• reaper

Member
    2003-01-19 at 15:41

aa det här med hashpsykoser e ju inte särskilt vanliga.. men har ju hänt att folk fått det.. men många av dom som sitter i psykoser ljuger om vad dom tagit dom flästa har tagit starkare psykadelik… min morsa berättade att hon kände två st unga tjejer som rökte hasch för första gången dom tog ett insug var och sen börgade dom säga att dom skulle dö… ingen av dom hade rökt förut och båda hamnar i samma psykos.. antingen skojja dom elr så va dom bara relativt duma i huvudet elr så hade dom tagit nån starkare psykedelik som dom snea ur på och det sluta med psykos.. för kan inte tänka mig att dom fick det av hasch… elr så e det bara min morsa som vill skrämma mig lite! 😮

• gronis

Member
    2003-01-19 at 16:16

jag känner en kille som fick apelsinpsykos och han trodde att han var hasch! Han sprang runt och var rädd för att bli upprökt! Nu är han helt återställd!

• reaper

Member
    2003-01-19 at 17:53

aa det kan ju hända att man får psykoser på cannabis men det e ju yterst ovanligt.. hur lång tid tog det tills han blev återstäld?

• reaper

Member
    2003-01-22 at 12:31

dags att ta en “vit vecka” snart kanske ;P

• reaper

Member
    2003-01-24 at 23:53

Ha.. den me blueberry asså den var schysst!

Iaf så vet jag en/känner som har psykos och han är skitskum han kan fråga mig en sak 200 ggr under en timme! Samma sak!
    Tjatar jämt om massa grejer och vet inte vart han är.. han dricker jämt öl och lånar ens cykel o cyklar om kring o tappar bort sig o grejer!

Bara han jag känner som fått en sån där dunderpsykos som sitter i 1 år! Har polare som fått mindre psykoser me men dom är inte så konstiga!

• reaper

Member
    2003-01-25 at 02:52

haha gronis..

men är det verkligen så pass vanligt med psykoser? Det verkar ju vara en del här som känner personer som råkat ut för detta. Liten fråga.. är det något som utmärker en person som har anlag till att få en psykos? Låg tolerans etc?

• sphincter

Member
    2003-01-31 at 02:11

Min polares kusins yngre systers pojkvans farbrors grannes tvillingbror rokte en apelsin och fick en hasch och trodde att han var en psykos.
    Han har enligt min kusins yngre systers pojkvans farbrors grannes tvillingbror suttit pa ett mentalsjukhus sedan Juni 1912.
    Har ocksa hort om en snubbe som trodde att han var en apelsin men
    gick till doktorn och upptackte att han egentligen var en tomat, och eftersom han var allergisk mot tomater sa begick han sjalvmord.

Fan vad jag svamlar. Ska nog sluta skriva nu.

• reaper

Member
    2003-01-31 at 02:18

Jag känner TVÅ Apelsiner som har fått en Haschpsykos och tror att dom är människor, män för att vara exact. Dom är helt konstiga rullar på golvet och snackar om fotboll och brudar. 😉

• dormin

Member
    2003-03-13 at 10:05

ashtray skrev

Apelsinmannen har man hört om men jag har hört om en kille som springer runt med en osthyvel i varje hand och attackerar folk medans han skriker: “Jag skall hyvla ner dig din djävel!”.

Hahahahaha 😆
    Fan va roligt det där lät!! Garvade längeee :D

Själv har jag varigt förskonad ifrån “apelsinmanen”. Tror jag bara har hört det en gång under en föreläsning om droger i skolan(väntat?).

• reaper

Member
    2003-03-23 at 19:16

Ojoj, visste inte att det var så vanligt med sk apelsinmän.
    En klasskamrat sa till mej en gång något i stil med: “Har du hört om den där snubben som har rökt majja i 30 år som bor i ********* som tror att han är en apelsin, aaah det är helt sant, han springer runt på stan och skriker SKALA MEJ INTE SKALA MEJ INTE!! Jo jag lovar, det är en kompis till min syrras svågers kusins pysslings karatetränares brors läkares morbror!”

Man kan ju ifrågasätta trovärdigheten på sådana här skrönor….
    😉

• reaper

Member
    2003-08-14 at 23:53

Träffade två kompisar på den lokala baren idag. I alla fall så hade en av dom med sej en thailändsk tjej som han hade brevväxlat med i många år men som nu hade kommit till Sverige för att hälsa på. Hon började prata lite med mej om cannabis först men kom sedan in på olika tyngre droger hon hade tagit. Helt plötsigt säjer hon “En gammal kompis till mej tog LSD och fick en psykos och fick för sej att han var en apelsin och försökte skala sej själv.” Börjar då skratta och undrar sen om hon skämtar och säjer att jag hört den tusentals gånger fast då var det ju så att killen hade tagit cannabis. Hon blir då allvarlig och börjar berätta om flera av hennes vänner som har sneat på LSD och fått för sej diverse saker. Svårt att tänka mej att hon ljög medvetet om det med apelsinen eftersom det hade varit en nära vän och att hon själv hade hållt på lite med LSD och sånt. Men det kan ju i och för sej vart så att hennes kompis åkte in på psyket eller “försvann” (thailand är knappast ett bra land att åka fast för droger i) också började det automatiskt gå rykten om det.

Lite roligt i alla fall att den kända myten om apelsin mannen finns över hela världen! 😉

Mvh. Zcrash

• reaper

Member
    2003-09-04 at 20:57

Mkt kul läsning. Ingen som hört om snubben som rökte CB och käka så mycket apelsin att han fick psykos.

Länge sedan jag garvat så här mycket. Skratt förlänger livet.

• reaper

Member
    2003-09-05 at 00:52

Jag vet minsann vart han är också! på mentalsjukhus i norrköping, en tjej därifrån som gick i min klass berättade om honom, även om en tjej som grävde efter guld så fingrarna blödde på ett dansgolv.. yep så nu vet ni! 8)

• reaper

Member
    2003-09-05 at 09:20

“Man ser det man vill se”
    “Man hör det man vill höra”
    Folk som säger sig fått hasch psykoser har fått det för att hjärnan “vet” att man kan få det och sen när dom är lite beng så kan dom nog flippa för att dom tro att dom måste..? Eller nåt…. det är ungefär som nån sa ang fjortis folk ölen tidigare i tråden. Tror bara det är inbillning alltihopa.
    Och denna jävla apelsinmannen skiter jag fullständigt i. orkar inte höra på det mer :) uttjatat

Page 4 of 4

Log in to reply.