Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 2012, röka en fet och se världen gå under?

  • konst

    Member
    2009-10-26 at 20:00

    Inte för att vara en “downer”, men det verkar ju som att de missberäknat datumet med cirka 200 år:

    http://science.slashdot.org/story/09/10/26/1517242/2012-a-Miscalculation-Actual-Calendar-Ends-2220

    Så om ni vill vara med om det så kanske det är dags att sluta dra ned tjära i lungorna, börja äta nyttigt och underhålla kroppen. Eller hoppas på galna medicinska framsteg:

    http://www.youtube.com/watch?v=8iYpxRXlboQ

    Kärlek, eller vad det nu heter.

  • klockan

    Member
    2009-10-26 at 21:45
    Quote:
    Man kan säga såhär: Svart/Vitt, Sött/Surt, ying/yang, liv/död. Utan liv finns ingen död och utan död finns inget liv. Men vad innebär liv? Vad innebär död? Död är avsaknad av liv, och liv är lite som kärlek. Detta eftersom liv tillåter döden och innehåller döden. Döden innehåller inte liv, då döden är avsaknad av liv.

    Att allt måste ha sin motsats för att existera är ju ett faktum,
    men jag skulle inte vilja kalla döden för livets motsats, utan den punkt man korsar mellan livet och “den andra sidan”.
    när man pratar om motsatser utanför den 3é dimentionen kan dom inte existera samtidigt
    med universum som är alltet, dess motsats är absoluta singulariteten där allt som varit återgår till 0,
    som uppstår när universum möter slutet av sig själv, och detta gör det i vad man kan kalla en puls, detta är en fysisk puls som kan liknas vid först en explosion och sedan en implosion, där även den 4é dimentionen (tid) påverkas i faktum att den går baklänges..
    det jag menar är att universum kommer till en punkt då det upphör att existera (absolut singular) men även i samma ögonblick övergår och blir allt igen, men då dimentionerna inte existerar vid denna punkt fins inget nu, då, allt, inget,
    jag vill likna döden vid denna punkt.
    Blev det rörigt nu?
    får skylla på för många timmar med kvantfysik… 😳 nyckeln till allt. 🙄
    Sen, enybodysmoker, så måste du väl mena att inkarnera, för reinkarnera är ju då du uppnått nirvana, målet med inkarnationen. 😉

  • anybodysmoker

    Member
    2009-10-27 at 10:46
    klockan wrote:
    Quote:
    Man kan säga såhär: Svart/Vitt, Sött/Surt, ying/yang, liv/död. Utan liv finns ingen död och utan död finns inget liv. Men vad innebär liv? Vad innebär död? Död är avsaknad av liv, och liv är lite som kärlek. Detta eftersom liv tillåter döden och innehåller döden. Döden innehåller inte liv, då döden är avsaknad av liv.

    Att allt måste ha sin motsats för att existera är ju ett faktum,
    men jag skulle inte vilja kalla döden för livets motsats, utan den punkt man korsar mellan livet och “den andra sidan”.
    när man pratar om motsatser utanför den 3é dimentionen kan dom inte existera samtidigt
    med universum som är alltet, dess motsats är absoluta singulariteten där allt som varit återgår till 0,
    som uppstår när universum möter slutet av sig själv, och detta gör det i vad man kan kalla en puls, detta är en fysisk puls som kan liknas vid först en explosion och sedan en implosion, där även den 4é dimentionen (tid) påverkas i faktum att den går baklänges..
    det jag menar är att universum kommer till en punkt då det upphör att existera (absolut singular) men även i samma ögonblick övergår och blir allt igen, men då dimentionerna inte existerar vid denna punkt fins inget nu, då, allt, inget,
    jag vill likna döden vid denna punkt.
    Blev det rörigt nu?
    får skylla på för många timmar med kvantfysik… 😳 nyckeln till allt. 🙄
    Sen, enybodysmoker, så måste du väl mena att inkarnera, för reinkarnera är ju då du uppnått nirvana, målet med inkarnationen. 😉

    Det var inte rörigt, ord kan ändå inte beskriva en upplevelse att det verkligen är så som du beskriver :) Men jag upplever det. Reinkarnera har jag lärt mig är att komma till en ny kropp och ny personlighet (då mycket formas av den externa världen). Nästa steg för oss är att bli Skapare som kan existera där vi vill för tillfället. Vi kan lära oss allt om universum och vara överallt i alla dimensioner. Det är därför det är så mycket förvirring i dessa dagar då så mycket sker samtidigt :). Många som influerar ifrån många håll.

    Kort och gott finns det 2 vägar: Kärlek eller Hat/Rädsla. Den första inkluderar hat samt rädsla medan hat/rädsla inte inkluderar kärlek. Inom kvantfysiken skulle jag kalla kärlek “The Strong Force” och Hat/Rädsla “The Weak Force”.

    Så klockan jag ser oss som färdiga med våra inkarnationer. Nu är allt jobb klart, nu är det dags att på riktigt leva utan alla jobbiga måsten. Jag ser fram emot ett riktigt jobb som handlar om ta hand om naturen, människan, miljön och vår skapelse, och inte ett jobb för att tjäna pengar för att överleva. Nästa steg är evigt liv som vi alltid haft, vi har bara glömt det eftersom vi har valt att inkarnera och glömma. Vilket skapar en existens där kaos blir ordning.

    Peace!
    – anybodysmoker

  • outdoorfreak

    Member
    2010-02-25 at 15:45
    moonman70 wrote:
    http://www.huliq.com/1/86132/december-2012-new-beginning

    Quote:
    What the Mayan prophecies for December 2012 are really predicting is the next step in human evolution. Through a series of events, humanity will be pushed forward to embrace a new reality with new set of values, and a new sense of our human nature with a deeper understanding and respect for ourselves as individuals in our relationship between each other, nature and life itself as a whole.

    Detta är vad jag oxå hoppas på kommer ske 21dec 2012 :D. Om så är fallet undra hur “naturen” kommer att gå tillväga för att skapa en sådan drastisk förändring.

    Kanske är det som “Red Crow” säger: Att dom som inte lever med/nära naturen kommer troligen inte klara sig.

    http://www.youtube.com/watch?v=g7cylfQtkDg

  • Anonymous

    Guest
    2010-02-25 at 15:58

    Jag hoppas på förändring den 21 dec 2012. Bra eller dåliga, det spelar ingen roll. Lite kaos i samhället piggar upp folket.
    Om det nu blir “Undergång” vi lär samla ihop folk från swecan & gå ihop som en stark grupp, en grupp som kallas “Dom enda överlevande” Haha

    Så blir det vi som får skapa jorden på nytt :D

  • reaper

    Member
    2010-02-25 at 16:00
    Quote:
    Vilket skapar en existens där kaos blir ordning.

    Gott mos.Att skapa oreda och bygga visioner där lycka och framgång hägrar medan det egentligen skapar kaos, ineffektivitet och demoralisering.Vilket kanske i sin tur kan skapa kaos i kaoset om inte rätt verktyg går att åtnjuta.
    Flippat som den ju :D Profetior då alltså.Kanske är som bildrutor lr så.
    Tänk om det smäller tidigare 😯 Då kan alla som inte tror på det ena lr andra säga,, vad var det jag sa 😆 Nej just det 😥 Smäller det så smäller det.KABOOMMMSSssvisschh.Gott mos.Får nog bli en hövding.

  • Underwatersmoking

    Member
    2010-02-25 at 18:03

    Jag tror på min egen undergång och eviga frid när jag dör är jag… fri
    anybodysmoker jag har läst lite av dina tankar, och du! lever mitt medvetande i evighet snälla skjut det då så gör du en ond men god gärning

    jordensundergång pga av miljön…… ingen som funderat på att centrum/axlen jorden snurrar runt oxå rör sig i toppen….. i en cirkel sluten vart 150:e eller 450:e år eller nåt sånt kommer ej ihåg. Väder och värme nja de är väl logiskt att isen i norr smälter mer och mindre då den kommer närmre och längre ifrån solen ingen som reagerar över att sydpolen är opåverkad… landmassorna på jorden är mer norr om ekvatorn vilket gör jorden tyngre norr om ekvatorn och jorden snurrar runt en axel och g kraften gör att axlen snurrar i toppen. Miljö hotet har med ekonomi och politik att göra inget annat. människan kommer ta död på jorden dess energi kommer ta slut. och det kommer ta död på människan.
    Vi lever på lånad tid

    Raised Fist – Slipping in to coma

    It’s time to realize that our stay on this planet is just temporary.
    Everyday we come closer to the end by bursting out in rivalry.
    The tension, anger and anxiety puts a mental mark on us, don’t you agree?
    When we look up in the sky,
    Standing on our knees begging that the documentaries
    On Discovery are just fucking lies on the TV screen.

    People tell me to be less pessimistic,
    But I’m just trying real hard to be realistic.
    I feel my anger rise as I’m witnessing
    That people are slipping into coma.

    People are spending dollars on water tapped in fancy bottles.
    And don’t you agree?
    The gesture is not so much an act of stupidity.
    It ‘s just a sign of our destructive mentality.
    When we look into the pacific sea,
    And find a continent of plastic so unreal.
    We know how to shrug it off our shoulders,
    What a fucking valuable ability.
    Indeed the human race made it’s mark, soon this will be over.
    All of this provoked me into writing this piece,
    We must be slipping into a coma.

    finns att höra på youtube men håll i er då
    Houston! over and ➡

  • xgrower

    Member
    2010-02-26 at 00:13

    kollade på videofilmerna och det va det mest fuckade skiten jag sett… allt som har med religon, biblar och tidigare dommedagsprofeter att göra är ju bara helt åt helvete :D…får ju bara hela grejjen att se ut som en sjuk sekt.

    Jag ska fan köpa en fet hurricane bong och dra i mig 10 gram gräs under 10 mintuter och förutspå att knölsvanen kommer ta över 2100, typ lika troligt som att en skäggig hampa indian för en massa jävla år sedan skulle kunna se vad som händer 2012…

    äh nu ska jag gå och somna i vredesmod över alla idioter och inavlade amerikaner det finns i världen.

  • Underwatersmoking

    Member
    2010-02-26 at 00:44
    xgrower wrote:
    kollade på videofilmerna och det va det mest fuckade skiten jag sett… allt som har med religon, biblar och tidigare dommedagsprofeter att göra är ju bara helt åt helvete :D…får ju bara hela grejjen att se ut som en sjuk sekt.

    Jag ska fan köpa en fet hurricane bong och dra i mig 10 gram gräs under 10 mintuter och förutspå att knölsvanen kommer ta över 2100, typ lika troligt som att en skäggig hampa indian för en massa jävla år sedan skulle kunna se vad som händer 2012…

    äh nu ska jag gå och somna i vredesmod över alla idioter och inavlade amerikaner det finns i världen.

    haha så bra håller med

  • outdoorfreak

    Member
    2010-02-26 at 00:56
    xgrower wrote:
    kollade på videofilmerna och det va det mest fuckade skiten jag sett… allt som har med religon, biblar och tidigare dommedagsprofeter att göra är ju bara helt åt helvete :D…får ju bara hela grejjen att se ut som en sjuk sekt.

    Jag ska fan köpa en fet hurricane bong och dra i mig 10 gram gräs under 10 mintuter och förutspå att knölsvanen kommer ta över 2100, typ lika troligt som att en skäggig hampa indian för en massa jävla år sedan skulle kunna se vad som händer 2012…

    äh nu ska jag gå och somna i vredesmod över alla idioter och inavlade amerikaner det finns i världen.

    Tror nog allt du sett mer fuckade saker, right? 😉

    Piiiz

  • xgrower

    Member
    2010-02-26 at 08:46
    outdoorfreak wrote:
    xgrower wrote:
    kollade på videofilmerna och det va det mest fuckade skiten jag sett… allt som har med religon, biblar och tidigare dommedagsprofeter att göra är ju bara helt åt helvete :D…får ju bara hela grejjen att se ut som en sjuk sekt.

    Jag ska fan köpa en fet hurricane bong och dra i mig 10 gram gräs under 10 mintuter och förutspå att knölsvanen kommer ta över 2100, typ lika troligt som att en skäggig hampa indian för en massa jävla år sedan skulle kunna se vad som händer 2012…

    äh nu ska jag gå och somna i vredesmod över alla idioter och inavlade amerikaner det finns i världen.

    Tror nog allt du sett mer fuckade saker, right? 😉

    Piiiz

    Tror det tar priset när det kommer till självövertygande idioter som tror på mytt :P…och jag är endå en person som överväger att 9/11 var delvis ett insider jobb för att få jänkarna att okeja meningslösa oljekrig.

    Men om vi diskuterar typ allt möjligt så toppar nog listan när nån för 7 år sedan när nån slängde upp en djurporrs samlingsvideo på projektorduken på ett lokalt lan, min syn nerv blev ärrad för livet.

  • Teslakid

    Member
    2010-02-26 at 09:32
    xgrower wrote:
    outdoorfreak wrote:
    xgrower wrote:
    kollade på videofilmerna och det va det mest fuckade skiten jag sett… allt som har med religon, biblar och tidigare dommedagsprofeter att göra är ju bara helt åt helvete :D…får ju bara hela grejjen att se ut som en sjuk sekt.

    Jag ska fan köpa en fet hurricane bong och dra i mig 10 gram gräs under 10 mintuter och förutspå att knölsvanen kommer ta över 2100, typ lika troligt som att en skäggig hampa indian för en massa jävla år sedan skulle kunna se vad som händer 2012…

    äh nu ska jag gå och somna i vredesmod över alla idioter och inavlade amerikaner det finns i världen.

    Tror nog allt du sett mer fuckade saker, right? 😉

    Piiiz

    Tror det tar priset när det kommer till självövertygande idioter som tror på mytt :P…och jag är endå en person som överväger att 9/11 var delvis ett insider jobb för att få jänkarna att okeja meningslösa oljekrig.

    Men om vi diskuterar typ allt möjligt så toppar nog listan när nån för 7 år sedan när nån slängde upp en djurporrs samlingsvideo på projektorduken på ett lokalt lan, min syn nerv blev ärrad för livet.

    Hela tanken i det tråden handlar om tror jag bygger på den simpla evaktionen att inget kan växa i oändlighet med ändliga resurser.

    Så även en 5 åring skulle kunna räkna ut att systemet vi har idag är dömt att dö inom en inte allt för avlägsen framtid om vi fortsätter som vi gör nu.

    Jag tror inte det måste betyda slutet för mänskligheten, utan bara slutet för ett döds dömt system, som redan dagen det föddes var dömt att misslyckas.

    Nu försöker jag inte predika för att ändra din åsikt, du får tro på precis vad du vill, men att kalla någon idiot för att dom tror på något man själv inte förstår sig på eller är inläst på så man vet och förstår vad det handlar om, då framstår man bara som en idiot själv.

    (kan jämföras med drog motståndare ;) )

Page 3 of 3

Log in to reply.