Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 240W Le +UVB|Jord/Bubblare|DNAs Silver bubble|Blom

  • 240W Le +UVB|Jord/Bubblare|DNAs Silver bubble|Blom

    Posted by bollore on 2009-03-22 at 15:56

    Hej på er alla glada stoners, min flicka har flyttat ut ur högtalaren och bor numera i garderoben.
    Hur som helst här har ni lite info om garderoben:
    Sort
    DNAs Silver bubble
    På förpackningen står det:
    25% NL*25% Skunk*50% Haze
    Inhandlades på CC 08 av en av DNA snubbarna, jag frågade efter något med Amnesia haze i och han sa att detta var en korsning mellan Amnesia och Super silver haze. Men nu har jag hittat annan info på DNAs hemsida:

    Known for years as the top smoke at the Grey Area Coffeeshop in Amsterdam and now is available to the rest of the world. The Silver Bubble is a balanced mix of 1/4 Northern Lights, 1/4 Skunk and 1/2 Haze. She finishes in 10 weeks tops or mid-October outdoor. The Silver Bubble is mold resistant and can handle the cold. She is a moderate to heavy eater and will stretch a bit if not controlled.

    Pinching is a great method, or topping works good as well. The smell of the Silver Bubble is unique, and the color is a silver shine glistening thru the HPS’. Classic Haze flavor from the smell, to the smoke, to the after taste, classifies her as being a “complete” smoke. It’s exactly what you’ve been searching for without the mystery.

    If you’re looking for a head stash strain, Silver Bubble is for you and anyone who has been to Amsterdam. They will instantly be reminded of a moment the Silver Bubble got um there!

    Men efter denna beskrivning blir man ju inte direkt missnöjd om den nu inte har några Amnesia gener i sig, värkar ju vara potent nog utan.

    Utrymme
    Garderob 56*56*205 cm.
    Belysning
    200W Le (2700k) + Reflektor
    2*20W Lysrör Reptiglo 10.0 UVB
    Ventilation
    En gammal bordsfläkt som får gå typ 10-15min då och då så hon får dansa lite. Har beställt ett kolfilter som kommer installeras med en rörfläkt om det börjar lukta ut ur lägenheten.
    Kruka
    En självvattnande kruka som rymmer 6L vatten i bottentanken och 15L jord i krukan.
    Bubbel
    Pump, 1,8W med luftflöde 1,3L/min, + syresten
    Medium
    2L ren leca i botten sen 12L jord färdigblandad med leca kross i och 1L Perlit.
    Näring
    Hesi TNT jord och Hesi PK13-14 hydro. Biobizz Rootjuice, Alg-A-Mic och Top-max.

    20/2 Här är en bild från då den stod i högtalaren kanske 20/2. Jag insåg ganska snabbt att det kommer inte gå och odla denna sativa med endast 45cm mellan krukan och lampa för då skulle det bli fler av dessa olykor.

    7/3 slog jag om till 12/12 efter omplanteringen till stora krukan

    21/3 Hon har växt en del på bredden och jag funderar lite kring ifall jag ska börja klippa bort en del blad så de nya skotten får mer ljus och plats. Känns fel att sätta saxen i henne, tidigare har jag bara odlat utomhus och då har jag bara låtit dem växa och frodas. Jag antar att jag kommer tjäna på det i slutändan och sidoskotten får fetare budds så ska nog frisera en del blad snart.

    replied 15 years, 1 month ago 5 Members · 20 Replies
  • 20 Replies
  • reaper

    Member
    2009-03-22 at 18:16

    snyggt…
    det kommer nog gå hur bra som helst det där…
    gillar LE odlingar. kör själv med LE…

    Jag tror att den där kan nog fixa lite minnesförlust.

    Jag är ingen expert kör min första inomhus odling nu
    men om det är nått blad i vägen för sido skotten då åker det bort…

    Good Luck M8T…

  • reaper

    Member
    2009-03-22 at 18:18

    Hur länge veggade du???
    Är det en flicka??

  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 18:49

    Nice! Undrar hur den står sig mot super silver haze, mango haze och jack herer.

  • bollore

    Member
    2009-03-22 at 18:51

    @ThaLeGaLiZeR wrote:

    Hur länge veggade du???
    Är det en flicka??

    Tjo Legalizer jo jag har sätt din odling :) Jag diggar också Le, de är så mycket lättare att hantera och billigare vid inköp i jämförelse med hps, att de drar mindre ström är ju inte heller någon nackdel.

    Ja det är en flicka det var ett feminiserat frö.
    Jag veggade faktiskt i 3 månader då den kikade ovan jord 6/1, men eftersom min ursprunliga plan var att köra med högtalaren så planterade jag inte om den så tidigt som jag annars hade gjort. Detta och att den bara hade 11w le som sol första 3 veckorna har gjort att den inte vuxit sig större än vad den är nu. Men som du ser på bilderna så går det mycket snabbare för den nu i större krukan och med horisontell lampa med reflektor (reflektorn satte jag upp 20/3) och till nästa helg kommer jag fixa ytterligare 2st lysrör med 20w/st att ha på sidorna om busken.

    Jo jag kommer att frisera för sidoskottens skull den är ju grenig o buskig som attan tycker jag, undra om det är pga mitt FIM försök lr om det är generna.

    Lycka till med dina plantor också. Fridens :hippie:

  • bollore

    Member
    2009-03-22 at 18:59

    @sticklingen wrote:

    Nice! Undrar hur den står sig mot super silver haze, mango haze och jack herer.

    Mjo det kan man ju fundera kring, jag har inte provat nån av de sorter du nämde ovan, men jag har provat en hel del annat, BB,WW, Blue cheze, Amnesia, La confidental, Chocolope etc. Så hur den står sig emot dem kan jag informera om i mitten av maj då jag skördat. :D

    Men med tanke på detta citat “Known for years as the top smoke at the Grey Area Coffeeshop in Amsterdam and now is available to the rest of the world.” så måste det ju vara some good shiit, fast det är ju klart att DNA skryter lite extra för att marknadsföra.

    Den som lever får se. pz

  • reaper

    Member
    2009-03-22 at 19:01

    okej jag köpte oxå femmade frön men dom har inte visat kön än…
    men dom har ju bara varit i blom i en vecka…
    hur länge har den varit i blom…?
    Lyckades du med ditt fim försök…??
    såg bara en topp…jag kanske e blind…
    när jag fimmade alla 3 så lyckades jag bara med 1 och då fick jag
    4st toppar…dom andra toppade jag till slut så det blev 2 var…

    Jepp vi måste visa va LE går för…jag betalar el
    och jag har inte märkt nån skillnad alls på räkningarna…
    så billigt e d JUH…

    JAH BLESS

  • reaper

    Member
    2009-03-22 at 19:03

    Ere första odlingen?

  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 19:03

    @bollore wrote:

    @sticklingen wrote:

    Nice! Undrar hur den står sig mot super silver haze, mango haze och jack herer.

    Mjo det kan man ju fundera kring, jag har inte provat nån av de sorter du nämde ovan, men jag har provat en hel del annat, BB,WW, Blue cheze, Amnesia, La confidental, Chocolope etc. Så hur den står sig emot dem kan jag informera om i mitten av maj då jag skördat. :D

    Men med tanke på detta citat “Known for years as the top smoke at the Grey Area Coffeeshop in Amsterdam and now is available to the rest of the world.” så måste det ju vara some good shiit, fast det är ju klart att DNA skryter lite extra för att marknadsföra.

    Den som lever får se. pz

    Poängen att jämföra med just de strainsen är att de också är 25%NLx25%Sk1x50%Hz. Det är en populär genetisk sammansättning.

  • bollore

    Member
    2009-03-22 at 19:31

    @ThaLeGaLiZeR wrote:

    okej jag köpte oxå femmade frön men dom har inte visat kön än…
    men dom har ju bara varit i blom i en vecka…
    hur länge har den varit i blom…?
    Lyckades du med ditt fim försök…??
    såg bara en topp…jag kanske e blind…
    när jag fimmade alla 3 så lyckades jag bara med 1 och då fick jag
    4st toppar…dom andra toppade jag till slut så det blev 2 var…

    Jepp vi måste visa va LE går för…jag betalar el
    och jag har inte märkt nån skillnad alls på räkningarna…
    så billigt e d JUH…

    JAH BLESS

    Ojdå, dom kanske bara är lite blyga snart kommer dom flasha underlivet.

    😉
    Som det står i tråden blom sen 7/3
    Vet inte om det lyckades, men jag tycker att den har börjat skjuta ut massor med sidoskott och grenar tänkte om det kunde bero på FIMen.
    “Pinching is a great method, or topping works good as well”
    Nån som vet hur “Pinching” går till :?:

    Det är första inomhus, fick mersmak efter förra sommarens utomhus säsong med tanskas Nepal och Thypoon. Är dessutom så jävla less på att bli blåst på pengar eller kvalite. Har iofs en kontakt som levererar stadigt Adam weed men då får man typ 4-4,5 för 600spänn och det pallar inte riktigt min ekonomi i längden.
    Så nu tog jag helt enkelt saken i egna händer så jag kan försätta bruka o vara glad 😆

    sticklingen Okej där ser man, känns bra att DNA kör på ett väl prövat koncept då. 😉

  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 19:34

    @bollore wrote:

    Tjo Legalizer jo jag har sätt din odling :) Jag diggar också Le, de är så mycket lättare att hantera och billigare vid inköp i jämförelse med hps, att de drar mindre ström är ju inte heller någon nackdel.

    Hur går det till när 1W drar mindre än 1W? Finns det nån tråd om det? Dessutom kostar ju HPS mycket mindre i inköp. HPS har förmodligen lite mer overhead på vad den drar mot effekten på lampan men jag skulle inte tro att man märker nån markant skillnad om du nu inte fyller ett helt rum med ljus eller så. :) Jag vill bli motbevisad. :D

  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 19:39

    @bollore wrote:

    Nån som vet hur “Pinching” går till :?:

    Istället för att klippa av toppen så krossar du stammen lite så som man krossar stammen för att den ska bli grövre sen böjer du ner toppen för att få hormoneffekten.

  • bollore

    Member
    2009-03-22 at 19:47

    @sticklingen wrote:

    @bollore wrote:

    Nån som vet hur “Pinching” går till :?:

    Istället för att klippa av toppen så krossar du stammen lite så som man krossar stammen för att den ska bli grövre sen böjer du ner toppen för att få hormoneffekten.

    Okej, utväckla gärna det där med “hormoneffekten”.

    Hps lampan kanse inte kostar så mycket med ballasten kostar ju skjortan…
    Sen är dom bökiga att handskas med och med för ofta värmeproblem.
    Det där med 1watt var jag inte rikigt med på resonemanget, inget jag kan svara på eller bevisa för dig.

  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 19:54

    @bollore wrote:

    @sticklingen wrote:

    @bollore wrote:

    Nån som vet hur “Pinching” går till :?:

    Istället för att klippa av toppen så krossar du stammen lite så som man krossar stammen för att den ska bli grövre sen böjer du ner toppen för att få hormoneffekten.

    Okej, utväckla gärna det där med “hormoneffekten”.

    Hps lampan kanse inte kostar så mycket med ballasten kostar ju skjortan…
    Sen är dom bökiga att handskas med och med för ofta värmeproblem.
    Det där med 1watt var jag inte rikigt med på resonemanget, inget jag kan svara på eller bevisa för dig.

    Här tas det där med hormonerna upp: https://swecan.org/modules.php?name=Grow&chapter=5

    400W HPS kit 66 euro: http://www.head-nature.com/04177-SYLVANIA-SHP-TS?id=vLeLhbvd&mv_pc=333
    200W LE utan reflektor 60 euro: http://www.head-nature.com/05234?id=vLeLhbvd&mv_pc=520

    Jag nekar inte att det finns fördelar men billigare och drar mindre ström köper jag inte.

  • bollore

    Member
    2009-03-22 at 20:03

    sticklingen Okej ska läsa på lite om hormoneffekten, tackar.

    Här kan du beställa en 220w purpule för 22.54 Pund. http://www.nlites.co.uk/growgood/hps-cfl.htm

    Sen så står ju LE för låg energi lampor som vi alla vet så att de drar mindre ström i förhållande till andra lampor tycker jag förefaller logiskt.

  • sticklingen

    Member
    2009-03-22 at 20:05

    @bollore wrote:

    sticklingen Okej ska läsa på lite om hormoneffekten, tackar.

    Här kan du beställa en 220w purpule för 22.54 Pund. http://www.nlites.co.uk/growgood/hps-cfl.htm

    Sen så står ju LE för låg energi lampor som vi alla vet så att de drar mindre ström i förhållande till andra lampor tycker jag förefaller logiskt.

    Enastående! Nu kommer vi i alla fall ner till ungefär samma pris per watt. Det är lågenergi i förhållande till tungsten-glödlampor.

Page 1 of 2

Log in to reply.