vad tycker ni? Jag tycker att jag har kommit på en fullkommligt brilljant idé personligen!

    replied 13 years, 3 months ago 7 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • friggs

    Member
    2010-11-30 at 12:37

    Så brilljant idé att den redan luftats flera gånger tidigare, exempelvis i:
    https://swecan.org//viewtopic.php?t=47574

  • Anonymous

    Guest
    2010-11-30 at 12:48

    Sånt har man koll på efter 4792 poster och snart 9 års medlemskap, men det finns ingen anledning att vara dryg och nedlåtande för det?

  • teoretikern

    Member
    2010-11-30 at 19:24

    Det är en ganska gullig och fin idé, men penis/vagina-ration sabbar det lite. Förutsatt att du menar heteroförhållanden.

    Annars finns ju Sylvester för killar som gillar killar, gaykulturen har aldrig varit blyg till droger och nu när poppers blivit svårare att få tag på så röker desto fler.

  • Anonymous

    Guest
    2010-11-30 at 19:31

    Haha, jag tänkte nog tjej-kille främst. Som du säger så är fördelningen väldigt sned. Men varför inte, homosexuella förhållanden är väl inget fel, även om det inte är något för mig.

  • genkan

    Member
    2010-12-03 at 07:02

    snubbla över denna tråd och vilken härlig och varm idé. Eftersom det finns så mycket killar kanske man skulle matcha musik smak?

    Root(are) med Root(are)
    Dubstep med Dubstep
    osv osv osv. Typ länka sina 4a favoriter och se om det matchar någon i närheten :D

  • krucan

    Member
    2010-12-03 at 14:29

    Root(are) och Dubsteb. Rena grekiskan för mig, antar man börjar bli för gammal. :-) Sorry OT.

  • friggs

    Member
    2010-12-03 at 17:03

    @richtmeister wrote:

    Sånt har man koll på efter 4792 poster och snart 9 års medlemskap, men det finns ingen anledning att vara dryg och nedlåtande för det?

    Så när jag hjälper dig och länkar direkt till tidigare trådar så är jag nedlåtande? Märklig inställning du har. Men å andra sidan har jag full rätt att vara både dryg och nedlåtande då jag är admin här. Gör mig inte till din fiende.

  • missy

    Member
    2011-01-16 at 06:13

    jaha,mycket bra ide,saknar svenka bokstaver och trott pa at kopiera hoppas folk forstar vad jag skriver ando,jag ar ny registrerad men en gammal medlem,med det menar jag inte at jag personligen ar gammal,ar i trettio ars alden och det skulle va kul at hitta nan som roker pa da och da som jag,det stammer at det finns andra sajter dar man kan ga for det men dem flesta dar ar ju utomlands,trestor bor fundera pa pa at skapa nat for oss har inne………………………fd mstrinity

  • baselika

    Member
    2011-01-16 at 11:10

    @richtmeister wrote:

    Sånt har man koll på efter 4792 poster och snart 9 års medlemskap, men det finns ingen anledning att vara dryg och nedlåtande för det?

    Så rök den daten 8)

Log in to reply.