Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 2012, röka en fet och se världen gå under?

  • Laban-Labolina

    Member
    2009-10-11 at 21:25

    Jorden kommer gå under.
    Men inte år 2012 utan snare om 4-5 miljader år vilket vi inte kan göra något åt.
    Men då har vi redan träffats ut av en Metroit eller fått gamastrålning över oss.
    Och tagit stor skada som kommer ta år att ordna till.
    Det är inte frågan om. Utan när det kommer ske.
    Det kan ske imorgon eller ikväll redan.
    Men mellan 10000-50000 år så händer det med garanti.
    Men vem bryr sig om det ?. Inte jag i alla fall gör ni ?.
    Laban.

  • anybodysmoker

    Member
    2009-10-12 at 20:18

    Är det bara jag som ser början på oändligheten. 8)

    Som Canibus säger angående tid: “Call It A Time Capsule In The Year 2012…
    The Timeline…Never Ends!
    A Change Is Beginning,”

    Tänk att vi aldrig tänkt på vad som hänt ur ett perspktiv att vi är evigt liv (dvs döden finns inte). Därmed har vi ingen evig historia, inte vad vi känner till i alla fall. Så vad händer om vi bara skapar en slags “mötesplats” där vi skapar en historiedag. Det livet vi har nu blir som ett avtryck i oändligheten, ens slags början på något nytt. Jag menar, många pratar om att det finns dold historia. Tänk om vi fick veta vad vi egentligen är? Är vi … Gud? 😈

    Många strebers (och frimurare, politiker, illuminater och folk med fundamentala trosföreställningar) ser ner på mänskligheten som om de var som meningslösa omedvetna djur. Är det så vi vill leva? Jag ser de som nedvärderar andra som nervärderade (genom de själva) men vill att de ska veta att jag inte dömer dem. Däremot så skapar deras handlingar en mental cancer. Jag dömer ingen, men man dömer sig själv, och i evigheten någongång kommer dessa döma sig, minst en gång. Och det är när det är som mörkast. När det är som svårast, då ber man till “en högre makt”. Dessa typer har dödat mig flera gånger, för annars hade jag inte varit omedveten, men det är en paradox i sig. För det som spelar roll är inte vad som var eller vad som sker, utan vad som är. Och vad som är är problem på stor skala i världen. Nu är vi dock framme vid att det är dags att skippa fred, för evigt. :)

    Jag ser framtiden som en separation mellan de som är “onda” och de som är “goda”. Med “onda” menar jag de som kontrollerar andra och nervärderar andra. Dessa är terroristerna.

    Kolla t.ex. på alla videor som finns med John Perkins (Ekonomisk hitman). Googla ekonomisk reform, penningreform, hur skapas pengar, money as debt.. Evigt liv eller inte.. Det värsta är att om det INTE är evigt. Då borde alla ha PRIO #1 att lära sig förstå en ekonomisk reform. PLUS förstå hur vi kan alla leva bättre liv, t.ex. genom att vi släpper ut nya mycket bättreenergikällor till allmänheten. Det skulle inte heller vara fel om en regering (vår!? :)) erkände att de kände till Ufo Disclosure. Bill Clinton blev briefad när han var president, men vågade inte. Han ville inte sluta som JFK…

    Den stora frågan är ju dock.. Finns döden.. ? ;)

    Jag vet en sak, jag vill verkligen att staten börjar begränsa möjligheten för privata aktörer att påverka penningmängden. För allas bästa. Idag tjänar folk pengar med pengar på gemene mans bekostnad. Värst drabbat är…. världen, speciellt “utvecklingsländerna” som mjölkas på resurser.

    Vi har gott om tillgångar, men mycket är dolt för att de som döljer detta hade avslöjat en sak hade det lett till mer och mer avslöjningar. Man är delvis rädd för att mänskligheten inte kan hantera sanningen. Men jag anser att alla kan förstå den, om man verkligen får chansen att lära sig. Jag gjorde det, och jag är gemene man :).

    – anybodysmoker, but its all looooove !

  • reaper

    Member
    2009-10-12 at 22:26
    Amram wrote:
    Älskar såna här trådar, på sätt och vis. Då får jag äntligen ta fram min aluminiumfolie och tillverka en riktigt snygg hatt…

    ///Amram.

    Haha 😆 😆

    Jag hoppas verkligen vår civilisation går under, för världen ser inte ut att komma överens. är en tidsfråga innan 3e världskrigget bryter ut, då.. då får ni se på kaos ni. Usa, kina, nordkorea, iran, ryssland som bombar sönder varandra med kärnvapen. Min dröm är att alla människor lever i harmoni och älskar varandra, men ni ser hur det ser ut idag.

  • anybodysmoker

    Member
    2009-10-13 at 18:05

    Alex_gbg

    Lev din dröm och den kommer bli sann :)
    Jag ser inte ett 3:e världskrig, det pågår redan med information och jag har vunnit min frihet genom det, likaså har många andra.

    De enda som kommer “gå under” vilket i min värld betyder reinkarnera igen i någon annan verklighet är de som lever med ignorans och hat emot andra. De behöver reinkarnara för att lära sig kärlek. Kärlek för sig själv och andra.

  • reaper

    Member
    2009-10-14 at 13:49

    vad jag skall göra 2012 🙄 skulle det ske 4:20 April då och osv osv,Ohh nu skall vi gå under så nu rögar vi en feting :hemp: :clap: Varför vänta :?: rög era fetingar som om de vore de sista, tycker jag som redan upplever The D day.

    Quote:
    Den stora frågan är ju dock.. Finns döden.. ?

    AbS du lade till en wink :) Jag ser döden som ying/yang, svart/vit salt/sur,,varför skulle det vara en av de stora frågor?Är inte det ballansen mellan vad vi upplever som liv eller att leva?

  • anybodysmoker

    Member
    2009-10-14 at 19:52
    Atlas wrote:
    vad jag skall göra 2012 🙄 skulle det ske 4:20 April då och osv osv,Ohh nu skall vi gå under så nu rögar vi en feting :hemp: :clap: Varför vänta :?: rög era fetingar som om de vore de sista, tycker jag som redan upplever The D day.

    Quote:
    Den stora frågan är ju dock.. Finns döden.. ?

    AbS du lade till en wink :) Jag ser döden som ying/yang, svart/vit salt/sur,,varför skulle det vara en av de stora frågor?Är inte det ballansen mellan vad vi upplever som liv eller att leva?

    Det är en av de stora frågorna eftersom vem skulle gå med att leva som vi gör just nu om man visste att det fanns ett liv efter detta som t.om. är bättre. Jag säger dock inte att man ska ta sitt liv, för ofta så möter man sitt undermedvetna som gör så man reinkarnerar igen för att inte lära sig ta sitt liv, för vi har alla valt att komma hit.

    Man kan säga såhär: Svart/Vitt, Sött/Surt, ying/yang, liv/död. Utan liv finns ingen död och utan död finns inget liv. Men vad innebär liv? Vad innebär död? Död är avsaknad av liv, och liv är lite som kärlek. Detta eftersom liv tillåter döden och innehåller döden. Döden innehåller inte liv, då döden är avsaknad av liv.

    T.ex. Kärlek/Hat. Vad är hat? Det är avsaknad av kärlek. Vad är kärlek? Det är inte avsaknad av hat, det älskar allt. Jag menar om man låtsas hata i ett skådespel så kan det vara roligt, och då älskar jag det.

    Allting handlar dock om sammanhanget, och jag gjorde en tråd om det som heter The Hidden Hand. Allting är perfekt nu, men jag ser fortfarande att vi får slava i samhället och att många har det svårt.

    Som jag ser det så kan man också säga Godhet/Ondska och att ondska är avsaknad av godhet, men godhet är inte avsaknad av ondska, för om ondskan anfaller och man försvarar sig så utför man en handling som inte är god. Då den ger skada. Kärlek är det ultimata vapnet emot ondska. Det är allt som ondska inte klarar av, så det är inte konstigt vi har så mycket falsk kärlek i vår värld.

    :)

  • reaper

    Member
    2009-10-18 at 18:26

    AnyB.Du vet vad jag har för förhållande till detta märkliga tillstånd, Döden.

    Quote:
    Det är en av de stora frågorna eftersom vem skulle gå med att leva som vi gör just nu om man visste att det fanns ett liv efter detta som t.om. är bättre

    Jag skulle utan tvekan gå med på detta liv även om det är bra mycket vackrare på andra sidan.Varför ❗ Behöver bara tänka liten stund, mina barn deras födsel och allt annat vackert här på jorden så som vi ser den då.
    Alla goda stunder etc etc.Men visst är det som du säger, det är en märklig plats. :hippie:

  • chickenfeed

    Member
    2009-10-19 at 11:42

    Planet X (eller planet Nibiru) hypotesen är intressant i alla dess detaljer och skulle faktiskt kunnaT vara en fungerande teori. Med ett litet undantag.. Hade planeten existerat hade den synts vid detta laget som en jävligt stor röd planet på himlen eftersom den varit så nära. För hela 2012 teorin bygger på just detta med denna planet som skulle rubba jordens bana och förskjuta polerna kraftigt.

    Enda möjliga teorin är att den planeten blivit förstörd på resans gång, kanske vid Uranus, där nya gigantiska stoftmoln upptäckts vilket skulle kunna vara rester av en större himlakropp som krockat för några tusen miljarder år sedan…

    Nibiru was the home of a technologically advanced human-like extraterrestrial race called the Anunnaki in Sumerian myth, who Sitchin states are called the Nephilim in Genesis. He claims they first arrived on Earth probably 450,000 years ago, looking for minerals, especially gold, which they found and mined in Africa. These “gods” were the rank and file workers of the colonial expedition to Earth from planet Nibiru. Sitchin believes the Anunnaki genetically engineered Homo sapiens as slave creatures to work their gold mines by crossing extraterrestrial genes with those of Homo erectus. Sitchin claims ancient inscriptions report that human civilization in Sumer of Mesopotamia was set up under the guidance of these “gods”, and human kingship was inaugurated to provide intermediaries between mankind and the Anunnaki. Sitchin believes that fallout from nuclear weapons, used during a war between factions of the extraterrestrials, is the “evil wind” that destroyed Ur around 2000 BC. Sitchin claims the exact year is 2024 BC. This event is described in the Lament for Ur.[3] Sitchin claims that his research coincides with many biblical texts, and that biblical texts come originally from Sumerian writings..

    Mer spännade läsning: http://en.wikipedia.org/wiki/Nibiru_collision

    Jag ÖNSKAR hälften var sant, men tyvärr tyvärr..

  • reaper

    Member
    2009-10-19 at 12:06

    http://www.huliq.com/1/86132/december-2012-new-beginning

    Quote:
    What the Mayan prophecies for December 2012 are really predicting is the next step in human evolution. Through a series of events, humanity will be pushed forward to embrace a new reality with new set of values, and a new sense of our human nature with a deeper understanding and respect for ourselves as individuals in our relationship between each other, nature and life itself as a whole.
  • Teslakid

    Member
    2009-10-19 at 12:20
    moonman70 wrote:
    http://www.huliq.com/1/86132/december-2012-new-beginning

    Quote:
    What the Mayan prophecies for December 2012 are really predicting is the next step in human evolution. Through a series of events, humanity will be pushed forward to embrace a new reality with new set of values, and a new sense of our human nature with a deeper understanding and respect for ourselves as individuals in our relationship between each other, nature and life itself as a whole.

    precis vad jag tror.

    Dock inte ett lika flummigt nästa steg som vissa tror..

  • soja

    Member
    2009-10-19 at 15:19

    “The idea of the Nibiru collision originated with Nancy Lieder, a Wisconsin woman who says that as a girl she was contacted by gray extraterrestrials called Zetas, who implanted a communications device in her brain.”

    Detta låter juh ytterst “troligt”, haha!

    Vore dock häftigt om det var sant 8)

  • anybodysmoker

    Member
    2009-10-19 at 20:24
    moonman70 wrote:
    http://www.huliq.com/1/86132/december-2012-new-beginning

    Quote:
    What the Mayan prophecies for December 2012 are really predicting is the next step in human evolution. Through a series of events, humanity will be pushed forward to embrace a new reality with new set of values, and a new sense of our human nature with a deeper understanding and respect for ourselves as individuals in our relationship between each other, nature and life itself as a whole.

    Vissa vet redan vad de exakt menar… :)
    The future looks sooooo bright and soooo nice :D

    En sak som jag slagits emot är att alla är verklighetsskapare om man förstår det esoteriska med kvantfysik. Så när folk börjat prata om allt det negativa kring 2012 eller livet rent generellt så har jag sett hur min framtid inte alls ser bra ut. “Wow, vad skapar vi egentligen” har slagit mig ett par gånger. Men när man verkligen finner sig själv, när man blir ett med sitt inre och det yttre. När man träder in i oändlighetens mysterium. Det är då man ser att det inte finns några problem. Det är då man vet, och det är då man agerar samt väljer. Det är då man respekterar allt för allt är ett. Dagens system accepterar inte alla som en. Dagens system separerar och jag ser hur vi kommer ändra vårt system så det slutar separera och skapar rättvisa för alla.

    Det är vad att handlar om. Att ändra paradigm. Tänk vilken tankeställare det blev när man insåg att jorden var rund, eller att jorden snurrade runt solen och tvärtom. Tänk vår nästa tankeställare, när världen blir fredfull istället för hatfull. Tänk ett system som gynnar alla och inte några få. Det är oundvikligt, frågan är hur snabbt du skapar det. För du lever i systemet.

    One Love!
    – anybodysmoker

  • reaper

    Member
    2009-10-22 at 05:16

    Allt jag läst som verkar troligt pekar på att det kommer en solstorm som kommer slå ut energinätet och då sitter vi i skiten.
    (Kan ju inte odla gräs utan lampa i december här i Sverige ffs. Better stock up :P)
    Om vi får information runt säg oktober 2012 att jorden går under den 21 december eller bara att att jorden går under så vill jag att följande skall göras.

    “Förberedelseplan Alpha”

    1: Alla skall meddelas (ink. Swecan’s forum (viktigt))

    2: Träffa alla som är viktiga för er och spendera tid med dem.

    3: Swecan’s forum organiserar ett partaj (livsviktigt).
    Alla plockar fram den bästa ganja dem kan ordna. Plockar med alla sina polare som vill ha skôj, vi bestämmer en plats där alla skall träffas,
    och så ser vi till att vi förgörs goa, glada och stenade. Personligen vill jag träffa er alla om slutet kommer :)

  • Teslakid

    Member
    2009-10-22 at 05:22
    Smokingmetal wrote:
    “Förberedelseplan Alpha”

    1: Alla skall meddelas (ink. Swecan’s forum (viktigt))

    2: Träffa alla som är viktiga för er och spendera tid med dem.

    3: Swecan’s forum organiserar ett partaj (livsviktigt).
    Alla plockar fram den bästa ganja dem kan ordna. Plockar med alla sina polare som vill ha skôj, vi bestämmer en plats där alla skall träffas,
    och så ser vi till att vi förgörs goa, glada och stenade. Personligen vill jag träffa er alla om slutet kommer :)

    Skakar hand på de :D

  • reaper

    Member
    2009-10-25 at 21:36

    Jag är fett på. Hoppas jorden går under då också, människan är inte värld att leva på jorden me tanke på all skit människan förstör jorden med avgaser å plast å sånt vi slänger i naturen.. se till att odla så mkt fint gräs till 2k12 å inget jävla sandigt jävla sunk pura vill jag veta av :)

    PEACE

Page 2 of 3

Log in to reply.