Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 125w LE | Garderob | Olika strains

  • ommu

    Member
    2014-09-13 at 19:21

    @DirtyBastard wrote:

    Om vi börjar med frågan om blomningen. På den säger jag ett bestämt JAPP :-) Lite pistiller har dom fått så nu är det den besvärliga tonåren som väntar.
    Angående storleken så skulle jag nog gissa på att det är det ljuset i samband med 12/12 som gör det. Du får vänta lite så kanske stretchen tar vid & gör dom större. Har aldrig odlat under LE eller startat direkt med 12/12 så det är bara en gissning från min sida.

    Fläckarna på bladet ser ut att vara någon näringsbrist eller näringsbränna. Skummad igenom tråden, men hittade inte vad du använder för näring :-( Håll även koll på ph värdet i vattnet så du ser att det inte är fluktuation imellan vattningarna. Inget bra alls att vattna med olika ph värden har jag fått lära mig. Har själv haft likadana fläckar på löven & det har alltid varit något utav dessa 3. Sprider dom sig inte så är det inget att oroa sig för.

    Hoppas du fick någon slags hjälp utav mig & att någon weed doctor kan ge dig en mer specifik diagnos :-D

    Ah okej :D Tack för svaret! Det har inte spridit sig så har ingen direkt oro för dom längre. När du började prata om närings bränna/brist så kom jag att tänka på att jag kanske klantat mig när jag vattnat och råkat hälla på bladen, fast.. Det kanske inte blir så då? Bara en teori jag kom på.
    Men men! Använder BioBizz näring. Har både grow och bloom. Använde lite mindre än halvstyrka grow innan dom visat blommor och halvstyrka bloom efter blommorna kommit fram. (Alltid vattnat när dom börjat se ledsna ut.)

  • ommu

    Member
    2014-09-13 at 19:26

    Okej så lite updates då!

    Har fixat “ljuspelaren” nu. Den blev väl inte den vackraste skapelse men! Den får duga för tillfället. Om jag någon dag orkar/stör mig på konstruktionen så gör jag bara om det. Gick jätte simpelt att göra den. Lite skruv och muter och spikband. Tack Exil för ideén!

    Så här ser det ut:

    Det sänkte tempraturen ganska mycket. Ligger på 24 nu när det är som varmast. Vilket i mina ögon ger mer utrymme för extra ljus när pengarna finn! :D :D :D

    Och sen lite plantor då, det är unknown strain och NordicJack:



  • ommu

    Member
    2014-09-15 at 17:39

    Imorgon är det en månad sen dom åkte ner i jord så kastar upp en bild på den översta blomman på NordicJack!

  • kungtennis

    Member
    2014-09-17 at 19:17

    Riktigt skoj. Följer odlingen med glädje.

  • dirtybastard

    Member
    2014-09-17 at 19:53

    Raderad

  • ommu

    Member
    2014-09-18 at 03:37

    Får hoppas att Jacken står på sig till slutet bara! Eftersom den haft lite konstiga fläckar på löv etc så oroar jag mig lite. Men förhoppnigsvis ska allt gå bra!
    Hade tänkt att plocka denna rätt tidigt för att få ett mildare rus så får se hur länge den får stå. I sprit? Är det.. Erm.. Nice? :D

    Den senaste bilden jag la upp är vid en månads strecket från frö. Så.. De första pistellerna började visa sig efter ca 3v med 12/12. xD

    Ska köra mina två andra frön under 20/4 sen och hoppas på att dom buskar på sig lite mer. Egentligen det jag är ute efter, att få feta fina plantor.

    Om det inte tog så lång tid, hann dom buska på sig fint då eller blev dom lite taniga?

    Ajuste! En annan sak som verkar förstöra lite för den i den självbevttnande är att det blivit en klyfta emellan jorden längst ner i behållaren och jorden i krukan så får helt enkelt vattna på vanligt där för den suger inte upp vattnet ordentligt. :thinking:

    Men men! Drar upp några bilder i helgen eller något om det blivit något fint av det hela! Wish my plants good luck in growing green!

  • ommu

    Member
    2014-10-11 at 13:42

    Dålig uppdatering pga tidsbrist men ändå tagit hand om plantorna, tro inget annat! :D

    Så nu kommer en stor uppdatering som börjar för ca en månad sen.








    Är det dags att klippa ner dom? Eller ska jag vänta lite till?

    PS. Det är två olika plantor, hoppas det syns även om jag blandade ihop bilderna lite. 😳

Page 3 of 3

Log in to reply.