Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 2012 vad säger ni?

  • Totoro

    Member
    2012-01-17 at 20:09

    Crop circles.. lol. Man kan ha en hur seriös dokumentär framför sig som helst, men sekunden crop circles tas upp så stänger jag av. Det är bevisat framför kameror flertalet gånger hur folk med plankor gör crop circles.

  • klockan

    Member
    2012-01-17 at 22:56

    @Totoro wrote:

    Crop circles.. lol. Man kan ha en hur seriös dokumentär framför sig som helst, men sekunden crop circles tas upp så stänger jag av. Det är bevisat framför kameror flertalet gånger hur folk med plankor gör crop circles.

    Visa mig den filmen eller något som visar hur någon gör..
    klart det fins manmade circles men dem kan man skilja ut ganska fort..

  • gabbarna

    Member
    2012-01-17 at 23:06

    Men det vore bättre om hela skiten gick under eller om allt blev inverterat

  • smookey

    Member
    2012-01-17 at 23:32

    Såg en dokumentär på discovery om crop circles för flera år sedan. Då handlade det om England och där hade dom dokumenterats i åratal och jag vill dra mig till minnes att det var en konstnär som började med det hela ganska enkla sakeri början som en cirkel med en ring runt om. Tekniken att göra dom var rätt enkel du tar en planka med hål i ändarna som ett snöre är fäst vid sen håller du i snöret och trycker ner plankan framför dig med foten för att böja ned gräset. För att inte lämna spår efter sig brukade styltor användas för att ta sig till platsen.
    Crop circles är inget annat än konstverk, och man måste ju medge att det kan vara riktigt snyggt.

  • caney

    Member
    2012-01-17 at 23:53

    @Gabbarna wrote:

    Men det vore bättre om hela skiten gick under eller om allt blev inverterat

    inverterat var bra sakt, det är just det som e själva grejen. Sägs att jorden ska bli till en stjärna o mevetandet på högre plan.

    Vill säga till den som tror eller vet det här, som en hälsning glöm inte meditationerna dem e viktiga. Öppna chakra kanalerna osv.
    Lys.
    Bless

  • Totoro

    Member
    2012-01-18 at 04:06

    @smookey wrote:

    Såg en dokumentär på discovery om crop circles för flera år sedan. Då handlade det om England och där hade dom dokumenterats i åratal och jag vill dra mig till minnes att det var en konstnär som började med det hela ganska enkla sakeri början som en cirkel med en ring runt om. Tekniken att göra dom var rätt enkel du tar en planka med hål i ändarna som ett snöre är fäst vid sen håller du i snöret och trycker ner plankan framför dig med foten för att böja ned gräset. För att inte lämna spår efter sig brukade styltor användas för att ta sig till platsen.
    Crop circles är inget annat än konstverk, och man måste ju medge att det kan vara riktigt snyggt.

    Precis :)

  • fl

    Member
    2012-01-18 at 06:33

    @Teslakid wrote:

    Man kan vända på de och fråga sig vad vi skulle göra åt det? Alla måste vi äta och majoriteten av alla jobb som finns idag är på ett eller annat sätt beroende av systemet som det är idag och folk förlitar sig till det med försörjning och sparande, så tar man bort det förlorar dom typ allt.
    Tex, hur många känner du som skulle klara sig mer än 1-2 månader om alla priser 5 dubblades och jobb och a-kassa/bidrag nästan helt försvann? ;)

    Övergångs perioden när många hundra miljoner ska ändra sin livsstil går inte fort om den ska va frivillig och kan aldrig bli helt smärtfri oavsätt om den är frivillig eller tvingad..

    Men masspsykos är en bra liknelse :P

    Hallå Teslakid

    Ja vad kan man göra, hur mycket som helst egentligen, och ändå vet jag inte nu på rak arm – jo iofs jag skulle ju föredra att alla människor sa upp sig från löneslaveriet och sluta betala räkningarna – steg 1 :D

    Att återknyta till masspsykos, att människor är beroende av systemet är helt och hållet deras eget fel. Jag vet att även jag är beroende av systemet i viss mån, men fullt medveten att det är i grunden vår jord som ger mig min mat, medicin, tak över huvudet osv – inte systemet/jobbet.

    Och om jag ska vara ärlig nu, så ser jag ibland med smått förakt på arbetare/kapitalister/poliser/tjänstemän och simpla tjuvar – för alla ska ju vara med och bidra till samhället är ju mantrat. Pyttsan, jag betalar tillbaks med samma medicin. Visst är det tråkigt att människor är så intvistad i systemet med anno-amorteringar och 5v semester med obligatorisk charterresa, vem fan är jag att döma? Men hursom, vi är på väg mot en crash, ju tidigare desto bättre. Och avkastningen av folkets löneslaveri kommer trots allt vara fruktlöst även då. Och deras fiktiva siffra på deras saldo på bankomaten betyder inte ett dyft för mig.

    Och ja många skulle inte klara sig länge efter en crash tyvärr, men så är det även nu i väldigt hög utsträckning. Därför är det viktigt att bygga alternativa decentraliserade försörjningssystem vid sidan om civilisationen. För att mjuka upp effekterna av kraschen.

    Men så är ju jag en romantisk anarkist också 8)

    kaffedax

  • Teslakid

    Member
    2012-01-18 at 08:29

    Jo håller med dig :)

    Men pengarna du betalar på en räkning går till någons lön som den sen ska köpa mat och betala hyra med, så att den som jobbar i mat affären ska ha råd med sina räkningar och hyresvärden sina – men ändå är det nått sånt som skulle behövas, och nog är oundvikligt i längden..
    Men väldigt få som lämnar sitt till synes trygga liv även om det i längden skulle ta livet av dom..

    Du vet stockholms syndrom ;)

    Väldigt få gör något innan det är försent, och många inte ens då.

    Om/när de blir en total krasch kommer köerna fortfarande va långa till soc och AF, trots att staten fått slut på pengar och tappat allt grepp sen månader tillbaks…

    Men bara man är medveten om sitt läge och vad som händer så man redan nu börjar förbereda sig så blir möjligheterna vid en krasch många gånger större än vad någonsin kan bli vid den största högkonjuktur :P

    Vid kraschen 1929 va de tex maffia som fixade soppkök och växte nått enormt, medans staten (som vanligt) stod handfallen och inte fatta ett skit :P

  • knatch

    Member
    2012-01-18 at 08:37

    Kära bäste narratorn: Michio Kaku!.

    http://www.youtube.com/watch?v=WPdqr2v1rTQ

  • Totoro

    Member
    2012-01-18 at 09:58

    Häftigt att vi går in i en ny medvetandeplan för att elen EVENTUELLT slås ut av solstormar (som händer varannat år runtom jorden).

  • WhiteRasta

    Member
    2012-01-18 at 11:07

    alltså jag hänger inte med på det här “nya” medvetandeplanet “vi är ett” så har det alltid varit. det fattade människor för 2 miljoner år sen.. för en halv miljon år sen. för 35 000 år sen.. för 15 000 år sen. Även idag finns det människor som förstår att allt är ett och att vara en del av livet på planeten är det enda som är av realistiskt värde.
    Ingen planet, inget liv.
    Den civiliserade människan (de som lever under dagens dominerande kultur) är den enda som har sådant fruktansvärt problem att få in i skallen att utan det perspektivet “att vi är ett” så står man utanför. Och utanför är precis orsaken till så många problem som finns idag.
    Att människor på allvar tror att maten kommer från mataffären ex. när det är planeten som bringar maten inkl. allt liv på den.
    Likaså alla prylar. datorer, möbler, flygplan, båtar .. listen kan göras lång.
    Dessa saker uppfinns inte ur tomma intet. Det är samhällen i olika former som får sätta livet till för att skapa alla dessa döda ting.
    Så att komma till insikt “man är ett” är sannerligen en resa jag tror få “civiliserade” människor någonsin kommer klara av.

    Bara en sådan sak som hela occupy rörelsen idag.. att ta det namnet är att ställa sig på samma sida som förtryckarna. och jag menar inte att rörelsen är av ondo men man ser hur bortkopplade människor är från den verkliga fysiska världen. Man tänker inte på att ett ord som occupy klingar väldigt illa hos bla. diverse urfolk världen över som dagligen mördas eller får sina områden förstörda så att industriella civilisationen med dess sociopatiska befolkning ska få sina grejer.

    så nej, jag har inte mkt hopp om något “massuppvaknande”. De flesta verkar vilja både äta kakan och behålla den och det går inte.
    Man måste välja.

  • holken

    Member
    2012-01-18 at 11:19

    @jimpa wrote:

    Ni har ju missat poängen, hur kommer den här tidigare våren påverka utomhus säsongen 2012 i vårt avlånga land? =]

    Yeeeeaaahh!

    (klimatförändringarna är någon högre makts sätt att påvisa att vi ska odla mer ganja utomhus i norden tror jag)

    Wooord!

    :D

  • hexlax

    Member
    2012-01-19 at 17:15

    det är spännande att maya indianerna kan förutse jordens undergång..men missar sin egen kulturs undergång..

  • Teslakid

    Member
    2012-01-19 at 20:15

    @HexLax wrote:

    det är spännande att maya indianerna kan förutse jordens undergång..men missar sin egen kulturs undergång..

    Dom kanske inte tyckte den va så viktigt i det stora hela ;)

    Men att dom förutsåg jorden undergång är lite av en myt, deras kalendrar är cykliska.
    Nån följer solen, nån annan något annat. Dom va iaf jävligt grymma på vissa matematiska saker och förståelse av solsystemet och skjärnor, visste tex hur många planeter det finns i vårat solsystem (fast dom räknade månen som en planet också) och mycket annat astronomer inte fören idag börjar förstå sig på eller kan verifiera. :P

  • sssssr

    Member
    2012-01-22 at 16:19

    @Tandborste wrote:

    Den revolutionära våren var ett tecken på förändring. När det ska blir ändring att pengar och saker inte är det viktigaste kommer värden att förändrad drastiskt. efter bank kraschen kommer många uppskatta det dom har runt omkring sig och inte blint köpa och spendera på onödiga saker som inte fyller någon funktion alls.

    Det mänskliga medvetandet om att vi är en och samman kommer nog ta ett tag till. ett faktum är det är bra att prata med varandra om just det viktiga upp vaknade.
    Mera info om hur man kan för djupa sina sinnen till ett mera fridfullt och introvert perspektiv kan leda till ett snabbare upp vaknade.
    Jag tror på samtalet mellan människor och på den vägen tar det viktigaste med oss. att vi är en och alla.

    peace :thinking:

    @Klockan wrote:

    .. om nu inte Nibiru svänger förbi och rör runt lite i magnetfälten i solsystemet…
    Den skal ju tydligen ha en omloppsbana på 3600 år = 13 baktun eller nått sådant, enligt maja så var nibiru här för just 3600 år sedan…
    sen kan man ju undra vad som egentligen sker i england mm, med alla crop circles som bara blir mer och mer avanserade, en del tror ju att det dom är skapade av människor konstnärer, men en del circles är (enligt mig) alldeles för kompliserade för att vara gjorda av människor.
    tex så saknas många stöd linjer för att man skall kunna göra en “cirkel”
    och visa mig den konstnär som i hemmlighet gör så kompliserade saker på natten och har gjort så i 10-tals år utan att ha blivit sedd..
    nä det är nått i görningen, vad? Annunaki? setas? eller kommer våra 3 (4) dimmentioner att svepa igenom 5-7 dimmentionerna eller sker det hela tiden? någon som sett “Ambres en död talar”?

    Någon som ser sambandet mellan “allt” och fibonacci sekvensen?
    ingen som känner hur talen 1 och 3 eller i komb 13 har en tendens att dycka upp i många sammanhang!?
    eller mandelbrot kaosteori eller är det kaos?..
    har med framgång använt mig av dessa två när jag spelar på lotto..
    allt har ett mönster, det människor skapar följer samma mönster även om vi tror att vi skapar något unikt, när man väl ser hela möntret så ser man allt..

    @fläskläpp wrote:

    Hallå Teslakid

    Ja vad kan man göra, hur mycket som helst egentligen, och ändå vet jag inte nu på rak arm – jo iofs jag skulle ju föredra att alla människor sa upp sig från löneslaveriet och sluta betala räkningarna – steg 1 Mycket glad

    Att återknyta till masspsykos, att människor är beroende av systemet är helt och hållet deras eget fel. Jag vet att även jag är beroende av systemet i viss mån, men fullt medveten att det är i grunden vår jord som ger mig min mat, medicin, tak över huvudet osv – inte systemet/jobbet.

    Och om jag ska vara ärlig nu, så ser jag ibland med smått förakt på arbetare/kapitalister/poliser/tjänstemän och simpla tjuvar – för alla ska ju vara med och bidra till samhället är ju mantrat. Pyttsan, jag betalar tillbaks med samma medicin. Visst är det tråkigt att människor är så intvistad i systemet med anno-amorteringar och 5v semester med obligatorisk charterresa, vem fan är jag att döma? Men hursom, vi är på väg mot en crash, ju tidigare desto bättre. Och avkastningen av folkets löneslaveri kommer trots allt vara fruktlöst även då. Och deras fiktiva siffra på deras saldo på bankomaten betyder inte ett dyft för mig.

    Och ja många skulle inte klara sig länge efter en crash tyvärr, men så är det även nu i väldigt hög utsträckning. Därför är det viktigt att bygga alternativa decentraliserade försörjningssystem vid sidan om civilisationen. För att mjuka upp effekterna av kraschen.

    Men så är ju jag en romantisk anarkist också 8)

    kaffedax

    Stoners av 5:e graden detekterade!

Page 2 of 3

Log in to reply.