• Posted by reaper on 2002-10-27 at 14:30

    Ja sticker till London imorron o undrar lite över den där Camden market….var o när är den. (finns den alltid lr är det bara vissa dagar?)
    vore tacksam för svar även om att jag är lite sent ute.

    replied 21 years, 2 months ago 4 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • reaper

    Member
    2002-11-21 at 13:59

    Piccadilly, Soho etc är ett skämt. Du kommer hem med en träbit eller lite oregano som du betalat 300 spänn för. I Camden skulle du kanske kunna score:a men det är långtifrån säkert. I Brixton kan du köpa om du går långt ner på Coldharbour Lane, minst en kilometer alltså, förbi langarna nära tunnelbanan och förbi ett stort konstigt jävla hus som ser ut som ett fängelse på höger sida och förbi världens softaste lilla jamaicanska take-away som heter My Fathers Place. När du ser en massa geezers som skriker åt dig från andra sidan gatan kan du känna dig säker. Annars har alla minicab-joints där nere massa röka under disk. London är allmänt en ganska dålig rökarstad, det finns gott om skräp men 9 gånger av 10 är det som säljs som skunk hälften oregano och hälften hemodlat skräp.

  • mellow

    Member
    2002-11-21 at 15:46

    @diwali wrote:

    Piccadilly, Soho etc är ett skämt. Du kommer hem med en träbit eller lite oregano som du betalat 300 spänn för. I Camden skulle du kanske kunna score:a men det är långtifrån säkert. I Brixton kan du köpa om du går långt ner på Coldharbour Lane, minst en kilometer alltså, förbi langarna nära tunnelbanan och förbi ett stort konstigt jävla hus som ser ut som ett fängelse på höger sida och förbi världens softaste lilla jamaicanska take-away som heter My Fathers Place. När du ser en massa geezers som skriker åt dig från andra sidan gatan kan du känna dig säker. Annars har alla minicab-joints där nere massa röka under disk. London är allmänt en ganska dålig rökarstad, det finns gott om skräp men 9 gånger av 10 är det som säljs som skunk hälften oregano och hälften hemodlat skräp.

    Vet inte riktigt om jag kan hålla med dig, för det mesta kan man hitta jävligt bra röka på squat fester även fast det oftare är betydligt lättare att köpa ectasy och speed än bra gräs. Halv okej hasch har de flesta som säljer andra droger också. Tar som sagt ett tag oavsett var man befinner sig att komma kontakt med någon bra kran genom vänner eller träffa någon ute eller liknande. Köpte själv en hel del i Cambden innan jag lärde känna lite vettigare människor. bara man aktar sig för hustlers så brukar det vara lugnt. Värst i närheten av tunnelbane stationen men det är ju nästan uppenbart..

    // mellow

  • catrine

    Member
    2002-11-25 at 13:28

    @bobobee wrote:

    Hur är det? Har nån varit i Brixton eller hört nåt om det? Är det faktiskt så riskigt? Men viktigast av allt, var får jag lättast tag på bra röka i London? Min vän föreslog att kolla vid Piccadilly Circus och Soho… Any other suggestions?

    brixton ar lite ruff, men absolut inte sa pass ruff att du borde undvika att aka dit. det finns ett cafe i brixton som heter green leaf cafe dar du kan kopa bra gras (sakrare och mer prisvart an pa cold harbour lane), fraga vem som helst som hanger vid tunnelbanestationen om var det ar. jag kan inte minnas vad gatan heter nu, men det ar nara stationen, och alla kanner till det sa det borde inte vara ngt problem att fraga om vagen.
    om du koper i camden: kop da dagtid av ngn svart snubbe som hanger vid bron innan marknaden. undvik dom som hanger pa gatan eller vid tunnelbanestationen.

  • catrine

    Member
    2002-12-03 at 09:10

    ar det forresten ngn som planerar att vara i london den 10e december?

    jag spelar skivor pa the bug bar i brixton om ngn har vagarna forbi….

  • reaper

    Member
    2002-12-12 at 15:03

    Det ar latt att hitta gras i Camden. De flesta som saljer pa gatan ar seriosa langare men graset kan smaka lite halvkasst. Man kan fa 3.5g for ungefar 150 spann om du inte springer pa fel snubbe.
    Annars finns det en affar pa Camden High street precis innan bron som heter Londons Amsterdam som saljer odlingsutrustning mm. En av tjejjerna saljer skunk eller gras till dig om du fragor lite trevligt. Du kan aven bli nekad Det ar bara att hoppas pa det basta

  • reaper

    Member
    2003-02-06 at 13:16

    Hallå!

    Drogscenen i London är allt annat än dålig, cannabisscenen är naturligtvis inget undantag. Men som i vilken storstad som helst finns en massa “typer” som kommer att försöka lura människor, turister. Det handlar om at få in en fot, känna någon, precis som här hemma om man inte odlar själv, eller på något annat sätt förser sig själv med varor.

    Har bott där en längre tid och vet att det på alla jobb finns minst en skunkdealer. Fråga inte efter hasch eller gräs, det går att få tag på, men varför nöja sig med det näst bästa. Hade en arbetskamrat vars dealer kom på direkten när han ringde, hade säkert fem sex och skunksorter, purple haze, white widow, orange haze osv. Han leverarde på en liten scooter, typ eu-moppe.

    Det handlas öppet och oförskämt, en kompis till mig berättade att de på hans jobb handlade med både svamp och skunk över disk, till kunderna på deras café. Röka kan man göra på vilket ställe som helst, nästan, klubbar och sånt i alla fall, eller varför inte helt öppet i någon av Londons alla grönskande parker, du är garanterat inte ensam…

  • grandnastyb

    Member
    2003-02-06 at 17:04

    Det där med att röka var som helst i London ska man vara lite försiktig med… min polare blev mordhotad av världens största vakt när han tände en spliff i baren. 😆
    En bra regel är att inte röka själv om ingen annan gör det!
    Jag har aldrig vari i Brixton själv (blev ständigt varnad för att åka dit när jag var i L) men jag vet folk som har varit där och återvänt levande :)

    OBS! Gå inte på hiphop-klubb i Brixton om du är vit!

  • catrine

    Member
    2003-02-06 at 17:09

    nej men sluta nu… 🙄

    ga forihelvete pa hiphopklubb i brixton om du ar vit… det ar inget fel pa brixton, inget fel pa hiphopklubbar i brixton heller.

    brixton is a pussycat, ok?

    undvik inte ngt forutom mojligen hackney wick, ensam mittinatten.

Log in to reply.