• Opagaddur

Member
    2002-08-17 at 15:13

ah.. inte så värst långt från sanningen ;)

å angående frialistan, jävla sunkigt populist parti.. dom kommer förmodligen inte ändra särskilt mycke, om ens något..

vill vi ha bättre drogpolitik så tycker jag att vi ska organisera oss själva å föra upp debatten.. med deras löngner så kommer dom få det väldigt svårt..

så skit i populistpartier och kämpa under swecan istället! :)

jag tror att vill vi ändra narkopolitiken så här det vi här som får sköta det.. inte några skummisar som fiskar röster.

upp till kamp nu alla här på forumet, nu får vi dra igång det här å flygblad ska delas ut konstant!

• reaper

Member
    2002-08-24 at 14:20

cp!
    man kan ju inte skrämma bort barn med poliser.
    och angående frialistan tror jag inte de kommer göra särskillt mycket för
    cannabisen.

• gin

Member
    2002-08-24 at 14:59

2 ord: Borgerlig politik.
    Detta är vad den icke-frihetliga politiken alltid kommer ge oss,skyldigheter,förbud och regler.

• Salba

Member
    2002-09-08 at 18:56

Jämför dagens drogpolitik som förs i medierna med den drogpropaganda som fördes under femtiotalet. Då hette det att man var en våldsman om man rökte cannabis.

Idag är bilden annorlunda. Politikerna är inte alls så dumma som vi ofta vill tro at de är. De är ytterst medvetna om att vi finns här ute, att vi frodas och att vi röker på.

Deras problem idagens situation är att de inte riktigt vet hur de skall ställa sig till frågan i framtiden.

Vårt svenska samhälle har framtvingat en underground rörelse, cannabis aktivismen. Det är just detta de kanske är oroliga över, att det just är en sk undergroundrörelse? Min uppfattning är att många av politikerna i det stundande valet sitter inne på lite halv-vågade kontroversiella ideér, problemet är bara att de tror sig vaera själva om dem.

När en grupp männinskor senare börjar göra sig hörda i kampen om legalisering och en mer nyanserad attityd till cannabis, så kanske dessa politiker vågar sig fram i dagsljuset med sina åsikter och det är först då som förändring kan ske.

Vissa politiker vill hjälpa, de vet bara inte hur/ de vågar inte tappa ansiktet.

synd, javisst….men vår tid skall komma.

• Salba

Member
    2002-09-08 at 19:02

men självklart håller jag med att det är helt befängt att sätta in skolpoliser i hoppet om att barnen i skolan skall skaåpa en ännu sämre atmosfär än de nu redan har.

Vill gärna dra en paralell mellan detta ämne och Mikael Persbrandts tal i SVT’s F.L.Ä.S.K där han framlägger det svenska folkhemmet som en dold polisstat där varje människa är en potentiell polis. Mycket likt Orwell’s 1984…..läskigt likt!

Page 2 of 2

Log in to reply.