• reaper

Member
    2003-02-02 at 16:26

En kompis till mig som rökte/röker, fick alltid en rinnande näsa när han just rökte för ett tag sedan berättade han för mig, men så en gång efter otaliga snörvlanden i hans näsa så snöt han sig rejält och vips så slutade näsan rinna!
    lustigt va?, det kanske bara var en gång näsan rann på riktigt resten var bara gammalt vanemässigt beteende.

så kontentan är väl att du ska pröva att snyta dig och inte tänka alls. eller ta på dig varmare kläder.
    :|

• reaper

Member
    2003-02-02 at 16:41

Tja.. nu vet jag ju inte varför.. men gissa kan jag iaf. :)

..Cannabis vidgar ju blodkärlen i luftgångarna o gör dem trånga.

När effekten slutar verka så öppnas luftvägarna upp igen, och sådant som samlats upp lossnar.. med snor som möjlig följd, om man nu är förkyld. 😆

• aghori-baba

Member
    2003-02-03 at 14:49

Jag vill bara dela med mig lite av mina erfarenheter…. jag trodde att det bara var jag som var konstig, men vem vet… kanske fler har samma effekter.

Hur som helst, oftast när jag röker känns det som om bihålorna “dras igen” på något sätt, jag kan fortfarande andas genom näsan men det går tyngre än vanligt (dock ej rinnande näsa)

Men så när jag provade senaste noname-weedet av en kamrat så upplevde jag plötsligt och överaskande motsatt effekt 😯 inte bara att bihålorna “klarnade” typ som om man tagit nässpray utan även att det kändes lättare att andas överhuvudtaget. Jag väntar på att få prova det igen och se om det bara var en tillfällighet.

Kan det vara så att olika strains verkar olika på andningsvägarna :?:

Det låter skumt, men å andra sidan trodde ju folk på medeltiden att jorden var platt, så varför inte …. :?

• weedislife

Member
    2003-02-04 at 00:34

@Herbius Smokius wrote:

Mr Hallelulja
    Ja det tror jag, beror nog också på hur gräset har skördats. Gräs som smakar gott och lent och som man inte hostar av är enligt mina erfarenheter bra för både halsen och näsan.

Och för allt annat :D :D :D

Synd bara att jag har uppehåll nu 2 veckan 😥 😥 😥

Väntar på dom riktigt hemgjorda smällarna 😈 😈

istället för att röka saker man inte vet va det är i eller för sort ……….. jag har dummat ner mej tillräckligt med skithaschet som säljs på gatan…….
    men jag börjar se ljuset i tunneln nu 😯