-
Posted by ashtray on 2002-12-03 at 18:16
Jag har försökt att slå upp “skvatt galna” men hittar inget i mina källor för medicinskt fackspråk.. konstigt.
replied 21 years ago 2 Members · 4 Replies -
4 Replies
-
Den riktiga boomen för blandmissbruket inleddes i början av 1990-talet när Prozac-preparaten dök upp och, något felaktigt, döptes till “lyckopiller”.
Ni får kalla mig vad ni vill,men det här säger jag inget om. Vi får mer och mer skitpiller för att “bota” oss.
-
@joel wrote:
Ni får kalla mig vad ni vill,men det här säger jag inget om. Vi får mer och mer skitpiller för att “bota” oss.
Joel, ge dig nu. Prozacpreparaten (SSRI) är inga “skitpiller”. Jag kan lova dig att om du upplevt en grav depression/panikångest/tvångsbeteenden så hade du aldrig uttryck dig så nedlåtande.
SSRI är inte lösningen på alla problem, långt ifrån. Men faktum är att dessa piller räddar liv.
-
– Många säger att cannabis är en lätt drog. Men det är bullshit. Vi får in mellan en och tre haschpsykoser i månaden. De kommer hit skvatt galna, och det är fler som får bestående men än som inte får det.
I övrigt tycker jag man helt klart kan ifrågasätta den här Christer Heeds kompetens. En överläkare i psykiatri som kallar sina patienter “skvatt galna” visar på både dåligt omdöme och förakt för sina patienter, och dessutom gör det knappast honom trovärdigare.
-
Det är säkert helt sant att jag skulle ha en annan uppfattnig om jag själv ‘tvingats’ använda Sådana piller,men nu har jag inte det. Jag har vänner som haft “grava” depressioner och till och med varit någon centimeter om jag uttrycker det så ifrån självmord. men med tid har det försvunnit och helt utan piller… Så då jag ser det från den saken låter piller bara onödigt och “knarkigt”, men det kan säkert behövas för vissa, jag kan ha förståelse för det men jag tycker ändå att “piller-knarkandet” är ett stort problem och att vi ska ta det på mer allvar.