• Posted by trebloose on 2002-09-09 at 11:17

    det brukar bara ta några dagar… har du inte satt de för långt ner då? jorden ska hållas fuktig också…

    replied 21 years, 7 months ago 2 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • trebloose

    Member
    2002-09-09 at 16:52

    När roten tittat fram ur fröskalet ska denna sättas neråt när du planterar fröet.

  • reaper

    Member
    2002-09-09 at 19:53

    Det jag inte fattar, är att precis som sonic gör, att man inte sätter fröet i en c:a 10 liters kruka direkt istället för att larva sig med torvkrukor bl a. Är det någon skillnad egentligen? Tycker det låter bättre då man slipper omplantera, och slipper onödigt arbete och omkostnader med att köpa små krukor och skit.

    Off-topic igen 😳

  • reaper

    Member
    2002-09-09 at 20:50

    Dietyl: Sant. Men det är väl bara att gräva upp den och fylla på med ny jord i såna fall? Tycker ändå att det låter smartare och enklare 😉

  • reaper

    Member
    2002-09-10 at 09:47

    Jag hade samma problem en gång, då tog jag och grävde upp den och kollade på den..
    stjälken hade växt några mm men jag var dum nog att sätta fröet 2cm under ytan så därför kom den inte upp..
    Den var cirka 3mm och den hade växt så mycket på ungefär 6 dagar så du ska inte förlora hoppet än..

    Jag är medveten om att man INTE ska gräva upp fröet och kolla på det och göra så men jag tycker du kan göra det, mitt frö tog inge skada av det och den är nästan 2dm nu…

Log in to reply.