• Posted by mry on 2002-06-17 at 00:36

    Nä du, det är minst lika mycket kärlek i hydro, om inte mer. :D

    Du ger ju plantan en optimal tillvaro utan skadeinsekter, dålig jord och annat otyg. Att den sedan svarar med att växa sig större och snabbare beror ju på att den trivs så bra.

    replied 21 years, 10 months ago 3 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • bz

    Member
    2002-06-17 at 01:00

    Jag håller def med föregående talare.. 😈

    Det är lite mer pyssel med Hydro och det gör det hela ännu roligare..

  • reaper

    Member
    2002-06-17 at 07:33

    Är det MER pyssel med hydro än med jord?

  • si

    Member
    2002-06-17 at 12:05

    mer plantpyssling kan man ju inte kalla det, gillar man att kolla ph och mäta och byta vätskor kanske man ska skaffa sig ett litet labb istället..?

  • reaper

    Member
    2002-06-17 at 12:56

    Hey,

    Som med meget andet er der plusser og minusser med hydro i forhold til jord. Men ja – er det profit det gælder – så er hydro svaret! Er det derimod smagen du går efter – så SKAL det være jord (imo 😉 ).

    Peace…

  • si

    Member
    2002-06-17 at 15:50

    jo precis karma =)

    jag tycker iof inte det är något fel med det, kan man förena sina intressen så är väl det bara bra?

    men jag tycker också att det blir väldigt “SÅ SNABBT SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT, PROFIT, PROFIT”-stämning när man kör hydro. Det blir det iof ofta med inomhusodlingar över huvud taget. Jag för min del gillar inte alls indoor growing-á la Netherlands + seedbanks och cannabis cups och sådant alls, värsta kommersialiseringen och fixeringen vid cannabis liksom. Och tävlingar i cannabisrus är ju liksom.. eh.. ja..

    Men jag har ju hakat på en del av det ändå eftersom det – som allt annat – även har vissa intressanta/roliga/trevliga sidor.
    T.ex. älskar jag att konstruera och komma på lösningar, dvs bygga setups/hydro/whatever är något som jag tycker är svinkul =)
    All fixering vid olika strains och sådant är löjligt överdriven tycker jag, men jag älskar idén med framställning av olika strains och arbetet verkar så roligt och intressant, och jag är jättesugen på att producera ett antal egna strains att dela ut till svenska odlare. Ja, det är väldigt motsägelefullt, men så är det ofta =)

    Man kan väl säga att allt det där är roligt i liten skala, men när det blir stora PR-tävlingar, feta växthus och hundratals, ja tusentals lampor, miljonförsäljning av frön med löjlig reklam, ja.. då är det inte så trevligt längre.. tycker jag.

  • bz

    Member
    2002-06-17 at 20:20

    Jag måste tvista om smaken…

    Tycker faktiskt att mina KC36 Hydro odlade smnakar lika bra som de KC36 jag odlade i Jord förut.. Kanske lite sötare med hydron om man nu ska jämföra smak…

    Hydro är lugnande lite smått sövande med bubblandet rena terapin och sen är det renare att pyssla med överhuvudtaget mindre spill och enklare att hålla reda på än med jord.. ser jag något fel med mina damer
    så kan jag genast korrigera det med näringen och nästan se hur plantan tar sig tillbaka till livet igen.. Ja det är helt underbart att se

  • si

    Member
    2002-06-18 at 15:53

    bz – jo, jag har många gånger tänkt på hur trevligt det vore att ha ngt bubblande i rummet som ackompañerade fläktarnas surr.. Och såklart är det lättare på det viset, det är väl egentligen en sån där vanlig dispyt mellan de som använder det “gamla hederliga” och de som gör nya och – för de konservsativa, konstiga onaturliga saker. “Ny teknologi” eller what ever =)

    jag känner att bemästrar jag odling av cannabis i jord, eller vad som helst för den delen, då är jag bättre utrustad än om jag bara bemästrar odling i hydro. Men jag har inget emot att bemästra båda =)

    Alltså, jag tycker det är klart mer användbart att vara skicklig jordodlare än skicklig hydroodlare.

    att den sen sprids massa jord i rummet och massa klegg och stånk och pust och stön, det gör inget, det hör till =) Jorden på golvet orkar jag inte sopa upp längre, det känns inte som den stör särskilt mycket, onyttig är den inte heller, då ska man hellre jaga damm, det kan orsaka luftvägsproblem.
    Fan, hela mitt rum har blivit en sort konstruktions-förvarings-avlastnings-plats för allt som har med odlingen att göra =)
    Sen står sängen där och det är väl allt som inte har med odlingen att göra =)
    resten är överbelamrat med jordsäckar, näringssäckar, lamparmaturer, kablar, krukor, vattenkannor.. ja, t.o.m. skrivbordet är täckt av sådant + torkade växtdelar och rizlor och sådant då =)

    urk, ska bli skönt att flytta, för jag orkar verkligen inte städa upp allt det där =)

    det där med smaken har jag ingen aning om hur lätt det är att känna skillnaden, det enda jag vet är att jag älskar doften av jord, så det tycker jag är trevligt =)

Log in to reply.