125w LE | Garderob | Olika strains
Hey! Tänkte att jag skulle göra en bilddagbok den här rundan. Har inte alls mycket erfarnhet innan, har bara haft en planta innan den här rundan.
Den klarade sig från frö till en halvdan skörd, mest en test runda för att se hur allt funkade.
Det var en bluestreak från cannaseeds. Måste säga att även fast stackarn fick lite halvdant ljus och lite plågeri av en helt vilsen amatör så stod den stark tills slutet.Men i vilket fall!
Har upgraderat mig lite sen förra gången och skaffat bland annat ett större skåp och en ny lampa och förberett mig lite mer överlag.Setup:
40x60x206 garderob
125w(refleklator) 2700k LE.
En “burk” med “segel”.
5 passiva insugshål(tills senare, inte klar med moddningen av skåpet) och öppen dörr.Strain:
Bluestreak – cannaseeds.Jord:
Hasselfors P 40%
Vermikulit 40%
Leca kulor 20%Står i en självvattnande kruka, 16x16x16,5cm i storlek, rymmer 1,7 liter jord och 0.9 liter vatten.
Dag ett i krukan: Fröet hade grott i .. Ja, 1-2 dygn. Vid tillfälle hade den en liten svans och då tyckte jag det var dags för den att åka ner i krukan.
Gjorde ett litet hål rakt ner på ca 2-3 cm och satte ner fröet med svansen nedåt. På med jord och in under ljuset. Det tog ca 30 timmar för fröet att börja visa sig vid ytan och efter två dagar ser den ut så här.
Lampan går på 12/12 för jag har NordicJack frön som ska in i skåpet också, annars hade det var 24/0. Sällskapet från NJ kommer förmodligen imorgon då den har börjat visa svans nu.
Kanske fel ställe att fråga på men lika bra att ta det i samma tråd.
Här är en bild på en bluestreak jag försökte dra upp innan jag fixade det nya skåpet som tyvärr fick smaka på en informations miss från min sida då jag helt och hållet missade att man skulle späda ut nässelvattnet. Men men! Man lär så länge man lever. I vilket fall:
Den ser så bra mycket mer buskig ut än vad min nuvarande bluestreak gör även fast den var kortare i stjälken, är det för att den stod under 24/0 som gjorde det? Eller vad tror ni? Nyfiken själ här!
Iofs, kanske var överflödet av näringen som gjorde det? Dubbel eggat svärd liksom. 🙄
Log in to reply.