Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 400w HPS, använda för veg och blom?

  • 400w HPS, använda för veg och blom?

    Posted by herbman on 2010-08-13 at 11:52

    Hej,
    Jag har fått höra av bekanta att 400w HPS inte är något att vegga t.ex. WW i och dem rekomenderar några LE lampor under veg.
    Vad tycker ni?

    replied 13 years, 8 months ago 3 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • microgrower

    Member
    2010-08-13 at 12:07

    hps går att vegga med, plantorna blir bara lite långa. detta kan dock förebyggas med en dual spectrum bulb, tex. sunmaster.

    har man redan en hps set-up, och kör från frö då kan man lika väll använda hps, blir enklare.

  • herbman

    Member
    2010-08-13 at 12:12

    Jag har 2m till godo, så det bör inte vara problem :)
    Tack för alla svar ;)

  • alethea

    Member
    2010-08-13 at 20:17

    @microgrower wrote:

    hps går att vegga med, plantorna blir bara lite långa. detta kan dock förebyggas med en dual spectrum bulb, tex. sunmaster.

    Detta blev jag lite konfundersam över.Så har det aldrig varit för mig.
    Jag bara planterad om och körde på utav helvete.Och toppar man så 🙄 Aja, du får gärna förklara.Ha de!

  • microgrower

    Member
    2010-08-13 at 20:56

    @Alethea wrote:

    @microgrower wrote:

    hps går att vegga med, plantorna blir bara lite långa. detta kan dock förebyggas med en dual spectrum bulb, tex. sunmaster.

    Detta blev jag lite konfundersam över.Så har det aldrig varit för mig.
    Jag bara planterad om och körde på utav helvete.Och toppar man så 🙄 Aja, du får gärna förklara.Ha de!

    :? :? :?

    menar du att de blev inte långa? borde kanske ha sagt att de blir inte nödvängigvis långa, bara längre än under mh eller dual spectra (brist på blått ökar avståndet mellan noder). resten är ju genetik.

  • herbman

    Member
    2010-08-13 at 22:08

    Om fallet är så att dem blir långa kan man väl använda nät eller?

  • microgrower

    Member
    2010-08-13 at 22:33

    @Herbman wrote:

    Om fallet är så att dem blir långa kan man väl använda nät eller?

    det kan hjälpa, jag brukar köra LST (nedbindning). dessa tekniker gör iaf det att man får en jämnare canopy och ljuset ligger närmare till en större del av vegetationen, särskilt användbart med svagare ljus, typ 250W.

Log in to reply.