• reaper

    Member
    2002-09-29 at 17:55

    Ahh jag såg det!! Skulle skriva en tråd om det men du hann före :)

    Utställningen var ju ascool o nyttig för cannabis-frågan. Synd bara att vi har eu-parlamentariker som Olle Schmidt (fp) 😥

  • okkolokko

    Member
    2002-09-29 at 18:02

    Jag såg det just, det var så roligt att se pappa som är så mycket
    anti-cannabis man kan bli, mumla för sig själv.
    Jag förklarade för honom att många länder diskuterade att
    avkriminalisera och legalisera, det gick inte in riktigt för honom så då
    berättade jag om WHO´s rapport. Jag tror inte han vill inse fakta ännu
    men om detta får mer plats i media är jag övertygad om att info´n
    även kommer nå oss “vanligt” folk.

    Glada nyheter! :D

  • reaper

    Member
    2002-09-29 at 18:07

    Ho hoo! Skrev en liknande tråd i Coffeshopen….var bara så uthetsad att dee visade det i SVT! 😯
    Kom lkt av mig
    Trodde jag aldrig! Hehe……cannabis…. :)

  • reaper

    Member
    2002-09-29 at 18:07

    Ja snart tycker man att “medelsvensson” inser vad cannabis egentligen är. Utställningen visade det på ett bra sätt verkar det som. Hoppas det når ut till några iallfall. Det är ju inte så att människor skulle helt offentligt haft en ecstasy-utsällning precis – det visar ju graden av hur “ofarligt” cannabis egentligen är.

  • friggs

    Member
    2002-09-29 at 18:14

    För oss som inte såg det hela, kan vi få ett referat? Vad visades vad sades?

  • reaper

    Member
    2002-09-29 at 18:29

    friggs:

    Det handlade om en cannabis-mässa i Tyskland (tror jag) Där man visade upp alltfrån bongar till kläder. Ett svenskt företag var med men de ville inte låta sig intervjuas av SVT vilket är fullt normalt.
    Efter utsällningsinslaget intervjuade SVT en EU-parlametariker som Hette Olle Schmidt (fp) o han är ju givetvis emot all form av droger. Schmidt talade också om att göra en utställning som heter “We will not give up”. En utsällning som skulle handla om att återigen visa Europa om den svenska restrektiva narkotikapolitik o vad den står för eftersom han menade att den goda synen på svensk narkotikapolitik luckrats upp en aning i Europa.

  • professorn

    Member
    2002-09-29 at 18:39

    Inslaget var typ 5 minuter långt. Första delen var ett reportage från den årliga mässa för odlingsprylar och tillbehör som hålls i tyskland. Det syntes fina bilder från mässområdet – plantor, buds, prylar, klistermärken och allt möjligt. Andra delen av reportaget handlade om hur synen på cannabis har förändrats i europa. En tysk kille intervjuas om synen på cannabis i europa och beklagar sig över hur läget i sverige, och radar upp de länder i europa där cannabis avkriminaliserats. De gröna i Tyskland har fått ökad politisk makt och han trodde att avkriminaliseringen snart skulle ske även i tyskland. Bilder på hasch och rökande ungdomar. Intervju av en svensk eu-parlametariker (fp) som berättar om att även hans politikerkollegor har ändrat sin syn på cannabis.
    Reportaget var sakligt utan moralkakor och lögner och berättade det som vi försöker få folk att fatta… :)

    gg

  • reaper

    Member
    2002-09-29 at 19:27

    i vilket program var detta?

  • friggs

    Member
    2002-09-29 at 19:30

    Rapport, vi får se om det kommer med vid 22.40 sändningnen.

  • reaper

    Member
    2002-09-29 at 19:32

    Jag hoppas att det kommer kl 22.40 – såg inte hela……

  • tom-forcade

    Member
    2002-09-30 at 10:41

    Alla som såg inslaget borde mejla SVT och berömma dem för det så kanske vi får se mer sådant i framtiden. För det har säkert kommit in många klagomål om “det hemska knarkinslaget ni sände igår”.

  • smartboy

    Member
    2002-09-30 at 21:46

    Neej, det där ville jag ju inte missa! De lägger inte upp gamla sändningar på webben eller nåt va? Var det ingen som spelade in det som kanske har möjlighet att lägga upp det?

  • reaper

    Member
    2002-10-01 at 07:45

    Tom, precis min tanke, även om jag inte såg inlaget ( 😥 )
    men läste vad det handlade om så borde man som du säger
    skicka mail och berömma dem! :)

Log in to reply.