Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 400w med Electronisk ballast.

  • 400w med Electronisk ballast.

    Posted by monsterkiller on 2008-09-22 at 18:03

    http://www.head-nature.com/05997?id=PvYNod7Y&mv_pc=28

    I texten står att läsa: “This ballast is suited for HPS adn HPI-T grow- and florescence lamps.”
    HPI-T, är det ett annat namn för MH?
    Någon som har provat den här ballasten?
    Har läst en del på IC om folk som har problem med att deras ballaster går sönder.
    Hur har era skött sej, några problem?

    replied 15 years, 6 months ago 2 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • reaper

    Member
    2008-09-22 at 18:36

    Mina två har skött sig iaf.
    De tänder både HPI-T och SON-T lampor finfint och ser riktigt fina ut mekaniskt. HPI-T är philips MH-lampa ja. Se till att kapa sladden mellan ballasten och lampan först om du köper remote versionen. Sladden får ej vara längre än 2m med MH-lampa (gärna närmare 1m). Den som följer med paketet är en bit över 3m.

  • monsterkiller

    Member
    2008-09-22 at 18:47

    Tack för ett snabbt och betryggande svar.
    Tack även för tipset om sladdlängden. Kan du förklara lite lättfattat vad den har för betydelse? Har den svårt att tända mh med längre sladd eller blir det något annat problem?

  • reaper

    Member
    2008-11-07 at 20:43

    Lånar tråden lite…
    Jag har också tillgång till SON-T och HPI-T-lampor, men går i funderingar på vad jag ska köpa för övrig utrustning då jag inte har någonting ännu. Tanken är att jag ska byta från HPI-T till SON-T lampan i blom, men har även hört att man kan köra båda samtidigt med *lysande* resultat ;)

    Jag vill köpa en BRA armatur som klarar dessa två typer av lampor utan tillsatser i form av adaptrar och liknande (gärna samtidigt om det finns?). Samt har jag hört att det underlättar för lampan om man kör med en digital ballast på det?

    Vore helt guld om någon kunde tipsa om en bra produkt som motsvarar mina önskemål. Annars önskar jag er som vanligt en trevlig *BONG*

  • reaper

    Member
    2008-11-08 at 10:30

    Dom flesta ballaster du kan köpa på olika Growshops klarar båda dina lampor. Vilken reflektor du ska ha vet jag inte eftersom jag inte vet hur stort ditt utrymme är , har du större utrymme kan du köra vanlig reflektor av hammarslagsplåt billiga och bra men har du mindre utrymme bör du köra cooltube , coolshade , cool relflektor eller liknande . finns armaturer som har ballaster inbyggda men dom använts inte så mycket i hemma odlingar va jag vet . digital ballast är ett bra alternativ , har en från hydrogarden och är väldigt nöjd med den .

    Bless !

Log in to reply.