Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 2012, röka en fet och se världen gå under?

  • 2012, röka en fet och se världen gå under?

    Posted by soja on 2009-10-08 at 16:41

    Så, har under ca 1-2 år tid läst mycket om dessa 2012 fenomen, det är allt från nemesis (dvärgstjärna) polshiften (vilka ska skapa katastrof på jorden) maya kalendern (som tydligen tar slut 2012 = världens undergång) samt planet x/niburu (som entrar vårt solsystem var 3600e år för att skapa hemskheter här på jorden)

    Det mesta jag läst om detta verkar ologiskt, dock så finns det en del som verkar logiskt och som är sant t.ex att mayakalender slutar 2012 men att detta inte innebär jordens undergång, jag menar våran kalender slutar 31 varje år.

    Detta med polshiftet är även det sant (fast om det är just 2012 det sker är en annan fråga), men att det skulle skapa förödelse är uppenbarligen bullshit om man lyssnar till nasa, men oandra sidan vem säger att nasa inte ljuger för att inte skapa kaos.

    En sak är säker, fler och fler domedagsgrupper/sekter lär dyka upp inför 2012.

    Personligen så ser jag allt detta som fake och ett sätt att skrämma upp människor, men jag har även i åtanke att t.ex NASA underhåller information för oss vanliga människor.

    Jag kommer ihåg för ett ex antal år sen då det var en solförmörkelse att jag läste om en kille som gav bort allt han ägda, för att han trodde jordens skulle gå under, haha.

    Så, jag vill inte skriva en bok här, men vad era tankar om 2012? har ni läst nåt? Vad gör ni om ni ser en jätteplanet entra på natthimlen, preppar en fet med 10 g gräs och ser allt gå under?

    Vill ni läsa mer sök på google eller youtube. Sökord: 2012, nemesis, planet x/niburu, mayacalender, poleshift.

    replied 14 years, 2 months ago 20 Members · 42 Replies
  • 42 Replies
  • ilovehippies

    Member
    2009-10-08 at 16:52

    Nothin’ will happen, precis som vid millenium shiftet och så vidare…

  • reaper

    Member
    2009-10-08 at 16:57

    Det med mayakalendern är inget annat än människor som inte orkat
    läsa igenom hela texten utan bara läst stycket om kalenderns slut.
    Å därifrån startat ett rykte.

    Automatiskt tror dom att kalendern tar slut då. Men
    forskare och experter på Maya säger gång på gång att kalendern går
    runt och runt, så när 2012 närmar sig, börjar man om på kalendern.
    Svårare än så är det tydligen inte.

    Såg allt detta i en dokumentärfilm som jag tyvärr inte har namnet på men någon annan kanske har?

  • baralillajag

    Member
    2009-10-08 at 17:51

    Att det finns en tung himlakropp i närheten, tror jag på, men vad den heter vet jag inte. Ökade sun flare åt ett visst håll tyder på det, samt Nasa gick själva ut med nyheten att de hittat en tung “nånting” aldeles i närheten…kanske -84.
    Vår magnetiska pol flyttar sig för tillfället mångdubbelt snabbare nu än någon annan gång (registrerad). Men ett polskifte…nja, kanske.
    Nasa, vår regering, Bilderberggruppen och tom min granne :-S hemlighåller en hel del saker. Svårt att veta vad som är sant nu i propagandans tidsålder.

    Men jag tror inte alls jorden går under 2012…även om jag hoppas! 😉

  • reaper

    Member
    2009-10-09 at 10:19
    firsttimer wrote:
    Det med mayakalendern är inget annat än människor som inte orkat
    läsa igenom hela texten utan bara läst stycket om kalenderns slut.
    Å därifrån startat ett rykte.

    Automatiskt tror dom att kalendern tar slut då. Men
    forskare och experter på Maya säger gång på gång att kalendern går
    runt och runt, så när 2012 närmar sig, börjar man om på kalendern.
    Svårare än så är det tydligen inte.

    just det som är grejen. Vi människor har haft våran chans här på jorden, vilket inte gick något vidare med tanke på hur vi förstör denna unika planet.
    Jag tror inte att vad som än finns där ute kommer tillåta att vi förstör den.

    2012 går människan under. Det är det enda sättet för att kunna rädda den här planeten och sedan börja om igen med en annan “art” på toppen
    innan det är försent.

  • teslakid

    Member
    2009-10-09 at 13:57

    Jag tror mer på att det är “våran” civilisaton som når sin topp eller dör/slutar 2012, precis som alla tidigare stora civilsationer gjort tidigare.

    Inca indianerna försvann väl inom en väldigt kort tid och det samma med maya. Rommarnas rike rasade på några få år osv osv… Visst dog dessa ut på olika sätt men som jag fattat det har fanns dom alla under nästan lika lång tid och nu har våran civilisation funnits under nästan lika lång tid.

  • grabben

    Member
    2009-10-09 at 14:50

    Jag tror inte något kommer komma o döda alla människor, så som indianerna dog ut. Det med att jorden ska gå under (enligt maya) är bara en tolkning av vad som kan hända, som folk har blåst upp. Jag kan inte mycket om Maya indianerna men när jag har pratat med folk som är insatta så ska de vara ganska lugnt :) Jag tror inte heller att joden kommer gå under 2012, vi har inte förstört våran planet tillräckligt för att en sån katastrof ska inträffa än.

    Ne, ja tycker de är lite dumt att folk tror att jorden ska gå under hela tiden eller att en stjärna eller meteor ska komma störtande ner mot oss.

    Sen hade Maya indianerna mycket fel också, o att dom skulle kunna förutspå att jorden skulle gå under låter ganska osannolikt.

    [/b]

  • reaper2

    Member
    2009-10-09 at 15:14

    redan 2012 😮 aja when it’s time, it’s time

  • anybodysmoker

    Member
    2009-10-09 at 22:00

    verm säger att det inte sker hela tiden… 😯

    :)

  • reaper

    Member
    2009-10-10 at 17:26

    annars kan man ju hoppas på att Newtons teori om att jorden går under år 2060, vilket kanske kan vara lite troligt om man tänker på miljöförstöringen, men sen var Newton alkemist också. så han ska man nog inte lita på :P

  • reaper

    Member
    2009-10-11 at 14:57

    förut fanns inca indianerna fast de dog ut.
    nu är det bara vi kvar grabbar, indica indianerna 😆

  • weedloco

    Member
    2009-10-11 at 15:29
    bobmeister wrote:
    förut fanns inca indianerna fast de dog ut.
    nu är det bara vi kvar grabbar, indica indianerna 😆

    Medicinerad som jag är så tycker jag att detta inlägg är “Dagens”…. bästa 😉

    Någon förklaring får ni inte och om man inte fattar så fattar man helt enkelt inte varför….!

    Iom DETTA inlägg kan jag säga att det kommer startas en ny tråd där man kan nominera “Dagens”.

    Peace

  • bloodclot

    Member
    2009-10-11 at 15:52
    bobmeister wrote:
    förut fanns inca indianerna fast de dog ut.
    nu är det bara vi kvar grabbar, indica indianerna 😆

    hahah! bäst

  • tumstock

    Member
    2009-10-11 at 16:13

    Jag jagar inte direkt upp mig över larmet om undergång hit och dit.
    Jag tror inte att vi har sådan tur att planeten går under 2012, den här onda arten är för envis för att bli utraderad 😆

    Jag tror att det kommer att bli som vilken nyårsafton somhelst och sedan med ett efterföljande sufift år där forskare och andra dårar kommer att gasta om att dom räknat fel på något år osv osv.

    Däremot nostradamus profetior om jordens undergång genom krig mellan asien och västvärlden tycker jag låter mer sannolikt :?

  • baralillajag

    Member
    2009-10-11 at 16:54
    Tumstock wrote:
    Jag jagar inte direkt upp mig över larmet om undergång hit och dit.
    Jag tror inte att vi har sådan tur att planeten går under 2012, den här onda arten är för envis för att bli utraderad 😆

    Jag tror att det kommer att bli som vilken nyårsafton somhelst och sedan med ett efterföljande sufift år där forskare och andra dårar kommer att gasta om att dom räknat fel på något år osv osv.

    Däremot nostradamus profetior om jordens undergång genom krig mellan asien och västvärlden tycker jag låter mer sannolikt :?

    Ja men det skulle väl inträffat i aug -97. Jäklar vad besviken jag blev…hade sett fram emot det under en längre tid. 😉

  • amram

    Member
    2009-10-11 at 21:06

    Älskar såna här trådar, på sätt och vis. Då får jag äntligen ta fram min aluminiumfolie och tillverka en riktigt snygg hatt…

    ///Amram.

Page 1 of 3

Log in to reply.