-
Posted by trestor on 2003-02-23 at 23:09
Jag orkar inte lägga mig i.. i en seriös debatt kan man iallafall kanske framföra något efter en del slit, men på en sida som pc gamer tänker jag inte slösa någon energi.
replied 20 years, 7 months ago 2 Members · 2 Replies -
2 Replies
-
Den var ju lite rolig att läsa iof:
@krissan wrote:
@bolg wrote:
var anser ni gränsen mellan alkohol och droger går?
alltså inte enligt innehåll utan “styrka” och “effekt” och liknande!Jadu. Svår fråga. Ger ju skador på hjärnan. Hasch har inte riktigt samma effekt, men man blir bokstavligt talat TRÖG av att röka det. (Vätskan som hjärnimpulserna färdas genom kristalliseras, vilket får en att bli “dumrökt”).
😆
Var kommer den här myten om kristalliserandet ifrån måntro?
Jag har sett den tidigare i liknande “debatter”. -
Tydliga exempel på svensk indoktrinering. Det börjar i skolan och fortsätter i media, alltså indoktrinering att hasch e dödsdrog nr 1! Sen när man säger nåt som inte stämmer överens med det dom lärt sig när dom var små, så vägrar dom ta till sig informationen och försvarar sin egen tro hur det än faller dom i smaken, där smutskastning och förlöjlning ingår i deras debatteringsteknik. Som någon sa på pcg “När argumenten tar slut börjar personangreppen” eller nåt liknande.
Men ärligt talat tror jag aldrig att “vi” kan åstadkomma något genom att försöka övertala ett par – tre st att cannabis inte är den dödsdrog de lärt sig att den ska vara. Vår tid och kunskap är bortkastad i ett sånt forum och borde istället användas för seriösa debatter där den/dom man försöker övertala inte har stängda öron från debattens början till slut.
Får vi igenom en lagändring så kanske vi slipper den smutskastning vi fått genom åren av icke cannabisrökare och motståndare, och kanske debattera på ett vettigt sätt framöver.
Oj vad långt det blev… 😳