• reaper

Member
    2002-09-24 at 21:48

Har den allsmäktige Gandhi hört av sig än? :) Jag ska väl in och ta en titt om en stund.. lär väl ta ett tag att läsa igenom allt.. :)

• fr

Member
    2002-09-24 at 21:54

@Unus wrote:

Har den allsmäktige Gandhi hört av sig än? :)

Hahahahahaha lol :P :P :P :P

• fr

Member
    2002-09-24 at 22:19

Heheheh :)

• Trestor

Member
    2002-09-24 at 22:28

Har följt debatten från början till slut men vägrar blanda mig i… Dock kan ni ju påpeka för snubben som tjafsade om att det inte var fråga om “alkohol vs cannabis” utan “cannabis vs ingen cannabis” att det inte alls är så. Cannabis finns idag i hela sverige, kommer att finnas oavsett lagar, det handlar inte om att “införa” eller lansera en ny drog utan att förbättra läget för en redan existerande. Verkar som alla missat detta faktum inklusive många härifrån.

Varför inte avslöja förresten att ni kommer från swecan och be de titta in? Jag vet inte om det är dåligt att det kommer en massa negativa människor hit men jag ser det som all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet, någon kanske blir “omvänd” ;)

Någon moderator kanske kan uttala sig i frågan?

• reaper

Member
    2002-09-24 at 23:58

har precis tuggat mig igenom tråden. blev bättre stämning på slutet då de flesta spammarna lagt ner sina meningslösa postande. men, men det är tråkigt att det alltid ser likadant ut oavsett var diskussionen äger rum.
    samma motargument, totala ignoransen av de fakta som publiceras, för att bara nämna ett par.

jag håller med trestor, det borde framgå att det är swecanare bakom “pundar-flödet” i tråden. vi har ett forum som är öppet för vem som helst att diskutera i. jag tycker det vore härligt om vi fick lite oliktänkande (på gott och ont). vore bara bra om “dom” får se att det är en väldigt vaken och mogen inställning till cannabis och att även andra diskussioner förs. se er omkring på forumet, det är definitivt ingen övervägande glorofiering av cannabis.

mycket cred till dom som engarerat sig i pcgamertråden, bra gjort!

• reaper

Member
    2002-09-25 at 00:31

@Trestor wrote:

Varför inte avslöja förresten att ni kommer från swecan och be de titta in?

Jag skrev nyss att jag såg länken i ett forum där man diskuterar cannabis-relaterade frågor.. tänkte att det är inte min sak att “avslöja” de andra här men kände mig manad att skriva något ändå. Inte schysst mot de stackars gamersarna annars..

Jaja, nu är kl 02:40 och jag var bara tvungen att läsa igenom allt och göra en massa kommentarer.. :) Det var roligt men nu får jag nog ge mig…

• reaper

Member
    2002-09-25 at 09:51

Argh!! Vad jobbiga de är, jag som satt uppe halva natten och skrev ihop mina inlägg… och så stänger de tråden när jag postat dem…. :( hoppas det inte var pga mina inlägg förresten.. Men nej det var det nog inte…
    Nåja, då slipper man bränna mer tid där i alla fall… :)

• fr

Member
    2002-09-25 at 10:00

Sammanfattningsvis kan jag säga att det inte direkt var en höjdardebatt, de flesta av stammisarna där var inte så seriösa, vilket gjorde att jag tyvärr föll ner till deras nivå några gånger. Inte ens de som debatterade verkade ju läsa igenom vad vi skrev. Någon sa ju till och med att forskningsrapporter var skrivna av mutade lögnare 😯

Att få hit lite anti-folk är kanske både bra och dåligt. Bra eftersom man kan få nya infallsvinklar. Dåligt eftersom de kanske förstör mer än vad de ger. Vill någon skapa ett nytt inlägg för att tipsa om deta forum så gör det, annars kanske jag gör det lite senare.

• friggs

Member
    2002-09-25 at 13:03

@Goblim wrote:

Att få hit lite anti-folk är kanske både bra och dåligt. Bra eftersom man kan få nya infallsvinklar. Dåligt eftersom de kanske förstör mer än vad de ger. Vill någon skapa ett nytt inlägg för att tipsa om deta forum så gör det, annars kanske jag gör det lite senare.

Nej, ta inte hit folk från PC-gamers och liknande… dom har INTE nya infallvinklar att komma med, det tycker jag att vi har kunnat se.

• reaper

Member
    2002-09-25 at 13:48

Kul att se att swecannare engagerar sig på andra håll än bara i swecans diskussuionsforum. Försök att sprida kunskap till alla håll och kanter så kanske vi kan avveckla den repressiva drogpolitik som förs i det här landet och människors alltför negativa inställning till cannabis. :P

• reaper

Member
    2002-09-25 at 14:14

LOL

hus_musen skrev: “Något farlig kan jag lova att det är med canabis, varför skulle det annars vara olagligt typ överallt?”

Man blir ju bara så…ååhhh…när man läser sånna argument…

Det är olagligt, då är det farligt…varför kan inte folk börja läsa på mer om saker och ting innan dem kommer med sånna argument…han skämmer ju bara ut sig själv med att skriva det…

MVH G-13s

• reaper

Member
    2002-09-25 at 16:38

tja, att dom låste debatten? det var ju en sån jävla massa skit som snackades om helt onödiga och ointressanta saker, och det var inte bara från “mot” sidan! Jag ska inte nämna några namn… men det var inte bara mot-sidan som gjorde debatten grötig och osammanhängande. Jag säger bara i sann kritisk anda: håll er till huvudpoängen, och virra inte bort er i massa småsaker, för det är ju just småsakerna som dom andra dras till och börjar tjafsa om, och sen glider debatten allt längre o längre bort från det vesäntliga: att kriminalisering gör mer skada än nytta, samtidigt det kränker sjävla människan!

Sedan kan det ju vara smart och ta upp de negativa effekterna på en gång i en jämförelse, så inte motståndaren behöver påpeka det. Man så att säga svara på motståndarens fråga eller påstående etc innan den blivit framförd/ställd.

Page 2 of 2

Log in to reply.