• Postat av slan på 2002-10-18 at 17:40

hmm…
    tja… Att mörkerperioden skiftar litegrann under blommning gör inte så mycket.
    Naturen är inte så jävla exakt den heller med att erbjuda lika mycket ljus varje dag, men det verkar ju ha funkat ett tag. ;)

Rent instinktivt så känns det som om skörden skulle kunna bli lite mindre, blommningsperioden kortare eller längre och att det föreligger en större risk för hemafrodism om ljusperioden är mindre exakt, men det är bara teorier tills jag orkar exprimentera.

Jag har provat att bära krukor fram och tillbaka i blom och det funkar faktiskt… men det är fruktansvärt kämpigt att slaviskt göra detta arbete var 12:e timme 24/7 i drygt 2 månaders tid. Det gav liksom inte mycket spelrum i livet.

Jag förstörde även en planta på väg till badrummet efter 20 dagars blom genom att köra upp den i takfläkten av misstag. 😡

well well…
    Mitt råd är att expandera odlingen och köpa in en lampa + timer till, men å andra sidan så tycker jag om att expandera odlingar så jag är nog inte riktigt objektiv här. :D

/Slan

svarade 20 år, 5 months sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • trestor

Member
    2002-10-18 at 17:51

Slanskrap: Inte trodde jag du skulle ta rådet om takfläkten i tråden “vad ska man göra om polisen kommer” på allvar! :D

• reaper

Member
    2002-10-19 at 15:42

@SlanSkrap wrote:

Jag förstörde även en planta på väg till badrummet efter 20 dagars blom genom att köra upp den i takfläkten av misstag. 😡
    /Slan

ROFL! 😆