“Later in Chiang Mai an American expat will insist to me that slathering opium onto pot is standard Thai practice, and go into elaborate detail about how, in the process of milking opium from poppies, the less opiated first liquidy ooze is set aside to be spread onto the famous Thai sticks, to give them that extra kick. I’d thought it was an old wives’ tale of the pot world, that Thai sticks, long sativa buds wrapped by bamnboo strips around a sturdy central stick to make for less damage in transport, were laced with opiates. But in Thailand no one doubts it.”
– Brian Preston, “Pot Planet”, sid 56.Som jag förstår det så är opium väldigt billigt i Thailand, och vanligare och kanske tom mindre tabu än cannabis. Det är väl då inget konstigt att de doppar budsen i lite opium för att krydda dem.
nae.. tror inte det iallfall
Nej, tyvärr.
Jag bodde ju där i en massa år. Det är inte vanligt med opiumlacerat gräs i Thailand. Det finns däremot om man åker upp i bergen ovanför Chiangmai. Och då får du minnsan veta att det innehåller opium, för tro inte att de inte vill ha betalt för det.
Jag blandade själv en liten bit opium som jag fick i Bangkok med nepalesiskt hasch en gång. Effekten är ganska tung, jag somnade då direkt. Inget upphetsande direkt, bara kuriosa att ha testat.
Har aldrig rökt opium blandad hasch, men jag har sett d än gång för några år sen.
D var en kompis till mig som hade fått d av nån. 😈
Skiten var typ gul, allså helt gul, men d såg ut som en bit hasch.
Önskar jag kunde få tag på sånt shit nu, fats jag har inte sett sånt sen den dagen. 😥Råopium är ju inte gult när det torkat. Först är det vitt och sen torkar det till en mörkbrun/svart färg. Så jag tror inte det var det du såg. 😉
Det enda jag vet om detta är att i Ulf Lundells “Jack”, röker dom opiumblandat hasch.
“Jack” sägs ju vara en självbiografi så, jag vet inte.
Iallafall så skulle jag aldrig våga 😳 röka något med heroin eller dylikt i blandat.Själv har jag fått i mig råopium då jag rökte hasch… Det var inte så speciellt kul, vist man försökte göra det bästa av saken för att inte nojja igäl, men det var inte så lätt… Det gick inte och göra något alls… man vara var där… men man var ingetting… Känslan kunde lätt beskrivas med att man gick och la sig efter en jobbig dag då allt skitit sig och i ens drömmar var man kung. Sedan vaknade man upp med temporär minnesförlust, enorma smärtor i lederna och rästen av kroppen… men inte fan var man utvilad… man ville sova igänn… men kroppen hadde spasma och ville inte lyda en… migrän fick man också…
Fick du inte yrsel och spydde och dylikt?
Får du i dig opium för första gången utan att du visste det (?), får det nog en förödande effekt pga av preparatets styrka!
Man blir inte direkt nojjig av opium.
Jag anser det vara en skröna, (vet att vi inte ska prata andra preparat men jag måste) precis som att dom lägger heroin och kokain i ecstacy tabletterna.
Jeg har kun én gang fått tilbud om å kjøpe dette for 350 kroner grammet i Norge. I Nepal kjøpte jeg det et par ganger.
I følge Kripos.no (norsk Säpo) har det ikke vært beslag av opiumpenslet hasj i Norge.
Vist man blir inte så nojjig av opium, men tanken att man just tagit den drog som tar kol på fläst missbrukare är inget att leka med… ett opiumrus är likom som man typt bara sommnar in och försvinner…
Fy fan för opium, ge heroinisterna metadon om det är vad heroinisterna vill ha…
For deres egen, familien og samfunnets verdighet, gi de det de trenger for å bli fri!
Jag har för mig att opiumdoppat hasch inte är en myt utan att det brukar vara vanligt att doppa svart afghan kakor i opium, det blir ju inte precis mycket opium så det ger antagligen endast en liten efekt. käns som en logisk mix dess utom, tror det är mycket vanligt i asien.
Har en kompis som bara rökte svart afghan i typ 3 månader. när det var slut hade han världens abstinens som motsvarar ett opiatmissbruk, oavsett hur mycket annat brass han än rökte. Det var kanske mindre bra, men det var bra hasch .
L8rs
Log in to reply.