Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 400W HPS | Amnesia lemon & Big Bang

  • 400W HPS | Amnesia lemon & Big Bang

    Posted by windowlicker on 2013-05-09 at 09:20

    Tjo, nu skrivit två riktigt långa inlägg. TOR kraschade båda gångerna. :wall:

    Edit:
    Inledning
    Nu är jag äntligen tillbaka swecan, var ett tag sedan senaste odlingen som är dokumenterad på forumet. Det här blir min tredje grow, och sist så uppgraderade jag mig. Nu var det dags igen! Ett större tält (2m högt), fetare lampa (HPS 400W + 120W LED) och fetare växter.

    De strains jag valde är Amnesia Lemon ifrån Barney’s farm och Big Bang AF ifrån Green House Seeds.

    Amnesia Lemon: Anledningen till det här valet var ganska enkelt då amnesia haze är en av mina favoritstrains jag testat. Så valet på Amnesia Lemon var därför lätt, en Amnesia Haze blandad med Skunk, citronundertonerna som den här strainen ska ha verkar riktigt spännande och gott! Sedan gillar jag lite mer uppåtrus och eftersom Amnesia Lemon ska ha ett väldigt sativa-aktigt rus så blir det perfekt. Jag har ju även en hel del höjd att leka på så jag ville för en gångs skull ha ett par stora växter! Längtar redan tills jag får röka av det :D

    Big Bang AF: Valet Big Bang gjordes dels för att jag ville ha liten egen röka innan Amnesian som blommar ~10 veckor. Därför gick det på en AF, som vi alla vet kan blomma i alla ljuscyklar. Det var ju perfekt eftersom jag veggade Amnesia Lemon i 4-5 veckor. Big Bang verkade vara den AF strain som passade mig bäst för just den här odlingen pga att de blir hyffsat stora för att vara AF, ska ge bra skörd. Ruset ska vara lite mer åt det avslappnande hållet som kan vara perfekt efter en stressig jobbdag, eller man bara vill koppla av. Sedan att den blommar på 6 veckor är ju perfekt!

    Jag har kört 4-5 veckor under 18/6, då hade alla visat pre-flowers, flippade switchen till 12/12 då. Det var riktigt kul att se hur otroligt mycket Amnesian växte per dag! En riktig krigare. Nu har de varit i blom kanske 5-6 veckor. Tror att min ena big bang är klar om 1-2 veckor. De andra har väl 2-3 veckor. Medan Amnesia Lemon har säkert 4-6 veckor kvar. Jag är dock inte stressad, men man är ju så sugen på att ta en liten popcornbud och testa! Dock håller jag fingrarna i styr ;)

    Ja, där har vi lite info om min grow. Fråga gärna om det är något.














    replied 10 years, 5 months ago 6 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • zwork

    Member
    2013-05-09 at 11:33

    Ser jävligt fint ut ! :D Hur länge har dom blommat ? Är det autos? Själv har jag precis packat ner min utrustning och jag skulle ju inte hänga på swecan de närmaste men jag är fast i cannabisdjungeln o måste kommentera sjyssta odlingar som denna ;) Ha det gött o lycka till!

  • windowlicker

    Member
    2013-05-09 at 13:36

    @zwork wrote:

    Ser jävligt fint ut ! :D Hur länge har dom blommat ? Är det autos? Själv har jag precis packat ner min utrustning och jag skulle ju inte hänga på swecan de närmaste men jag är fast i cannabisdjungeln o måste kommentera sjyssta odlingar som denna ;) Ha det gött o lycka till!

    Tackar! :) Jadu, det är en bra fråga faktiskt. De har iaf varit i veg 4-5 veckor. Sedan blom kanske 7 veckor.
    Har börjat skriva en bättre inledning som ska in i trådens start. Men det kommer när som nu!

    Haha det är väldigt lätt att fastna i den gröna djungeln! ;)
    Tackar, det samma :)

  • pipen

    Member
    2013-05-11 at 11:50

    Tycker det är grymt kul att se alla som lyckas med att få feta plantor :P
    Riktigt trevlig setup & det måste va skönt att kunna odla strains som vill sträcka sig över 1,5meter utan att behöva oroa sig :D

  • hugler

    Member
    2013-08-24 at 16:51

    @windowlicker wrote:

    Har du led lampan under plantorna?

    bladens undersidor har ingen förmåga att ta upp ljus? rätta mig om jag har fel
    edit: förövrigt ser det riktigt bra ut! gratulerar :)

  • lazaruslong

    Member
    2013-08-24 at 17:55

    :ohmygod: :clap: :ohmygod:

  • creampuff

    Member
    2013-11-09 at 17:10

    Någon uppdate snart??? Ser underbart ut!

Log in to reply.