Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 400w hps, beräknad skörd, och hur man ska använda de?

  • 400w hps, beräknad skörd, och hur man ska använda de?

    Posted by torskis on 2011-12-03 at 14:40

    Säg att man rent hypotetiskt skulle odla i ett 90×90*160 tält, man kör 5st whitewidow och 4st white rhino t.ex. man veggar plantorna i 1 månad och använder 6.5l krukor.. va kan beräknad skörd vara? cirka 200g?

    vad gör man med så mycket röka?! vart gömmer man de bäst?

    Langa på era bästa tips nu! :D

    replied 12 years, 4 months ago 13 Members · 34 Replies
  • 34 Replies
  • aztek

    Member
    2011-12-03 at 14:43

    du röker allt på samma gång! :D nej men räkna på ca 0.5gram per watt och m^2 :) det kan bli tredubbelt och det kan bli hälften, det beror på hur du sköter odlingen:)

  • torskis

    Member
    2011-12-03 at 14:47

    90*90*160=1,29m^2 borde la stämma? :) sen 400*0,5 = 200. så lite mer än 200g då? :) de är ju ändå en hel del! mer än jag röker på många månader… :D känns dumt att sitta på såpass stor mängd hemma :O

  • frilansaren

    Member
    2011-12-03 at 15:05

    Det är så dumt att räkna med att få si å så mycket,,,med tanke på din fråga så utgår jag från att du är nybörjare och då är det ännu större chans (än för en erfaren) att få massa strul på vägen.
    Mitt tips är att släppa ALLA tankar om hur mycket du bör få ut, så slipper du bli besviken när du i slutänden inte uppnådde det resultat du “räknat med”

  • torskis

    Member
    2011-12-03 at 15:08

    @frilansaren wrote:

    Det är så dumt att räkna med att få si å så mycket,,,med tanke på din fråga så utgår jag från att du är nybörjare och då är det ännu större chans (än för en erfaren) att få massa strul på vägen.
    Mitt tips är att släppa ALLA tankar om hur mycket du bör få ut, så slipper du bli besviken när du i slutänden inte uppnådde det resultat du “räknat med”

    Okej de va iofs riktigt klokt sagt, men om man nu “skulle” få ut säg 150-200g. så är det ju narkotikainnehav av normalgrad? (correct me if i’m wrong) vad ska man göra med allt röka? gömma de ute i skogen? ge iväg? För en såpass stor mängd röker jag inte upp på ett bra tag..

  • whtname

    Member
    2011-12-03 at 15:18

    Frys in det. Packa in det i vakuum-förpackning först.. :)

  • xtrazi3

    Member
    2011-12-03 at 15:32

    FÖRVARING

    Förvara Marijuanan mörkt, torrt och kallt håller den i flera år. Skall inte heller packas för hårt.

    read bro!

  • torskis

    Member
    2011-12-03 at 15:34

    @xtrazi3 wrote:

    FÖRVARING

    Förvara Marijuanan mörkt, torrt och kallt håller den i flera år. Skall inte heller packas för hårt.

    read bro!

    jojo de låter smart. ska tänka på de, men om man ej vill ha de hemma?

  • folderman2

    Member
    2011-12-03 at 15:40

    Förstår din oro att ha för mycket hemma.
    Men det är väldigt svårt att räkna hur mycket du kan få. Särskillt om du odlar från frö. Det kan vara en enorm skillnad på frö och frö även om det är från samma frö batch och strain.
    Har man kloner från en moderplanta som man odlar i ungefär lika stora krukor så kan man ju titta på hur stor mamman är och där efter räkna,
    Men att säga 0,5/m2*W njaaaaaaa jag vet inte om jag skulle lita på det.
    Visst det är säkert en hyffsad formel att räkna. Men det är så många faktorer som spelar in så jag tycker du ska testa dig fram är det så att du absolut inte vill överstiga 200g så rekommenderar jag dig att odla upp endast 5st plantor först. Det kan gott och väl bli 200g det oxå.
    Det kommer ivf räcka gott för personligt bruk tills dess att du fått fram nästa odling en bit in i blom.

  • frilansaren

    Member
    2011-12-03 at 15:44

    om du bara ska odla till dig själv å inte vill ha massa färdigt weed hemma, så varför inte ha rullande på några få plantor bara typ 3 st eller nått.
    kan tyckas dumt att göra en “större” odling om man ändå inte vill ha weed hemma

  • torskis

    Member
    2011-12-03 at 15:52

    200g räcker nog mycket mer än till nästa odling :D räcker nog 1 år eller liknande!:D

    Jo iofs, men om jag ändå kör med 400w hps är de lika bra enligt mig att köra på för fullt och sen packa ner kitet igen och låta de ligga och skräpa på vinden tills de behövs igen! :)

  • folderman2

    Member
    2011-12-03 at 16:00

    Bra val. Det är det bästa att göra om man vill vara säker. Odla mycket och snabbt. Packa ner och ta fram utrustningen igen när det börjar tryta :)

  • frilansaren

    Member
    2011-12-03 at 16:00

    absolut,,jag menar inte att vara kritisk det var bara tips, men håller absolut med dig i sista inlägget :)

  • whtname

    Member
    2011-12-03 at 16:05

    @torskis wrote:

    @xtrazi3 wrote:

    FÖRVARING

    Förvara Marijuanan mörkt, torrt och kallt håller den i flera år. Skall inte heller packas för hårt.

    read bro!

    jojo de låter smart. ska tänka på de, men om man ej vill ha de hemma?

    Då får du väl fundera på sätt att förvara det på annan ort. Ha lite fantasi. ;)

  • folderman2

    Member
    2011-12-03 at 16:41

    Måste flika in vad jag har gjort för förvaring.
    Jag har långt ifrån (bil avstånd så att det inte kan förknippas med min fastighet) där jag bor en lagom bit in i skogen grävt ett hål på ca 1x1m och ca 50cm djup. Sedan ligger det makadam i botten av hålet.
    Ett dränerings rör nedgrävt ifrån hålet som leder vattnet bort.
    I hålet sedan ligger en murarbalja med lock på och uppe på detta ligger ett lager av mossa grenar och en mindre nedfallen gran :)
    Vakum packat, svalt, mörkt, nedgrävt, drännerat & långt hemifrån.
    Najjjs :)

  • smookey

    Member
    2011-12-03 at 18:16

    Ett annat enkelt sätt för förvaring är ju att skaffa en kyl äska som man gräver ner. Tror risken att nått ska hända med den på grund av väder och vind är små.
    Problemt är väl bara att säsongen för att gräva ner saker börjar gå mot sitt slut. Se bara till att ha tillräckligt kvar uppe så du står dig till våren:)

Page 1 of 3

Log in to reply.