• Posted by yogi on 2002-11-25 at 11:01

    Hallå! Sabba inte aliaz tråd med massa OT!

    aliaz wrote:
    HAllå. Tänkte ifall nån vet vad man kan tänkas få för straff om man åker dit med en liten odling på kanske 7-8 plantor? ? . . Har nyligen fått samhällstjänst och vilkorligt. och man vill ju inte hamna i fängelse:). .Så ere värt att börja odla . . .eller ska man vänta några år:)?

    Gränsen för ringa narkotikabrott för cannabis går under 60 gram. En odling på 7-8 plantor i slutet av blom kan lätt väga ett par tre hekto eftersom de väger alla ovan jord växande delar. Vet inte riktigt hur det fungerar med villkorligt, men så som jag har förstått det åker man in för det man gjort tidigare + det nya brottet.

    Hur mycket villkorligt har du? Själv skulle jag vara väldigt tveksam att odla om jag garanterat hammnade på kåken efter ett knas.

    replied 21 years, 2 months ago 5 Members · 23 Replies
  • 23 Replies
  • reaper

    Member
    2002-11-27 at 23:54

    Kvittar hur mycket eller lite du odlar, om du blir gripen och senare dömd för ett brott begånget under den tid du hade villkorligt så hamnar du bakom lås och bom, obönhörligen tyvärr.

    Så vänta åtminstone tills din villkorstid har gått över, sedan är det ju självklart värt det ;)

  • josef_k

    Member
    2002-11-28 at 01:49
    Yogi wrote:
    En odling på 7-8 plantor i slutet av blom kan lätt väga ett par tre hekto eftersom de väger alla ovan jord växande delar.

    Det nya nu (efter EU:s rättelse av industrihampa i Sverige) är att bara budsen vägs. Det har dock inte hunnit vara så många exempelfall hittills.

  • reaper

    Member
    2002-11-28 at 05:14
    Josef_K wrote:
    Det nya nu (efter EU:s rättelse av industrihampa i Sverige) är att bara budsen vägs. Det har dock inte hunnit vara så många exempelfall hittills.

    :D oj vilka goda nyheter, nån mer som kan bekräfta detta eller lägga upp fackta?? Kommer väll iofs dröja ett tag innan pappa sverige börjar spela efter eu regler.

  • mooch

    Member
    2002-11-28 at 14:34
    Josef_K wrote:
    Yogi wrote:
    En odling på 7-8 plantor i slutet av blom kan lätt väga ett par tre hekto eftersom de väger alla ovan jord växande delar.

    Det nya nu (efter EU:s rättelse av industrihampa i Sverige) är att bara budsen vägs. Det har dock inte hunnit vara så många exempelfall hittills.

    Vart har du hört det??
    Då borde det ju isf. vara lagligt med hampa som krukväxt! :D

  • reaper

    Member
    2002-11-28 at 15:56

    aliaz: Jag känner igen din avatar nån fruktansvärt men jag kan inte koppla ifrån var. Kan du inte hjäpa mig

  • reaper

    Member
    2002-11-28 at 16:26
    White Rabbit wrote:
    aliaz: Jag känner igen din avatar nån fruktansvärt men jag kan inte koppla ifrån var. Kan du inte hjäpa mig

    Tror det var någon som hade samma avatar, men han blev förvisad från swecan efter att ha lagt upp en bild på en annan medlem.

  • josef_k

    Member
    2002-11-28 at 16:36

    Här! (inte så mycket, men ändå.. 8) )

    MrY wrote:
    En annat intressant prejudikat är att numera räknas endast torkade buds som narkotika och inte stammar och fan leaves. Jag har en odlarvän som torskade i maj och blev helt friad då polisen hade malt ner plantorna hela.
  • reaper

    Member
    2002-11-28 at 16:37

    Det är ju en alldeles underbar nyhet!

  • ashtray

    Member
    2002-11-28 at 17:07

    Alltså så är man helt grön sålänge plantorna inte utvecklat blommor.. låter nästan för bra. Hur ligger det till med förberedelse till brott isf?

  • josef_k

    Member
    2002-11-28 at 17:44

    Ja, jag är illa insatt i det här alltså. Men fallet/fallen ska ha använts som prejudikat och resten av rättsfallen borde följa detta. Förberedelse till brott råder det nog inget tvivel om att man kan bli dömd till, men straffskalan är ju lägre om man inte har lyckats producera något knark. Eller om polisen har förstört bevismaterialet.

  • reaper

    Member
    2002-12-08 at 11:01

    men vaddå maler snuten ner plantorna?

  • reaper

    Member
    2002-12-08 at 16:11
    CancermaN wrote:
    White Rabbit wrote:
    aliaz: Jag känner igen din avatar nån fruktansvärt men jag kan inte koppla ifrån var. Kan du inte hjäpa mig

    Tror det var någon som hade samma avatar, men han blev förvisad från swecan efter att ha lagt upp en bild på en annan medlem.

    Han heter pokai

  • reaper

    Member
    2002-12-09 at 00:49
    zel0t wrote:
    CancermaN wrote:
    White Rabbit wrote:
    aliaz: Jag känner igen din avatar nån fruktansvärt men jag kan inte koppla ifrån var. Kan du inte hjäpa mig

    Tror det var någon som hade samma avatar, men han blev förvisad från swecan efter att ha lagt upp en bild på en annan medlem.

    Han heter pokai

    Skulle oxå skriva d men du hann före :)
    *off topic, sry*

  • reaper

    Member
    2002-12-09 at 18:23

    d e inte alls säkert du åker i fängelse om du torskar bara för du har villkorligt
    d veror på vad du har villkorligt för
    säg du har villkorligt för typ graff o torskar påodling blir d inget fängelse (kan ju bli beror på lite olika saker)
    men torskar du för graff igen så blir d antagligen finkan

  • reaper

    Member
    2002-12-09 at 23:55

    Vägs budsen torkade i såna fall?, Mycket av vikten är ju vatten.
    Och detta kanske bara gäller för ‘industrihampan’?

Page 1 of 2

Log in to reply.