Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 2012 vad säger ni?

  • 2012 vad säger ni?

    Posted by bigbanana on 2012-01-16 at 19:29

    profetian säger att vi kommer skifta medvetande under årets lopp. drömvärlden och den vakna verkligheten skall flyta samman. we got this covered.

    vad har du för nya intryck att dela med dig av?

    replied 12 years, 3 months ago 18 Members · 31 Replies
  • 31 Replies
  • artline

    Member
    2012-01-16 at 19:45

    säg what bananen?

    drömmer ännu om dina maffiga odlingar från backin the days :P hur stor var din topskörd? fick aldrig reda på det.

    nuff ot from me.

  • tandborste

    Member
    2012-01-16 at 20:07

    Den revolutionära våren var ett tecken på förändring. När det ska blir ändring att pengar och saker inte är det viktigaste kommer värden att förändrad drastiskt. efter bank kraschen kommer många uppskatta det dom har runt omkring sig och inte blint köpa och spendera på onödiga saker som inte fyller någon funktion alls.

    Det mänskliga medvetandet om att vi är en och samman kommer nog ta ett tag till. ett faktum är det är bra att prata med varandra om just det viktiga upp vaknade.
    Mera info om hur man kan för djupa sina sinnen till ett mera fridfullt och introvert perspektiv kan leda till ett snabbare upp vaknade.
    Jag tror på samtalet mellan människor och på den vägen tar det viktigaste med oss. att vi är en och alla.

    peace :thinking:

  • ensten

    Member
    2012-01-16 at 20:44

    Vad baseras allt detta snack på? :)

    Fred.

  • tandborste

    Member
    2012-01-16 at 21:15

    The Ganjah! :hippie:

    Jag har filosofier på frågor som rör det uppvaknade. jag kan bara utgå från mig själv rörande livets stora frågor. jag vet lika mycket om livet som person bredvid mig.
    Att världsekonomin går om kull snart kan man läsa på varje nyhetsbyrås börs sida. att material skulle göra en till en bättre lycklige person kan diskuteras.
    Att finna sig själv och veta vem är kan ta lång tid. men en strävan att göra det rätta och känna att man hjälper till är ett bra sätt göra värden till en bättre plats.

  • ensten

    Member
    2012-01-16 at 21:26

    Vilken är denna profetian som enligt dig säger att vi kommer att ändra vårat medvetande under årets lopp?
    Blev nyfiken, får fördjupa mig i det en annan dag.
    God natt, må väl.

  • doctordoom

    Member
    2012-01-16 at 21:32

    Skulle nog också vela ha en lite bättre beskrivning än att det kommer ske :)

  • allanballan

    Member
    2012-01-16 at 22:05

    det inträffar när Maya kalendern går ut i år!
    (eller så tyckte indianerna bara att det va otroligt att dom skulle leva så många jordvarv att dom bara la ner skrivandet!?)

  • teslakid

    Member
    2012-01-16 at 23:00

    Maya kalendern går i cykler, å består egentligen av många kalendrar, 12st om ja inte mins fel..
    Alla kalendrarna sitter typ ihop sen på samma sätt som om man tänker sig 12st kugghjul i olika storlekar där en tar tex en dag, en tar en månad, en ett år, nån ett par tusen år osv, alla snurrar samtidigt men det tar lång tid innan dom når samma position som där dom startade :P
    Så nån av dom går ett varv nu.. Vad den kalendern sen följer finns det många teorier om.. :P

    Men ja tror bara att den visar en pungt i tiden så vi globalt sett som människor, började bli medvetna om hela planeten och vilka konsekvenser det vi gör här har för någon på andra sidan och vise versa.. Och att systemet sakta men säkert börjar anpassas efter den den verkligheten, och inte någon som gällde för 100år sedan då ingen visste mer om världen än man hörde på radio eller från grannen (vems systers-mans-kusins-bror minsann hade vart i Afrika) :P

  • totoro

    Member
    2012-01-17 at 04:21

    Profetian säger att jorden släpper en fis och sprängs och vi är doooomed. Men jag tror inte ett smack på det. Nyårsafton 2013 = winning.

  • fl

    Member
    2012-01-17 at 06:46

    Även om världen går under 2012 eller om människorna får ett ökat kollektivt medvetande – så har ‘maskinen’ och vi som kuggar i maskineriet gått in i en utdragen apokalyps för längesen, sen med det kollektiva medvetandet.. ptja det är väl snarare så att många av oss vet att vår dominanta, självdestruktiva kultur är inte hållbar. Men vi gör inget att förhindra det, återvinning och biogas är bara symptombehandling, som ett icke fungerande penicillin.

    Vårt nuvaranade kollektiva medvetande skulle snarare kallas för masspsykos.

  • whiterasta

    Member
    2012-01-17 at 07:06

    @fläskläpp wrote:

    Även om världen går under 2012 eller om människorna får ett ökat kollektivt medvetande – så har ‘maskinen’ och vi som kuggar i maskineriet gått in i en utdragen apokalyps för längesen, sen med det kollektiva medvetandet.. ptja det är väl snarare så att många av oss vet att vår dominanta, självdestruktiva kultur är inte hållbar. Men vi gör inget att förhindra det, återvinning och biogas är bara symptombehandling, som ett icke fungerande penicillin.

    Vårt nuvaranade kollektiva medvetande skulle snarare kallas för masspsykos.

    +1

  • teslakid

    Member
    2012-01-17 at 08:10

    @fläskläpp wrote:

    Även om världen går under 2012 eller om människorna får ett ökat kollektivt medvetande – så har ‘maskinen’ och vi som kuggar i maskineriet gått in i en utdragen apokalyps för längesen, sen med det kollektiva medvetandet.. ptja det är väl snarare så att många av oss vet att vår dominanta, självdestruktiva kultur är inte hållbar. Men vi gör inget att förhindra det, återvinning och biogas är bara symptombehandling, som ett icke fungerande penicillin.

    Vårt nuvaranade kollektiva medvetande skulle snarare kallas för masspsykos.

    Man kan vända på de och fråga sig vad vi skulle göra åt det?
    Alla måste vi äta och majoriteten av alla jobb som finns idag är på ett eller annat sätt beroende av systemet som det är idag och folk förlitar sig till det med försörjning och sparande, så tar man bort det förlorar dom typ allt.
    Tex, hur många känner du som skulle klara sig mer än 1-2 månader om alla priser 5 dubblades och jobb och a-kassa/bidrag nästan helt försvann? ;)

    Övergångs perioden när många hundra miljoner ska ändra sin livsstil går inte fort om den ska va frivillig och kan aldrig bli helt smärtfri oavsätt om den är frivillig eller tvingad..

    Men masspsykos är en bra liknelse :P

  • jimpa

    Member
    2012-01-17 at 08:13

  • klockan

    Member
    2012-01-17 at 13:12

    … om nu inte Nibiru svänger förbi och rör runt lite i magnetfälten i solsystemet…
    Den skal ju tydligen ha en omloppsbana på 3600 år = 13 baktun eller nått sådant, enligt maja så var nibiru här för just 3600 år sedan…
    sen kan man ju undra vad som egentligen sker i england mm, med alla crop circles som bara blir mer och mer avanserade, en del tror ju att det dom är skapade av människor konstnärer, men en del circles är (enligt mig) alldeles för kompliserade för att vara gjorda av människor.
    tex så saknas många stöd linjer för att man skall kunna göra en “cirkel”
    och visa mig den konstnär som i hemmlighet gör så kompliserade saker på natten och har gjort så i 10-tals år utan att ha blivit sedd..
    nä det är nått i görningen, vad? Annunaki? setas? eller kommer våra 3 (4) dimmentioner att svepa igenom 5-7 dimmentionerna eller sker det hela tiden? någon som sett “Ambres en död talar”?

    Någon som ser sambandet mellan “allt” och fibonacci sekvensen?
    ingen som känner hur talen 1 och 3 eller i komb 13 har en tendens att dycka upp i många sammanhang!?
    eller mandelbrot kaosteori eller är det kaos?..
    har med framgång använt mig av dessa två när jag spelar på lotto..
    allt har ett mönster, det människor skapar följer samma mönster även om vi tror att vi skapar något unikt, när man väl ser hela möntret så ser man allt..

  • smookey

    Member
    2012-01-17 at 19:56

    All elektronik skulle gå åt skogen och alla kärnvapen skulle avlossas vid millenieskiftet, jag väntar fortfarande.
    Nu är jag bara smått insatt i maya hysterin men det ända som man konktret vet är väl att deras kalender tar slut. Troligen orkade dom inte skriva upp 3600 år till utan tyckte att det kunde dom göra lite senare.
    Det faktum att Maya gick under och dom inte förutsåg det gör mig lite skeptisk till att dom satt med kunskap om jordens undergång.
    Men undrens tid är väl inte helt förbi så för att förbereda mig för alla zombies som kommer komma “nu för tiden är det väl vedertagen sanning att allmakt sen kommer innefatta zombies” så är det väl bäst att bunkra upp med mat och utrustning.

Page 1 of 3

Log in to reply.