Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 150w hps till 400w digital ballast?

  • 150w hps till 400w digital ballast?

    Posted by elcapitano on 2009-07-23 at 17:40

    Kan man koppla en 150w GIB hps till en digital ballast som kan ta större lampor typ 250 eller 400w?

    replied 14 years, 9 months ago 2 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • reaper

    Member
    2009-07-23 at 17:55

    Edit: i’ve been proven wrong xD

  • hank_moody

    Member
    2009-07-23 at 18:00

    flummarn… :crap:
    Du säger att du inte vet och berättar sedan en historia om när ni hittar en högeffektsglödlampa? Kom igen, lite högre nivå.

    Elcapitano, läs här:
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=544430#544430

  • reaper

    Member
    2009-07-23 at 18:24

    haha. jo. men t.ex taklampor har väll ingen gräns. och där funkar ju olika lampor. och drog som slutsats att det var liknande gällande ballaster.. hitta just den andra tråden o ber om ursäkt för ovanstående som sades när jag inte visste.

    /mannen i dimman

  • hank_moody

    Member
    2009-07-23 at 18:34

    @flummarn wrote:

    haha. jo. men t.ex taklampor har väll ingen gräns. och där funkar ju olika lampor. och drog som slutsats att det var liknande gällande ballaster.. hitta just den andra tråden o ber om ursäkt för ovanstående som sades när jag inte visste.

    /mannen i dimman

    Det kan vara farligt att ge råd i elfrågor om man inte är säker på sin sak. I värsta fall kan det sluta med brand eller personskada. Det var enda anledningen att jag använde skräppostsmileyn.
    Stanna du i dimman, där är trevligt har jag hört ;)

Log in to reply.