Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 400 watt Jord [Olika Strains] Vecka 4 12/12

  • 400 watt Jord [Olika Strains] Vecka 4 12/12

    Posted by soja on 2011-10-23 at 14:01

    Hej,

    Ett par bilder på min pågående odling. Dem olika strainsen ser ni på första bilden. Utrymmet är ca 1 x 1 m2. 400 watt HPS, U-Jord. Luftfuktare. Honeywell Fläkt. Dem är idag satta i blom (23e Oktober) Har veggats i ca 3 veckor.

    Lär uppdatera med en veckas mellanrum.

    ‘Njoy

    Här så är dem i ordning med text.

    replied 12 years, 3 months ago 4 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • cthullu

    Member
    2011-10-23 at 14:17

    hallå där, länge sedan man såg dig :P Kul sorter, flera av dem frön från blj?

  • soja

    Member
    2011-10-23 at 14:28

    @cthullu wrote:

    hallå där, länge sedan man såg dig :P Kul sorter, flera av dem frön från blj?

    Halloj.

    Jo det var ett tag sen hehe. Det stämmer bra det :)

  • soja

    Member
    2011-10-25 at 14:29

    Tänkte göra ett “experiment”. Skall omplantera dessa plantor om några dagar och tilsätta ett vitamin/hormon tillskott som heter SUPERthrive, det har varit mycket snack om denna på diverse forum. Tänker tillsätta detta hormon i 4/5 krukor och se om det ger någon bra effekt. Jag låter en planta vara utan och se om det blir någon skillnad.

    SUPERthrive är som sagt ett vitamin/hormon tillskott för plantorna, kan liknas vid steroider fast för växter. Detta skall vara bra att tillsätta vid omplantering, kloning, germinisering(?) samt om plantorna är sjuka/blivit stressade.

    Någon annan som har erfarenhet av denna “steroid”?

    Bild:

  • ManoNegra

    Member
    2011-10-25 at 15:32

    Fina plantor :)

    Blir det inte lite missvisande om du kör superthrive på 4/5 plantor, det är ju olika strains och kan vara stor variation från planta till planta.

    Bara min tankegång, men lycka till :)

  • soja

    Member
    2011-10-25 at 15:37

    @ManoNegra wrote:

    Fina plantor :)

    Blir det inte lite missvisande om du kör superthrive på 4/5 plantor, det är ju olika strains och kan vara stor variation från planta till planta.

    Bara min tankegång, men lycka till :)

    Tack.

    Jo jag tänkte på det hehe. Men kommer lämna en DR x Satori F3 UTAN superthrive och en med superthrive, så då borde det ändå visa sig, iaf mellan den strainen :)

  • enannanjag

    Member
    2011-10-31 at 21:16

    Det här ska bli spännande att följa – har varit nyfiken på superthrive ett tag. Jag misstänker att den största vinsten kommer av att plantorna blir mer stresståliga, dvs att man kanske inte märker nån objektiv skillnad vid optimala förhållanden. Men likväl är jag nyfiken.

  • soja

    Member
    2011-11-03 at 15:45

    Liten update då. En dr x satori f3 var tvungen att avlägnas då det visade sig vara en hermis =/ Jag valde däför att sätta till superthrive till alla plantor efter omplatering. Dem andra var honor, som förväntat.

    Bild efter omplantering

    Även här en bild efter omplantering med 3 nykomlingar (ja jag vet att dem stretchat, dem hade ingen vettig ljuskälla dem första 2 dagarna) Sativaqueen3, Golden Diesel samt DR x satori f3.

    Nästa update Söndag 6e november.

  • soja

    Member
    2012-01-25 at 19:48

    Varit usel på att posta bilder. Dem är iaf skördade nu och rökat var top notch, men kvantitet vart sämre. Åandra sidan var inte det här min bästa odling =/

    Har ett få bilder, men här iaf två st bilder. Båda är på DR x Satori.


Log in to reply.