Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 400w hps i detta utrymme?

  • 400w hps i detta utrymme?

    Posted by dock on 2009-01-07 at 19:43

    Kanske lite underlig fråga, men skulle det funka med en 400w hps i ett utrymme som är 115 cm (höjd) x 56 cm (bredd) x 41 cm (djup)? Det är det utrymmet jag har just nu.

    Jag kommer att bygga ett skåp som är 180 cm (höjd) x 80 cm (bredd) x 40 cm (djup) efter min första odling. Och därför funderar jag på att köpa ett 400w hps kit från Swedish Growsystems. Frågan är bara om det även skulle funka bra i mitt nuvarande mindre utrymme. Jag hade egentligen tänkt köra 200w LE i det mindre utrymmet men det känns som lite slöseri med pengar om jag ändå ska skaffa 400w hps.

    replied 15 years, 4 months ago 5 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • reaper

    Member
    2009-01-07 at 21:12

    funkar alldeles utmärkt om du ska odla persilja tex eller vaxbönor.
    Men till Cb kommer du att få mer problem än nöje.
    Lugna dig tills du byggt färdigt det du har tänkt.

  • dock

    Member
    2009-01-07 at 21:30

    He he :)

    Okej. Vad är problemet du syftar på? Är det främst höjden? Eller någonting annat?
    Det jag skulle odla nu till början skulle bli Lowryder #2 eller Swestar. Och dom växer sig ju inte så höga precis. Och sen kan man ju alltid köra scrog om det skulle hjälpa.

  • jrgong

    Member
    2009-01-07 at 22:36

    Värmen borde ställa till det ganska mycket, om du får plats så kanske en cooltube borde funka mot värmen?

  • dock

    Member
    2009-01-07 at 23:17

    Ok. Jag avvaktar tills jag byggt ihop mitt “odlingsskåp” som blir 180 cm (höjd) x 80 cm (bredd) x 40 cm (djup). Eller blir det för litet med värmeproblem också med en 400w hps?

  • reaper

    Member
    2009-01-08 at 20:45

    @DocK wrote:

    He he :)

    Okej. Vad är problemet du syftar på? Är det främst höjden? Eller någonting annat?
    Det jag skulle odla nu till början skulle bli Lowryder #2 eller Swestar. Och dom växer sig ju inte så höga precis. Och sen kan man ju alltid köra scrog om det skulle hjälpa.

    Höjd, värme, avstånd mellan armatur och “tak” etc etc 1015mm – armaturen -krukor så har du inte mer än 🙄 ja hur högt har du då:?:
    Gör det rätt från början så slipper du massa onödiga problem framöver.

  • Matzy

    Member
    2009-01-11 at 22:00

    vill du ha korta plantor som low ryder fast nån bättre strain så kör 12/12 ljus från frö.

  • donkey

    Member
    2009-01-11 at 22:14

    @DocK wrote:

    Ok. Jag avvaktar tills jag byggt ihop mitt “odlingsskåp” som blir 180 cm (höjd) x 80 cm (bredd) x 40 cm (djup). Eller blir det för litet med värmeproblem också med en 400w hps?

    Det ska inte vara några problem så länge du har vettig ventilation.

    Mvh

Log in to reply.