• Posted by reaper on 2003-02-01 at 11:44

Jag har varit med när folk har rökt det men jag ville inte röka det själv, dvs en blandning mellan heroin och hasch

replied 21 years, 7 months ago 9 Members · 34 Replies
  • 34 Replies
  • Token

Member
    2003-02-01 at 13:36

Jag tror det är en myt med PCP/Opium doppat.
    Möjligen om man söker det kan man kanske fåtag på det.
    Men inget den vanliga kranen har i fickan.
    Bara min tanke om det hela

//Tok

• Raja Ram

Member
    2003-02-01 at 13:40

Jag tror inte heller att opiumdoppat är något man råkar få.

• reaper

Member
    2003-02-01 at 15:33

Nix. Har aldrig hänr mig eller någon jag känner.

• reaper

Member
    2003-02-01 at 16:32

Känns inte som det är lönsamt för dom som säljer att sälja röka med opium/pcp i… men grönt med pcp i ska tydligen finnas i USA, har ni inte sett Friday? :)

• reaper

Member
    2003-02-01 at 17:12

som jag förstår det är thai-sticks ofta opium-doppade. Men inte i smyg liksom.. utan man betalar ju för det.

• reaper

Member
    2003-02-01 at 18:02

@BongEqualsFjuttad wrote:

Känns inte som det är lönsamt för dom som säljer att sälja röka med opium/pcp i… men grönt med pcp i ska tydligen finnas i USA, har ni inte sett Friday? :)

Jo det kan det visst det vara, säg dem säljer ett gram för 400 kr G där är endast bara lite opium/heroin i, då är det isst lönsamt, och en som inte i vanliga fall skulle syssla med opiater skulle inte märkt nån skillnad

• Raja Ram

Member
    2003-02-01 at 18:08

@White Rabbit wrote:

@BongEqualsFjuttad wrote:

Jo det kan det visst det vara, säg dem säljer ett gram för 400 kr G där är endast bara lite opium/heroin i, då är det isst lönsamt, och en som inte i vanliga fall skulle syssla med opiater skulle inte märkt nån skillnad

Men varför ha i opium när det är billigare att inte ha det? :)

• reaper

Member
    2003-02-01 at 18:09

Men det skulle ju folk ha märkt isf

Har en viss känsla inom mig att den här tråden kommer hamna i papperskorgen

• carlse

Member
    2003-02-01 at 18:52

Eftersom råopium betingar ett jämförelsevis högt pris så är det ytterst tveksamt till att hasch doppad eller utblandad med opium förekommer på marknaden. Det är snarare kamelskit som det doppats i. Men det spelar ingen roll, ty är man så puckad att man köper och röker hasch som påstås vara doppad i opium eller heroin så kan man lika gärna röka torkad skit som det är (placeboeffekten kan göra under).

• reaper

Member
    2003-02-01 at 22:20

om man vill ha opium köper man väl opium…

• reaper

Member
    2003-02-02 at 03:26

hmm.. att doppa gräs i cannabis .. känns lika troligt som man får en järnring med guld i

• reaper

Member
    2003-02-02 at 11:46

thai-sticks är som sagt ibland opium doppade det märks tydligt när man röker.

• reaper

Member
    2003-02-02 at 12:04

@fat pat wrote:

Kanske är du inte van vid effekten av en 100% Indica? ;)

Allvarligt talat, vem fan skulle doppa något i opium och sen sälja det för vanligt pris? Det där är lika mycket skitsnack som att “första gången är gratis” som de tjatar om i skolan.

• carlse

Member
    2003-02-02 at 13:55

@fat pat wrote:

Att “thai-sticks” är cannabis doppad i opium är en myt. Uttrycket kommer från det faktum att budsen efter skörd lindas in hårt i bananblad och sedan läggs i solen för att torka tills de blir bruna, varefter de distribueras. Bananbladen tas sedan bort innan de slutligen distribueras och de som når konsumenten är utan bananbladen. De har ett typiskt utseende eftersom de är långsmala bruna “pinnar” av torkade buds.

• Lone_Ranger

Member
    2003-02-02 at 14:07

” första gången är gratis” :) En riktig klassiker… Allvarligt talat så har jag råkat utför “opium-doppat” en gång. Det var för ca 5 år sen, det var riktigt konstigt. Hasch var jättemjukt ungefär som hård lera eller kola. Jag tvivlade på att det var hasch överhuvudtaget men jag blev bäng när jag rökte det så…

Page 1 of 3

Log in to reply.