Ett svenskt cannabisforum › Forums › Universitetet – Cannabisodling › U| Odlingsplatsen – design & konstruktion ›
-
Posted by brassman on 2002-11-22 at 09:58
55×55 eller 60×60 funkar bra sen ska du ha en höjd på runt 120 cm
replied 20 years, 9 months ago 2 Members · 6 Replies -
6 Replies
-
@rEaL wrote:
ok.. 120 e lite att ta i men inte omöjligt å andra sidan.. men brass man.. hur många sticklingar rekommenderar du för det utrymmet.. ska köra hydro…
tack för hjälpen.
Så många du får korgplats till i locket på hydron. En del av dem kommer att sållas bort iom att andra växer fortare, en del kommer vara hanar och ska tas bort. Kvar blir alldeles lagom många honor. 😉
-
@rEaL wrote:
men jag kommer att sätta ner sticklingar tagna från en hona så det e chill me det… men du rekommenderar att fylla den till breden?
Absolut. Blir det platsbrist så sållar du bort de som ser minst lovande ut, så att bara de allra bästa blir kvar att blomma.
-
Jo, det gör det nog om du har ett passivt insug, men datorfläktar låter rätt mycket.. kanske kan vara en bättre lösning att ha en större fläkt med lägre varvtal.
Sedan är det ju bra om du har interna fläktar som blåser på plantorna också.
-
Tja.. jag tänkte mest på steatlhfaktorn, att det låter mindre. Om inte ljudet är några problem så sätt in fläktarna och testa, blir det för varmt är det ju bara att byta ut de mot kraftigare saker.
-
Jo. Prova helvitt istället..
Jag bygde för experimentets skull två reflektorer till en liten UVlampa jag fann i en låda hemmavid häromdagen. En av nåt slags högblank aluminiumfolie, och en av vitt papper. Pappret vann överlägset. 😉
-
@rEaL wrote:
En större fläkt med mindre varvantal säger du.. hmm.. något förslag på märke/tillverkare?
Lådan står på ett redan svalt vindsutrymme, så det kanske inte är överviktigt..
Papst 120mm fläktar är fina, visserligen runt en 350 spänn styck,
men då får man en mycket bra ljud/luftflöde ratio.