• Posted by g on 2003-01-17 at 13:16

Frågan pasar nog bättre i “Grunderna i cannabisodling”, eller hur?
    Du ställer om till 12/12 när du vill att plantorna ska börja blomma.

replied 20 years, 8 months ago 4 Members · 10 Replies
  • 10 Replies
  • reaper

Member
    2003-01-17 at 13:31

När dom är ungefär hälften av den längd du vill att dom ska bli, snälla läs http://cannabisodling.1av10.nu/ innan du frågar sånt här – och som G sa, fråga i rätt forum…

• gin

Member
    2003-01-17 at 13:31
  • yogi

Member
    2003-01-17 at 13:35

@Patrik wrote:

När ska plantorna börja blomma?

Hur höga ska dem bli?

Du väljer själv när plantorna skall börja blomma, de flesta väntar till ca 30 cm innan de ställer om ljuset men det går utmärkt att göra det redan efter tredje noden.

Plantorna blir 100-200% högra under blom så tänk på att anpassa blomtiden efter utrymmet.

Du verkar behöva en del grundläggande kunskaper i cannabisodling.
    Läs denna: http://cannabisodling.1av10.nu noggrant. Är något oklart gör en sökning här eller ställ en fråga.

• reaper

Member
    2003-01-17 at 13:36

hur svårt är det att hitta info om odling på den här siten egentligen ??
    Ett sök på ordet blomning ger just nu i skrivande stund 66 träffar..
    i och med mitt inlägg så blir det 67

• yriluvan

Member
    2003-01-18 at 14:23

Har nu flyttat tråden dit den hör hemma.
    Tycker visst att många söker onödigt lite efter information, med funktionen sök.
    Men alla är för det 1:a inte så datorvana.

Jag frågade säkert också onödigt när jag började, så jag tycker att man visst kan tipsa om att det finns en sökfuntion, men var lite snälla mot nya odlare, vi försöker ju bli fler eller hur? :D
    Har ni i inte lust att svar på en som ni tycker onödigt självklar fråga, gör inte det då…
    MVH
    Yris 🙄

• reaper

Member
    2003-01-18 at 16:07

vad är det för fel med att påpeak hur man använder siten?
    Ska perforera mina inlägg med :D :) 😮 😆 8) 😉 i fortsättningen (linda in det liksom)

• yriluvan

Member
    2003-01-18 at 16:53

@Donnie Darko wrote:

vad är det för fel med att påpeak hur man använder siten?
    Ska perforera mina inlägg med :D :) 😮 😆 8) 😉 i fortsättningen (linda in det liksom)

Tycker inte alls det är onödigt att påpeka hur siten ska användas, men man kan göra det lite vänligare kanske? :D
    (detta var inget påhopp mot dig donnie, utan jag har märkt att många blir väldigt irriterade, av onödiga frågor. även jag)
    MVH
    Yris

• reaper

Member
    2003-01-18 at 19:07

det är mycket kärring gnabb på det här forumet också.. blir man sån när man är stukad, ser det överallt, är själv sån. Och var snäll med de nya odlarna, det är ni som har dåligt tålamod, inte de som är i vägen.

• gin

Member
    2003-01-18 at 20:24

Det finns inga dumma frågor,bra dumma svar.
    Tycker man att frågan är dum eller onödig är det bara att skita i att läsa,och skita i att svara.

• reaper

Member
    2003-01-18 at 22:12

shit, håller med om att det är gnabb..jag nukar mina inlägg och lägger ner….. 8)

*puffar vidare..*

“Edit, gick inte att nuka mina gamla?”