-
Seriös sida det där….
Josip frågade:
Hej det här är väldigt personligt och jag vill inte att nån får reda på vem jag e!! Snälla!!! Det började för ett tag sen. Vi var på fest o jag fick lite maja, jag rökte upp det o det var hut göt som helts. dan efter ville jag igen fast ingen hade nåt så jag boffade istället, jag blev as hög o det var as gött. jag gjorde det igen på kvällen. dan efter fick jag maja och jag boffad under majakicken. fan va hög jag var!! det har fortsatt så här och nu kan jag inte sluta. jag vet att jag kommer dö av boffandet när som helst men jag kan inte sluta. min hjärna är helt död. en gång när jag skulle på toa, ställde jag mig plötsligt upp och sket på golvet sedan gick jag i det, helt utan att veta va jag gjorde. en gång flirtade jag med en gammal kärring och gick fram o tafsade på henne. Varför?? hur kan jag sluta?? Hjälp mig, snälla, nu!!!Hej!
Det är väl känt att många droger kan göra att många hämningar och spärrar släpper efter. Drogrus kan göra att man gör saker som man annars inte skulle göra. Somliga kan bli våldsamma, andra kan bli frispråkiga osv.
Sniffning/boffning är livsfarligt, och det är risk att du kan avlida om du fortsätter att hålla på med det. Och även om du överlever så är det ytterst skadligt för hjärnan att göra det. Det är därför väldigt viktigt att försöka sluta med det. Bara det faktum att du själv faktiskt verkar medveten om dina problem är dock ett positivt tecken.
Om du inte anser dig kunna sluta med drogerna på egen hand så finns det hjälp att få. Dels kan du ta kontakt med Anonyma Narkomaner, vilket är en länkorganisation för missbrukare som försöker hjälpa varandra till drogfrihet. Telefonnummer finns på denna sida. Dels kan du ta kontakt med socialtjänsten i din kommun. De har en skyldighet att hjälpa dig om du har problem med droger.
Lycka till!
Klas
….väldigt väldigt seriöst.