• brain

    Member
    2002-10-11 at 14:21

    SeedsDirect är seriösa och har inte blåst dig! Antagligen blev dit paket lite försenat av någon anledning, eller så har posten i nåt land slarvat bort det.

  • reaper

    Member
    2002-10-11 at 17:33

    stealth packen e typ [censur]
    eller andra system som stoppar nyfikna paragrafryttare och fachister.

    vet inte direkt från egna erfarenheter men har pratat med MASSOR av folk både på swecan och i verkliga livet och samtliga är positivt iställda till seedsdirect. håll ut och håll tummarna, som föregående talare… nån halvtrött postgubbe har lagt ditt paket på en hylla nånstans…..

  • reaper

    Member
    2002-10-11 at 18:30

    Eller också snackas det så mycket i dom här forumen om när o hur o
    varifrån saker o ting beställs att det blir väldigt lätt att plocka försändelser
    som “slarvas bort” eller kommer fram med förstört innehåll.

    Det är ju ingen poäng med “stealth” paket om man berättar hur dom
    ser ut o när dom är beställda.

    ursäkta mig killar, jag vet att jag är grining men det här drabbar
    faktiskt mig också 😥 och jag kan ju vara överdrivet försiktig. det
    kanske är dags för oss ha ha en diskussion om det här i säkerhetsfor-
    umet.

  • high-jack

    Member
    2002-10-11 at 20:28

    Jag beställde också där för ett tag sen, har dock inte fått fröna ännu.
    Men Gyspy Nirvana berättade att det tar lite extra llång tid just nu för att dom håller på att bygga om lokalerena och hela systemet där.
    Men efter ombyggnaden kommer beställningarna att gå snabbt, enligt dom själva.

  • opagaddur

    Member
    2002-10-27 at 14:47

    jonez: spelar ingen roll om man säger att dom ligger i cd fodral.. du kan säkert föreställa dej att det åker runt miljontals cd skivor med posten varje dag, folk som beställer massa musik å liknande på nätet, så att kolla alla dom fodralen vore en omöjlighet. dessutom om dom scannar paketet så ser dom endå bara fröna, dom kan ju inte avgöra om det är cannabis eller maskrosor eller va d nu kan vara, så dom kan endå inte öppna paketet på dom grunderna.. + att frön inte är olagligt, om dom inte odlas. det är ju fågelmat!

  • reaper

    Member
    2002-11-27 at 10:20

    Beställde av SD för några veckor sen har inte heller sett nåt,skickade ett mejl nyss ang det får se vad dom säger.
    Hur lång lev tid är det normalt från UK & hit?

  • prozack

    Member
    2002-11-27 at 13:24

    Själv fick jag vänta säkert 3-4 veckor innan jag fick dom……men som vissa skriver här så skiljer sig leveranstiden mycket…………

  • reaper

    Member
    2002-11-27 at 13:47

    Okej,då kanske man ska ha lite is i magen & vänta ett tag till .. :)
    Det känns ju som om det borde rulla på lite snabbare,men tydligen inte.

  • reaper

    Member
    2002-12-30 at 12:06

    Jag har beställt ifrån seedsdirect flera gånger. Varje gång har jag fått ett extra Skunk#1 paket och en gång bad jag om att dom skulle byta ut extra paketet mot en annan specifiserad sort och det gick bra. Varje gång jag har beställt har jag skickat dollars i en kuvert mellan tjocka pappskivor, till dom. Varje gång har jag fått mina frön efter ganska exakt 7 dagar.

    Seedsdirect är bra men glöm inte att stödja även de mer lokala frö-shopparna eller andra shoppar med, så att dom inte försvinner. Själv beställer jag alltid ifrån seedsdirect i alla fall eftersom dom är så diskreta och bra :oops:.

  • reaper

    Member
    2002-12-31 at 13:30

    Det löste sig till slut,fick det jag beställt + en laddning SK..
    Dom verkar seriösa,bra packat va det oxå .. =)

  • prozack

    Member
    2002-12-31 at 15:10

    Du ser……..dom är inte så dumma dom på sd………..hoppas din pippi gillar fröna iaf 😈

  • reaper

    Member
    2003-01-02 at 08:31

    starbuck: Kan du vara vänlig och skriva ifall fröna har kommit? Det var ju i mitten av oktober som du postade inlägget. Jag har själv beställt från Seedsdirekt för ca 2 veckor sedan, men räknar med att det tar tid pga alla helger.

    Jag tycker att vi ska ha som praxis att vi anmäler när fröerna kommer också.

  • reaper

    Member
    2003-01-02 at 12:01

    Kan nu tala om att mina California Orange kom idag från seedsdiekt. Det gick ca två veckor. Fröerna var diskret förpackade, och jag fick även med 10-15 st skunk #1. :)

  • reaper

    Member
    2003-01-31 at 16:39

    Beställt “DPS – Skunk Passion” för 40 euro nu.. Har aldrig rökt det innan eller odlat.. Någon som vet något om de är lätta att odla eller om de är bra röka?

Log in to reply.